sztuka filmowania. sekrety warsztatu operatora. wydanie ii full.pdf
(
49519 KB
)
Pobierz
Spis treści
5
PoDziękowania
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
11
Materiały online Do kSiążki
„Sztuka filMowania. Sekrety warSztatu oPeratora”
. . . . . . . . . . . . .
12
rozDział 1.
okiem ilmowca
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
13
Historia, historia i jeszcze raz historia
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
16
Właściwy dobór narzędzi
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
16
W pogoni za tęczą
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
18
Wszechstronność to podstawa
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
19
Nauka samodyscypliny
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
22
Dziś każdy może ilmować…
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
24
…lecz nadal nie opłaca się być kiepskim ilmowcem!
. . . . . . . . . . .
25
Wszystko jest w Twoich rękach
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
26
rozDział 2.
o ilmach i ilmowcach
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
27
Pierwsza krew
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
27
Czasy się zmieniły, a z nimi budżety
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
27
Jak opowiedzieć zajmującą historię?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
29
Nie wahaj się przekroczyć 108%!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
30
Popatrz na świat przez ramkę
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
31
Wykluczaj, pomijaj, odrzucaj
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
32
Prawdziwa historia rozgrywa się w tle
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
33
Komu kratownicę?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
34
Reguła trójpodziału
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
35
Złoty prostokąt
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
37
Auć, to boli!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
37
Teoria w praktyce
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
39
Nie popaść w grzech przesady
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
40
Zbliżenia są esencją historii!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
42
Zbliżenie? Nacieraj pod kątem!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
43
Kiedy dobrze z oczu patrzy
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
44
Kwestia perspektywy
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
44
Wszyscy jesteśmy oszustami
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
46
Męcz się. Na zdrowie!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
47
Ukryj, zamaskuj, zakamuluj…
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
49
Byle nie popaść w przesadę
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
50
6
Spis treści
Znaj ramy swojego gatunku — widzowie nie mogą mieć wątpliwości!
. .
51
Jak wyobrażasz sobie plakat ilmu?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
52
Slogan ilmu jest bardzo istotny
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
52
Uwzględniaj ograniczenia
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
52
Różne przyczyny sukcesu
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
53
Indywidualne zalety
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
54
Ograniczenia techniczne
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
55
Uwzględniaj dynamikę tonalną kamery
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
55
W złotą godzinę
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
55
Dbaj o proporcje
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
57
Filmuję, więc jestem
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
58
Ściąganie wzbronione!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
59
Przerośnięte ego i inne trudne osobowości
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
59
rozDział 3.
w warsztacie ilmowca
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
61
Kiedy względy techniczne mają głos
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
62
Techniczna natura świata
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
62
Osobisty procesor obrazu
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
63
Zróbmy analogowe doświadczenie
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
63
Doskonalenie cyfrowych nagrań
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
64
Szczypta wiedzy
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
65
Nadpróbkowanie — o co w tym chodzi?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
67
Przekłamania barw w zakresie cieni
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
68
Dlaczego kompresja jest niezbędna?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
69
Względy praktyczne
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
70
Nadmiarowość, nadmiarowość…
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
71
Czy rzeczywiście nieistotne?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
72
Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
73
Kompresja międzyklatkowa i wewnątrzklatkowa
. . . . . . . . . . . . . .
73
Przetwornik i Ty
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
75
Siatka pikseli
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
76
Sztuczka z przesunięciem geometrycznym
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
77
CCD czy CMOS, analogowo czy cyfrowo?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
79
Rozmiar się liczy. Do pewnego stopnia
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
81
Podstępna rozdzielczość
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
83
rozDział 4.
Świat w rozdzielczości HD
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
85
Osiołkowi w żłoby dano?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
85
Od zapisu do obrazu
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
87
Bitwa na klatki
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
88
Wybór liczby klatek
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
92
Spis treści
7
Co jest grane z płynnością ilmu,
czyli dlaczego 24p to nie zawsze 24p?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
93
Różne warianty 24p
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
95
Zdecydowałeś się na 24p…
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
96
Dla tych, co nadal kochają SD
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
99
Uwaga, maruderzy!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
100
Od HD do SD
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
101
rozDział 5.
kręć i rządź
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
103
Pełna automatyka. Komu to potrzebne?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
104
Do diaska z automatyczną ekspozycją!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
105
Chinka
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
108
Jazda na fali
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
109
Migam się… od myślenia
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
110
Synchronizacja migawki
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
110
Liczba klatek a stylistyka ilmu
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
111
Sam zajmij się ostrością. To ważne!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
113
Inżynierowie nie muszą być artystami
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
113
Ustawienie ostrości w rozdzielczości HD może być trudne!
. . . . . . . .
114
Białe nie zawsze jest białe
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
116
Czy warto korzystać z gotowych ustawień balansu bieli?
. . . . . . . . .
117
Ręczne ustawianie balansu bieli
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
118
Balans czerni
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
118
Automatyczny balans bieli?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
119
Predeiniowane ustawienia balansu bieli
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
120
Czym jest zatem biel?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
122
Korekcja kolorów
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
123
Opanować zamieszanie w wizjerze
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
124
Kłopoty z kodowaniem czasu
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
125
Zliczanie ciągłe
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
129
Nietypowe sytuacje
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
129
Optyczna stabilizacja obrazu
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
131
Monitorowanie pracy
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
131
Walka na plansz(e/y)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
133
Niedoskonały kineskop
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
134
Ograniczony zakres barw
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
134
rozDział 6.
Poprawianie wyglądu opowieści
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
137
Pierwsze kroki do zmiany stylistyki obrazu
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
138
Cała gamma możliwości
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
141
Soczyste cienie, ale bez przesady
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
143
8
Spis treści
Obserwuj światła
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
143
Automatyczne „kolano”
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
144
Matryce kolorów
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
146
Kontrola nasycenia
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
147
Dobra czerń to podstawa
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
148
Wzmocnienie oznacza… szumienie
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
149
Tylko mi tutaj nie szum, dobrze?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
150
Filtrowanie obrazu
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
152
Trochę optyki
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
152
Filtr to ostatnia deska ratunku
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
153
Z iltrem czy bez?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
156
Wiedz, co chcesz osiągnąć
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
157
Unikaj małych przysłon
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
157
Polaryzator
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
158
Niebo pod kontrolą
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
160
Czy można je łączyć?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
162
Kłopoty z kontrastem
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
163
Test czułości
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
164
Sztuka zmiękczania
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
164
Projektowanie idealnego iltra
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
165
Ocieplenie, czyli coś na rozgrzewkę
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
167
We mgle
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
167
Improwizacja à la Christian Dior
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
169
Kosmetyka w postprodukcji
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
169
Zrób to sam
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
171
Filmowcy, bądźcie odpowiedzialni!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
174
rozDział 7.
z prądem
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
175
Dawno, dawno temu
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
175
To nie jest świat dla starych specjalistów?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .
177
Kamery podążają za zmianami
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
178
W świecie plików
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
180
Nagrywanie na nośniki optyczne
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
182
Nagrywanie na dysku twardym
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
183
Mniej powodów do obaw
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
185
Nadejście SSD
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
186
Interesy z interfejsem
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
186
DEVICE czy HOST?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
188
Praca pracy nierówna
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
189
Standard MXF — krok w przyszłość?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
189
Piękno metadanych
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
191
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin