Fred Gerantabee, AGI Creative Team flash cs3 pl. multimedialny trener cała książka.pdf

(62645 KB) Pobierz
888086225.016.png
Spis treści
Przestrzeń robocza Flasha ..................................................................... 41
Stół montażowy i obszar roboczy .................................................... 41
Panel Narzędzia ............................................................................... 42
Panel Inspektor właściwości ............................................................ 44
Panele i grupy paneli ....................................................................... 47
Oś czasu ........................................................................................... 49
Posługiwanie się narzędziami Flasha .................................................... 52
Korzystanie z narzędzi zaznaczania i rysowniczych ......................... 52
Korzystanie z narzędzi związanych z kolorami i gradientami ........... 56
Tworzenie animacji .......................................................................... 58
Kopiowanie i wklejanie ruchu .......................................................... 60
Korzystanie z pomocy ........................................................................... 62
Fora internetowe ............................................................................. 62
Co dalej? ............................................................................................... 63
Ćwiczenia do samodzielnego wykonania .............................................. 63
Sprawdzian ........................................................................................... 63
Lekcja 3. Praca z narzędziami rysowniczymi
Przygotowania do lekcji ........................................................................ 65
Rysowanie we Flashu ............................................................................ 66
Korzystanie z trybu scalania ............................................................ 66
Otwieranie gotowego pliku ............................................................. 66
Rysowanie kształtów ............................................................................ 67
Usuwanie zbędnych obrysów .......................................................... 69
Korzystanie z narzędzia Owal pierwotny ............................................... 71
Klonowanie kształtu ............................................................................. 74
Zamiana rysunku na symbol ................................................................. 74
Tworzenie automatycznej animacji ruchu ............................................. 75
Korzystanie z trybu rysowania obiektów .............................................. 77
Narzędzie Gwiazda-Wielokąt ........................................................... 77
Rysowanie prostokątnych kształtów ................................................ 78
Zmiana kolejności wyświetlania obiektów ............................................ 81
Edytowanie obiektu rysunkowego ........................................................ 81
Umieszczanie tekstu ............................................................................. 83
Dodawanie obrysu do tekstu ................................................................ 85
Różnice między graiką wektorową a rastrową ..................................... 88
Tworzenie graiki na bazie zaimportowanego obrazu ........................... 88
Importowanie graiki rastrowej ............................................................ 88
4
Flash CS3 PL. Multimedialny trener
888086225.017.png 888086225.018.png 888086225.019.png 888086225.001.png
 
Spis treści
Rysowanie za pomocą narzędzi Ołówek, Linia i Pióro ............................ 90
Korzystanie z narzędzia Ołówek ....................................................... 90
Dostosowywanie ustawień rysowania .................................................. 92
Korzystanie z narzędzia Linia ................................................................ 95
Korzystanie z narzędzia Pióro ................................................................ 97
Ćwiczenia z krzywymi ........................................................................... 98
Tworzenie krzywych za pomocą narzędzia Pióro ................................... 99
Tworzenie krzywych z wierzchołkami ................................................. 100
Rysowanie żaglówki ........................................................................... 102
Tworzenie kształtów żagla .................................................................. 105
Deiniowanie własnych kolorów ......................................................... 105
Wypełnianie kształtów kolorem .................................................... 107
Ćwiczenia do samodzielnego wykonania ............................................ 107
Sprawdzian ......................................................................................... 108
Lekcja 4. Modyikowanie i przekształcanie graiki
Przygotowania do lekcji ...................................................................... 109
Projekt ........................................................................................... 110
Grupowanie i układanie elementów graicznych ................................ 110
Grupowanie i rozdzielanie grup ..................................................... 110
Układanie zgrupowanych elementów ........................................... 112
Przekształcanie graiki ........................................................................ 114
Narzędzie Przekształcenie swobodne ............................................ 114
Podmenu Przekształć ..................................................................... 116
Panel Przekształć ........................................................................... 118
Modyikowanie koloru wypełnienia i obrysu ...................................... 120
Praca z gradientami ....................................................................... 120
Przekształcanie gradientów ........................................................... 123
Tworzenie złożonych gradientów ................................................... 125
Modyikowanie kolorów gradientu ................................................ 126
Dodawanie i modyikowanie stylów oraz kolorów obrysu ............. 129
Pobieranie kolorów i stylów za pomocą narzędzia Kroplomierz .......... 130
Ujednolicanie kolorów i stylów graiki oraz tekstu ......................... 130
Zaawansowane zaznaczanie ............................................................... 131
Narzędzie Lasso ............................................................................. 131
Ostatnie poprawki ......................................................................... 132
Ćwiczenia do samodzielnego wykonania ............................................ 135
Sprawdzian ......................................................................................... 135
Spis treści
5
888086225.002.png 888086225.003.png 888086225.004.png 888086225.005.png
 
Spis treści
Lekcja 5. Symbole i biblioteka
Przygotowania do lekcji ...................................................................... 137
Projekt ........................................................................................... 138
Czym są symbole? ............................................................................... 138
Rzut oka na panel Biblioteka ............................................................... 139
Tworzenie symboli .............................................................................. 140
Konwertowanie graiki na symbol ................................................. 140
Tworzenie pustych symboli ............................................................ 145
Tworzenie ilustracji z wykorzystaniem instancji .................................. 147
Rozmieszczanie i przyciąganie instancji symboli ........................... 147
Edytowanie i powielanie symboli .................................................. 150
Edytowanie symboli w panelu Biblioteka ...................................... 150
Edytowanie symboli bezpośrednio na stole montażowym ............ 152
Modyikowanie pojedynczych instancji symbolu ........................... 153
Modyikowanie koloru instancji ..................................................... 154
Urozmaicanie tła ............................................................................ 155
Powielanie symboli ....................................................................... 156
Dodawanie do banera graiki i tekstu .................................................. 158
Zamiana symboli ................................................................................ 161
Zarządzanie biblioteką ........................................................................ 163
Umieszczanie symboli w folderach ................................................ 165
Polecenie Przenieś do nowego folderu .......................................... 166
Usuwanie elementów z biblioteki .................................................. 168
Wybór widoku biblioteki ............................................................... 169
Podsumowanie ................................................................................... 170
Ćwiczenia do samodzielnego wykonania ............................................ 170
Sprawdzian ......................................................................................... 170
Lekcja 6. Tworzenie prostych animacji
Przygotowania do lekcji ...................................................................... 171
Projekt ........................................................................................... 172
Rzut oka na oś czasu ........................................................................... 172
Importowanie biblioteki ..................................................................... 174
Tworzenie animacji poklatkowej ......................................................... 175
Dostosowywanie panelu Oś czasu ................................................. 175
Pierwszy krok animacji — umieszczanie elementów ................... 176
Zwykłe klatki i klatki kluczowe ...................................................... 177
Klatki kluczowe .............................................................................. 179
Zmiana dynamiki i obrót ................................................................ 180
6
Flash CS3 PL. Multimedialny trener
888086225.006.png 888086225.007.png 888086225.008.png 888086225.009.png 888086225.010.png 888086225.011.png
 
Spis treści
Polecenie Testuj ilm ........................................................................... 182
Animacja poklatkowa kontra automatyczna ....................................... 183
Synchronizacja i tryb przenikania .................................................. 183
Łączenie automatycznej animacji z animacją poklatkową ............. 185
Przekształcanie graiki ........................................................................ 187
Usprawnianie pracy ............................................................................ 188
Linie prowadzące ruch ........................................................................ 190
Ostatnie etapy animacji ...................................................................... 193
Kończenie animacji ludzika ............................................................ 194
Logo dogania ludzika .................................................................... 195
Animowanie koloru ....................................................................... 197
Animowanie tekstu ....................................................................... 198
Ćwiczenia do samodzielnego wykonania ............................................ 200
Sprawdzian ......................................................................................... 200
Lekcja 7. Zaawansowane animacje
Przygotowania do lekcji ...................................................................... 201
Projekt ........................................................................................... 202
Tworzenie automatycznych animacji kształtu ..................................... 202
Poprawianie animacji za pomocą punktów zmiany kształtu ............... 206
Umieszczanie punktów zmiany kształtu ........................................ 206
Rozmieszczanie animacji na wielu warstwach .................................... 210
Wiele warstw dla wielu ryb ........................................................... 211
Dodawanie rysunku oczu ............................................................... 213
Zmiana kolejności warstw ............................................................. 215
Wyświetlanie warstw jako konturów ............................................. 216
Porządkowanie warstw za pomocą folderów ................................. 217
Edytowanie wielu klatek na raz ........................................................... 219
Tworzenie masek ................................................................................ 221
Tworzenie animowanych masek .................................................... 224
Kopiowanie i wklejanie animacji ......................................................... 225
Polecenie Wklej ruch specjalnie ..................................................... 228
Przemieszczanie, rozszerzanie i odwracanie animacji ......................... 230
Zwiększanie długości animacji ....................................................... 230
Kopiowanie i odwracanie animacji ................................................ 231
Podsumowanie ................................................................................... 233
Ćwiczenia do samodzielnego wykonania ............................................ 234
Sprawdzian ......................................................................................... 234
Spis treści
7
888086225.012.png 888086225.013.png 888086225.014.png 888086225.015.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin