flex 3.0. tworzenie efektownych aplikacji full.pdf

(8894 KB) Pobierz
887676038.001.png
6
Spis treści
Część II Framework Flex 3 ..............................................41
3 Dynamiczny układ graficzny ................................................43
Wprowadzenie do układów graficznych we Fleksie ............................44
Automatyczne rozmieszczanie ........................................................45
Układ liniowy ...........................................................................45
Układ wielowymiarowy ..............................................................46
Wypełnienie i luki .....................................................................46
Wykluczanie komponentów z układu automatycznego ..................47
Korzystanie z kontrolki Spacer ..................................................47
Rozmieszczanie bezwzględne .........................................................47
Określanie położenia komponentu
jako współrzędnych kartezjańskich ..........................................48
Określanie położenia komponentu
za pomocą układu z wymuszeniami .........................................49
Zmiana rozmiaru komponentów ......................................................51
Określanie rozmiaru w pikselach ...............................................52
Określanie rozmiaru w procentach .............................................52
Przekazanie zadania określania rozmiaru komponentom .............53
Jak wymuszenia położenia wpływają na rozmiar? ........................53
Korzystanie z przewijania ...............................................................54
Podsumowanie .............................................................................57
4 Style .................................................................................59
Wprowadzenie do właściwości stylów ..............................................59
Dziedziczenie ...........................................................................60
Typy danych i formaty ...............................................................61
Umieszczanie stylów bezpośrednio w kodzie ....................................61
Stosowanie stylów za pomocą CSS ................................................63
Lokalne i zewnętrzne arkusze stylów .........................................63
Selektory CSS .........................................................................64
Różnice między CSS we Fleksie i języku HTML ............................65
Pierwszeństwo stosowania stylów ..................................................66
Praca ze stylami w języku ActionScript ............................................70
Tworzenie widżetów ze stylami ..................................................71
Wykorzystanie klasy StyleManager ............................................72
Definiowanie stylów w widoku Design .............................................73
Widok Design dla CSS ...................................................................76
Motywy .........................................................................................77
Podsumowanie .............................................................................78
5 Skórki — rozwiązania graficzne ..........................................79
Różnice między grafiką bitmapową a wektorową ..............................81
Osadzanie grafiki we Fleksie 3 .......................................................83
Spis treści
7
Stosowanie 9-polowej siatki skalowania ..........................................84
Ustawianie 9-polowej siatki .......................................................85
Konwencje nazewnicze w procesie importowania skórek ..................87
Główne zasady ........................................................................87
Nazywanie selektorów klas .......................................................88
Nazywanie komponentów składowych ........................................88
Korzystanie z kreatora importowania skórek ....................................90
Praca ze skórkami w widoku projektu arkusza CSS ..........................92
Szablony skórek ............................................................................93
Łączenie narzędzi ..........................................................................94
Podsumowanie .............................................................................95
6 Skórki — rozwiązania programowe .....................................97
Wprowadzenie do funkcji rysujących ................................................98
Wyjaśnienie sposobu rysowania obrysów ...................................98
Tworzenie skórki programowej ........................................................99
Wybór klasy bazowej ..............................................................100
Implementowanie interfejsów ..................................................101
Przesłanianie metod ..............................................................102
Miary w skórkach programowych ..................................................104
Podsumowanie ...........................................................................105
7 Komponenty list i nawigacji ..............................................107
Komponenty list ..........................................................................108
Komponenty List, HorizontalList oraz TileList ...........................109
Komponent Tree ....................................................................110
Komponent DataGrid ..............................................................110
Komponent Menu ..................................................................111
Elementy renderujące i edycyjne ...................................................111
Stosowanie elementów renderujących lub edycyjnych
typu drop-in .........................................................................112
Wplatanie elementów renderujących lub edycyjnych ..................113
Tworzenie elementu renderującego
jako osobnego komponentu ..................................................114
Tworzenie elementu renderującego
dla komponentów Tree i Menu ..............................................115
Kontrolki nawigacyjne ..................................................................115
Kontrolka ButtonBar ...............................................................118
Kontrolka ToggleButtonBar .....................................................118
Kontrolka TabBar ...................................................................118
Kontrolka LinkBar ..................................................................119
Kontenery nawigacyjne ................................................................119
Określanie etykiet i ikon ..............................................................122
Wykorzystanie komponentów list w nawigacji .................................122
Podsumowanie ...........................................................................123
8
Spis treści
8 Wskazówki i kursory ........................................................125
Nauka na przykładzie ...................................................................126
Ikony ..........................................................................................127
Wstawianie ikon ....................................................................127
Ustalanie położenia ikon ........................................................128
Ramka aktywnej kontrolki ............................................................129
Podpowiedzi ...............................................................................131
Tworzenie podpowiedzi ...........................................................131
Podpowiedzi związane z błędami .............................................132
Podpowiedzi związane z danymi ..............................................133
Podpowiedzi związane z paskiem przewijania ...........................135
Modyfikowanie stylów i skórek podpowiedzi .............................136
Korzystanie z klasy ToolTipManager ..............................................137
Programistyczne tworzenie podpowiedzi ...................................137
Dostosowanie zależności czasowych i ruchu podpowiedzi ..........138
Kursory ......................................................................................140
Klasa CursorManager .............................................................141
Podsumowanie ...........................................................................142
9 Czcionki i tekst ...............................................................143
Zwróć uwagę na tekst ..................................................................143
Stosowanie czcionek w aplikacji ...................................................144
Czcionki urządzenia ................................................................145
Czcionki systemowe ...............................................................145
Osadzanie czcionek .....................................................................146
Osadzanie lokalnej czcionki ....................................................146
Osadzanie pliku czcionki TTF lub OTF .......................................147
Korzystanie z czcionek osadzonych w pliku SWF ............................147
Zaawansowane ustawienia antyaliasingu ......................................148
Wyznaczenie zakresu znaków do osadzenia ...................................148
Zakres osadzanych znaków w deklaracji @font-face ..................149
Zakres osadzanych znaków we Flashu .....................................149
Praca z czcionkami w widoku projektowania CSS ...........................150
Dbanie o jednolity wygląd tekstu ..................................................151
Praca z tekstem ..........................................................................152
Rozmieszczanie tekstu ...........................................................152
Tekst formatowany znacznikami HTML ..........................................152
Przypisywanie tekstu formatowanego znacznikami HTML .............153
Formatowanie za pomocą znaczników HTML ............................154
Arkusze stylów w HTML ..........................................................156
Podsumowanie ...........................................................................157
Spis treści
9
10 Filtry i mieszanie kolorów .................................................159
Filtry ...........................................................................................159
Praca z filtrami ............................................................................160
Właściwości filtrów ......................................................................162
Stosowanie filtrów .......................................................................163
Korzystanie ze znaczników filtrów ............................................164
Korzystanie z tablicy filtrów .....................................................165
Stosowanie filtrów za pomocą języka ActionScript .....................166
Tryby mieszania kolorów ..............................................................166
Stosowanie mieszania kolorów ...............................................168
Podsumowanie ...........................................................................169
11 Efekty i przejścia .............................................................171
Korzystanie z efektów i przejść .....................................................171
Rozważne używanie efektów ...................................................172
Przykłady wzięte z życia ..........................................................173
Efekty ........................................................................................174
Stosowanie efektów ....................................................................175
Określanie docelowych komponentów ......................................177
Wyzwalanie efektu .................................................................177
Zdarzenia rozpoczynające i kończące efekt ...............................178
Dostosowywanie efektu ..........................................................179
Ustalanie czasu trwania efektu i liczby powtórzeń .....................179
Kontrola odtwarzania .............................................................180
Efekty złożone .............................................................................180
Funkcje dynamiki ........................................................................182
Korzystanie z funkcji dynamiki .................................................183
Tworzenie własnej funkcji dynamiki ..........................................184
Wykorzystywanie własnej funkcji dynamiki ................................185
Wielokrotne wykorzystywanie efektów ...........................................186
Efekty powiązane z danymi ...........................................................186
Domyślne efekty powiązane z danymi ...........................................187
Uruchamianie efektów powiązanych z danymi ...........................187
Korzystanie z domyślnego efektu powiązanego z danymi ...........187
Własne efekty powiązane z danymi ...............................................188
Tworzenie własnego efektu powiązanego z danymi ....................189
Efekty akcji ............................................................................189
Właściwości filtrów .................................................................189
Inne możliwości animacji automatycznej .......................................191
Tweener ................................................................................191
Boostworthy AS3 Animation System ........................................192
KitchenSync ..........................................................................192
Przejścia ....................................................................................192
Zgłoś jeśli naruszono regulamin