Bill Stinnett myśl jak twój klient. strategia rozwoju sprzedaży cała książka.pdf
(
11858 KB
)
Pobierz
8
SPIS TREŚCI
CZĘŚĆ
II
JAK KUPUJĄ KLIENCI
167
ROZDZIAŁ
6
Proces sprzedaży — nowa definicja
169
ROZDZIAŁ
7
Anatomia decyzji o kupnie
189
ROZDZIAŁ
8
Inżynieria wsteczna procesu kupowania
219
ROZDZIAŁ
9
Przenoszenie do góry procesu kupowania
257
ROZDZIAŁ
10
Przyspieszenie procesu kupowania
289
Skorowidz
315
O autorze
323
6
ROZDZIAŁ
Proces sprzedaży
— nowa definicja
M
imo gołosłownych deklaracji, sprzedaż jest jednym z tych ob-
szarów działalności biznesowej, które w najmniejszym stopniu
skorzystały na restrukturyzacji procesu w postaci jego przeprojekto-
wania. Podczas gdy inne działy, takie jak produkcja i księgowość, prze-
szły restrukturyzację i wprowadzenie nowych systemów, takich jak
Kompleksowe Zarządzanie Jakością (TQM — Total Quality Manage-
ment) czy Six Sigma, a także wiele innych filozofii zarządzania, dział
sprzedaży i marketingu został pozostawiony sam sobie.
Dyrektorzy firm zajmujących się sprzedażą rzadko zadają sobie py-
tanie: „Co potrafi zrobić ten dział?”, „Co zrobić, abyśmy byli bardziej
skuteczni?” albo „W jaki sposób możemy zwiększyć naszą wydajność?”.
Dużo częściej dzieje się tak, że najpierw określają cele firmy i zakłada-
ją wysokość sprzedaży, a dopiero potem
stosują
te oczekiwania w fir-
mie, która je dzieli, niczym rachunek wystawiony za wspólną kolację
w restauracji: „Ile każdy z nas jest winien?”.
Jeżeli zespół sprzedawców osiągnie cel, wszyscy są zadowoleni.
Nigdy nie zwraca się uwagi na szczegóły. Najlepsi sprzedawcy dostają
wolną rękę i mogą robić wszystko, aby ubić interes, a pracownicy, któ-
rzy osiągają słabe wyniki są zwalniani. Pewien czołowy sprzedawca,
170
MYŚL JAK TWÓJ KLIENT. STRATEGIA ROZWOJU SPRZEDAŻY
mówiąc o swojej kwartalnej kontroli prowadzonej przez szefa i szefa
jego szefa, ujął to w następujący sposób: „Oni nie pytają, jak. Oni chcą
tylko wiedzieć, ile”.
Wartość procesu sprzedaży
Możemy stać się bardziej skuteczni we wszystkich czynnościach, któ-
re często powtarzamy, udoskonalając standardowy proces i stosując
w praktyce wprowadzone zmiany. To nie musi być nic skomplikowa-
nego; może to być po prostu seria etapów i kroków, które
zwykle
sto-
sujemy, aby mieć pewność, że osiągniemy jak najlepsze wyniki i jak
najwyższą jakość. Korzystając ze zdefiniowanego procesu sprzedaży,
możemy:
1.
Stosować wspólną strukturę i wzory do planowania, kontrolowania
i wykonywania czynności sprzedaży.
2.
Przekazywać informacje i strategie dotyczące możliwości sprzedaży
innym członkom zespołu, używając wspólnego języka.
3.
Popełniać mniej błędów, ponieważ wciąż przypominamy sobie
o krokach, które musimy podjąć, co zmniejsza prawdopodobieństwo
zapomnienia o ważnych elementach w ferworze walki.
4.
Skrócić cykle sprzedaży, ponieważ dużo szybciej możemy podjąć
dane kroki, jeżeli zostały one opracowane przed czasem, niż
gdybyśmy zdali się na los i próbowali wymyślić coś na poczekaniu.
5.
Skrócić czas wprowadzania w tajniki zawodu nowych
pracowników, których trzeba nauczyć, „jak pozyskiwać klientów”
na naszym rynku.
Rysunek 6.1 przedstawia przykładowy proces sprzedaży, którego
używamy jako przykładu na naszych warsztatach. Nie chcę Ci sugero-
wać, że powinieneś zacząć go stosować jako swój proces. Przeciwnie,
korzystam z tego ogólnego przykładu właśnie po to, aby podkreślić, że
PROCES SPRZEDAŻY — NOWA DEFINICJA
171
Rysunek 6.1. Przykładowy proces sprzedaży
to nie jest Twój proces. Twój proces powinien uwzględniać następują-
ce kwestie:
•
Jak
Ty
znajdujesz nowe możliwości?
•
Jak
Ty
określasz, czy warto zainwestować w nie swój czas?
•
Jak
Ty
przeprowadzasz rozeznanie, aby określić, czy jest
zapotrzebowanie na to, co sprzedajesz?
•
Jak
Ty
prezentujesz swoje wnioski i rekomendacje?
•
Jak
Ty
zamykasz transakcję?
•
Jak
Ty
dostarczasz to, co sprzedałeś?
Twój proces nie musi składać się z sześciu kroków albo etapów;
może ich być pięć, dziewięć albo jeszcze więcej. Jednak musisz pamię-
tać, że im bardziej szczegółowy jest proces, tym mniej ludzi chce z nie-
go korzystać. Nie dlatego, że są leniwi albo nie potrafią sobie poradzić
ze strukturą. Powodem jest to, że każdy klient jest inny. Każda kam-
pania sprzedaży wiąże się z innymi wyzwaniami, a to, co zadziałało
w przypadku ostatniego klienta może być zupełnie nieprzydatne w przy-
padku następnego.
Ciekawe, że gdy uda nam się wykorzystać możliwość sprzedaży
i zastanowimy się nad tym, dlaczego wygraliśmy, zazwyczaj okazuje
się, że wpłynęła na to kombinacja wielu elementów, które ułożyły się
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin