flex 3.0. tworzenie efektownych aplikacji full.pdf
(
8894 KB
)
Pobierz
6
Spis treści
Część II Framework Flex 3 ..............................................41
3 Dynamiczny układ graficzny ................................................43
Wprowadzenie do układów graficznych we Fleksie ............................44
Automatyczne rozmieszczanie ........................................................45
Układ liniowy ...........................................................................45
Układ wielowymiarowy ..............................................................46
Wypełnienie i luki .....................................................................46
Wykluczanie komponentów z układu automatycznego ..................47
Korzystanie z kontrolki Spacer ..................................................47
Rozmieszczanie bezwzględne .........................................................47
Określanie położenia komponentu
jako współrzędnych kartezjańskich ..........................................48
Określanie położenia komponentu
za pomocą układu z wymuszeniami .........................................49
Zmiana rozmiaru komponentów ......................................................51
Określanie rozmiaru w pikselach ...............................................52
Określanie rozmiaru w procentach .............................................52
Przekazanie zadania określania rozmiaru komponentom .............53
Jak wymuszenia położenia wpływają na rozmiar? ........................53
Korzystanie z przewijania ...............................................................54
Podsumowanie .............................................................................57
4 Style .................................................................................59
Wprowadzenie do właściwości stylów ..............................................59
Dziedziczenie ...........................................................................60
Typy danych i formaty ...............................................................61
Umieszczanie stylów bezpośrednio w kodzie ....................................61
Stosowanie stylów za pomocą CSS ................................................63
Lokalne i zewnętrzne arkusze stylów .........................................63
Selektory CSS .........................................................................64
Różnice między CSS we Fleksie i języku HTML ............................65
Pierwszeństwo stosowania stylów ..................................................66
Praca ze stylami w języku ActionScript ............................................70
Tworzenie widżetów ze stylami ..................................................71
Wykorzystanie klasy StyleManager ............................................72
Definiowanie stylów w widoku Design .............................................73
Widok Design dla CSS ...................................................................76
Motywy .........................................................................................77
Podsumowanie .............................................................................78
5 Skórki — rozwiązania graficzne ..........................................79
Różnice między grafiką bitmapową a wektorową ..............................81
Osadzanie grafiki we Fleksie 3 .......................................................83
Spis treści
7
Stosowanie 9-polowej siatki skalowania ..........................................84
Ustawianie 9-polowej siatki .......................................................85
Konwencje nazewnicze w procesie importowania skórek ..................87
Główne zasady ........................................................................87
Nazywanie selektorów klas .......................................................88
Nazywanie komponentów składowych ........................................88
Korzystanie z kreatora importowania skórek ....................................90
Praca ze skórkami w widoku projektu arkusza CSS ..........................92
Szablony skórek ............................................................................93
Łączenie narzędzi ..........................................................................94
Podsumowanie .............................................................................95
6 Skórki — rozwiązania programowe .....................................97
Wprowadzenie do funkcji rysujących ................................................98
Wyjaśnienie sposobu rysowania obrysów ...................................98
Tworzenie skórki programowej ........................................................99
Wybór klasy bazowej ..............................................................100
Implementowanie interfejsów ..................................................101
Przesłanianie metod ..............................................................102
Miary w skórkach programowych ..................................................104
Podsumowanie ...........................................................................105
7 Komponenty list i nawigacji ..............................................107
Komponenty list ..........................................................................108
Komponenty List, HorizontalList oraz TileList ...........................109
Komponent Tree ....................................................................110
Komponent DataGrid ..............................................................110
Komponent Menu ..................................................................111
Elementy renderujące i edycyjne ...................................................111
Stosowanie elementów renderujących lub edycyjnych
typu drop-in .........................................................................112
Wplatanie elementów renderujących lub edycyjnych ..................113
Tworzenie elementu renderującego
jako osobnego komponentu ..................................................114
Tworzenie elementu renderującego
dla komponentów Tree i Menu ..............................................115
Kontrolki nawigacyjne ..................................................................115
Kontrolka ButtonBar ...............................................................118
Kontrolka ToggleButtonBar .....................................................118
Kontrolka TabBar ...................................................................118
Kontrolka LinkBar ..................................................................119
Kontenery nawigacyjne ................................................................119
Określanie etykiet i ikon ..............................................................122
Wykorzystanie komponentów list w nawigacji .................................122
Podsumowanie ...........................................................................123
8
Spis treści
8 Wskazówki i kursory ........................................................125
Nauka na przykładzie ...................................................................126
Ikony ..........................................................................................127
Wstawianie ikon ....................................................................127
Ustalanie położenia ikon ........................................................128
Ramka aktywnej kontrolki ............................................................129
Podpowiedzi ...............................................................................131
Tworzenie podpowiedzi ...........................................................131
Podpowiedzi związane z błędami .............................................132
Podpowiedzi związane z danymi ..............................................133
Podpowiedzi związane z paskiem przewijania ...........................135
Modyfikowanie stylów i skórek podpowiedzi .............................136
Korzystanie z klasy ToolTipManager ..............................................137
Programistyczne tworzenie podpowiedzi ...................................137
Dostosowanie zależności czasowych i ruchu podpowiedzi ..........138
Kursory ......................................................................................140
Klasa CursorManager .............................................................141
Podsumowanie ...........................................................................142
9 Czcionki i tekst ...............................................................143
Zwróć uwagę na tekst ..................................................................143
Stosowanie czcionek w aplikacji ...................................................144
Czcionki urządzenia ................................................................145
Czcionki systemowe ...............................................................145
Osadzanie czcionek .....................................................................146
Osadzanie lokalnej czcionki ....................................................146
Osadzanie pliku czcionki TTF lub OTF .......................................147
Korzystanie z czcionek osadzonych w pliku SWF ............................147
Zaawansowane ustawienia antyaliasingu ......................................148
Wyznaczenie zakresu znaków do osadzenia ...................................148
Zakres osadzanych znaków w deklaracji @font-face ..................149
Zakres osadzanych znaków we Flashu .....................................149
Praca z czcionkami w widoku projektowania CSS ...........................150
Dbanie o jednolity wygląd tekstu ..................................................151
Praca z tekstem ..........................................................................152
Rozmieszczanie tekstu ...........................................................152
Tekst formatowany znacznikami HTML ..........................................152
Przypisywanie tekstu formatowanego znacznikami HTML .............153
Formatowanie za pomocą znaczników HTML ............................154
Arkusze stylów w HTML ..........................................................156
Podsumowanie ...........................................................................157
Spis treści
9
10 Filtry i mieszanie kolorów .................................................159
Filtry ...........................................................................................159
Praca z filtrami ............................................................................160
Właściwości filtrów ......................................................................162
Stosowanie filtrów .......................................................................163
Korzystanie ze znaczników filtrów ............................................164
Korzystanie z tablicy filtrów .....................................................165
Stosowanie filtrów za pomocą języka ActionScript .....................166
Tryby mieszania kolorów ..............................................................166
Stosowanie mieszania kolorów ...............................................168
Podsumowanie ...........................................................................169
11 Efekty i przejścia .............................................................171
Korzystanie z efektów i przejść .....................................................171
Rozważne używanie efektów ...................................................172
Przykłady wzięte z życia ..........................................................173
Efekty ........................................................................................174
Stosowanie efektów ....................................................................175
Określanie docelowych komponentów ......................................177
Wyzwalanie efektu .................................................................177
Zdarzenia rozpoczynające i kończące efekt ...............................178
Dostosowywanie efektu ..........................................................179
Ustalanie czasu trwania efektu i liczby powtórzeń .....................179
Kontrola odtwarzania .............................................................180
Efekty złożone .............................................................................180
Funkcje dynamiki ........................................................................182
Korzystanie z funkcji dynamiki .................................................183
Tworzenie własnej funkcji dynamiki ..........................................184
Wykorzystywanie własnej funkcji dynamiki ................................185
Wielokrotne wykorzystywanie efektów ...........................................186
Efekty powiązane z danymi ...........................................................186
Domyślne efekty powiązane z danymi ...........................................187
Uruchamianie efektów powiązanych z danymi ...........................187
Korzystanie z domyślnego efektu powiązanego z danymi ...........187
Własne efekty powiązane z danymi ...............................................188
Tworzenie własnego efektu powiązanego z danymi ....................189
Efekty akcji ............................................................................189
Właściwości filtrów .................................................................189
Inne możliwości animacji automatycznej .......................................191
Tweener ................................................................................191
Boostworthy AS3 Animation System ........................................192
KitchenSync ..........................................................................192
Przejścia ....................................................................................192
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin