python. wprowadzenie scan.pdf
(
21759 KB
)
Pobierz
Rozdział 3.
Przypisanie............................................................................................................................... 82
Wyraenia ................................................................................................................................ 85
Instrukcja print......................................................................................................................... 86
Testy if ..................................................................................................................................... 87
P tle while................................................................................................................................ 94
P tle for.................................................................................................................................... 97
Niespodzianki spotykane w kodzie ....................................................................................... 102
Podsumowanie....................................................................................................................... 103
,wiczenia............................................................................................................................... 104
Rozdział 4.
Dlaczego naley stosowa funkcje? ...................................................................................... 107
Podstawy funkcji.................................................................................................................... 108
Zakresy działania w funkcjach .............................................................................................. 111
Przekazywanie argumentów .................................................................................................. 114
Informacje dodatkowe ........................................................................................................... 120
Niespodzianki w funkcjach.................................................................................................... 126
Podsumowanie....................................................................................................................... 131
,wiczenia............................................................................................................................... 132
Rozdział 5. !"
Dlaczego uywa si modułów? ............................................................................................. 135
Podstawowe informacje o modułach..................................................................................... 136
Pliki modułowe s) przestrzeniami nazw ............................................................................... 138
Model importu ....................................................................................................................... 140
Ponowne ładowanie modułów............................................................................................... 142
Informacje dodatkowe ........................................................................................................... 144
Modułowe niespodzianki....................................................................................................... 151
Podsumowanie....................................................................................................................... 156
,wiczenia............................................................................................................................... 156
Rozdział 6. #$"
Dlaczego naley uywa klas? .............................................................................................. 159
Podstawy działania klas......................................................................................................... 160
Uywanie instrukcji class ...................................................................................................... 167
Zastosowania metod klasy..................................................................................................... 168
Dziedziczenie i przeszukiwanie drzew przestrzeni nazw...................................................... 169
Przeci)anie operatorów w klasach....................................................................................... 173
Komplet reguł dla przestrzeni nazw ...................................................................................... 176
Zastosowania klas w programach.......................................................................................... 178
Informacje dodatkowe ........................................................................................................... 188
Niespodzianki w klasach ....................................................................................................... 190
Podsumowanie....................................................................................................................... 196
,wiczenia............................................................................................................................... 196
Rozdział 7. %&
Dlaczego naley uywa wyj)tków?..................................................................................... 201
Podstawy działania wyj)tków................................................................................................ 202
Idiomatyczne okrelenia wyj)tków ....................................................................................... 206
Tryby wychwytywania wyj)tków.......................................................................................... 208
Informacje dodatkowe ........................................................................................................... 211
Wyj)tkowe niespodzianki...................................................................................................... 215
Podsumowanie....................................................................................................................... 217
,wiczenia............................................................................................................................... 218
Cz II .......................................................221
Rozdział 8. '(&&
Funkcje wbudowane .............................................................................................................. 225
Moduły biblioteki .................................................................................................................. 232
,wiczenia............................................................................................................................... 249
Rozdział 9. )&"
Manipulacja strukturami danych ........................................................................................... 251
Manipulacja plikami .............................................................................................................. 257
Manipulacja programami....................................................................................................... 268
Działanie w Internecie ........................................................................................................... 270
Przykłady wi kszych programów.......................................................................................... 273
,wiczenia............................................................................................................................... 278
Rozdział 10. *+,$&
System automatycznego zgłaszania skarg............................................................................. 282
Tworzenie interfejsu za pomoc) COM: tani rzecznik prasowy ............................................ 287
Edytor elementów formularza danych................................................................................... 292
Rozwaania o projektowaniu................................................................................................. 297
JPython: szcz liwy zwi)zek j zyków Python i Java............................................................ 298
Inne osnowy i aplikacje ......................................................................................................... 305
,wiczenia............................................................................................................................... 307
........................................................................................ 309
Dodatek A !-.!)
Dodatek B /+%.0,$1,,&
Dodatek C 2%34&
5"
W rozdziale tym przedstawimy klas jzyka Python, czyli twór, który słuy do wprowadzania no-
wych rodzajów obiektów w Pythonie. Klasy stanowi! najwaniejsze narzdzie programowania
obiektowego, zatem w tym rozdziale omówimy take podstawy tego programowania. Klasy w j-
zyku Python tworzone s! za pomoc! nie omawianej dotychczas instrukcji class. Obiekty zdefi-
niowane za pomoc! klas mog! wygl!da% bardzo podobnie, jak wbudowane typy, które były ju
opisywane w tej ksi!ce.
Na jedn! rzecz naley szczególnie zwróci% uwag: obiektowo(% jzyka Python jest całkowicie
opcjonalna i nie trzeba uywa% klas, by rozpocz!% prac w tym jzyku. Wiele zada) mona w rze-
czywisto(ci wykona% za pomoc! prostszych konstrukcji, takich jak np. funkcje. Klasy okazuj! si
jednak bardzo przydatne w Pythonie i mamy nadziej, e to udowodnimy. Maj! one take swój
udział w powszechnie stosowanych narzdziach jzyka Python, takich jak Tkinter, i wikszo(%
programistów uwaa, e przydaje si tu znajomo(% klas co najmniej w stopniu podstawowym.
Czytelnicy z pewno(ci! pamitaj!, e programy wykonuj! zadania za pomoc! „nadziewania”.
Mówi!c pro(ciej, klasy s! po prostu sposobem definiowania nowych rodzajów nadzienia, które
symbolizuje prawdziwe obiekty w dziedzinie tworzonych programów. Załómy na przykład, e
zdecydowali(my si utworzy% hipotetycznego robota robi!cego pizz (wzmianka w rozdziale 4.).
Je(li do tego celu zastosujemy klasy, to moemy wymodelowa% tak! struktur robota, która bdzie
blisza jego rzeczywistemu (wiatu i stosunkom w nim panuj!cym:
Dziedziczenie
Roboty wytwarzaj!ce pizz nale! do rodzaju robotów i dlatego maj! wszystkie zwyczajne
wła(ciwo(ci robotów. Uywaj!c okre(le) z dziedziny programowania obiektowego, mówimy,
e dziedzicz! one wła(ciwo(ci ogólnej kategorii wszystkich robotów. Te wspólne wła(ciwo(ci
wprowadzone s! tylko raz dla przypadku ogólnego i bd! uywane przez wszystkie typy
robotów budowanych w przyszło(ci.
Kompozycja
Roboty wytwarzaj!ce pizz s! w rzeczywisto(ci kolekcjami komponentów, które działaj!
zespołowo. Aby nasz przykładowy robot był skuteczny, powinien zapewne posiada% ramiona
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin