grafika w biznesie. projektowanie elementów tożsamości wizualnej - logotypy, wizytówki oraz papier firmowy cała książka.pdf
(
33439 KB
)
Pobierz
4
Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tosamoci wizualnej
Rozdział 5. Morfologia elementów .....................................................................69
Relacje................................................................................................................................................69
Ułoenie — styczno, odst8py, odległo.............................................................................69
Symetria.......................................................................................................................................72
Skala i proporcje.........................................................................................................................73
Perspektywa.................................................................................................................................73
Powtarzalno...................................................................................................................................76
Powierzchnia i struktura.................................................................................................................77
Rozdział 6. Kompozycja i kadrowanie ................................................................ 81
Rozdział 7. Barwa i kolor .................................................................................85
Znaczenie kolorów...........................................................................................................................90
Znaczenie owietlenia w odbiorze barw........................................................................................97
Kolory w druku ................................................................................................................................98
Rozdział 8. Wybór nazwy i tre/ci ....................................................................101
Nazwa............................................................................................................................................... 101
Hasło przewodnie ..........................................................................................................................106
Rozdział 9. Logotypy i znaki towarowe............................................................ 109
Klasyfikacja logotypów...................................................................................................................111
Elementy powtarzalne....................................................................................................................116
Galeria przykładów..................................................................................................................122
Ewolucja form logotypów.............................................................................................................129
Nieuczciwa konkurencja............................................................................................................... 133
Jak zastrzec znak towarowy? ......................................................................................................... 136
Rozdział 10. Zasady projektowania logotypów .................................................. 139
Ksi8ga Corporate Identity.............................................................................................................144
Przykład...........................................................................................................................................150
Wybór nazwy............................................................................................................................150
Wybór graficznego motywu przewodniego.........................................................................150
Wybór kolorów .........................................................................................................................151
Wybór czcionki........................................................................................................................ 153
Kompozycja.............................................................................................................................. 153
Wybór i umieszczenie elementów dodatkowych ................................................................154
Utworzenie dodatkowych wersji............................................................................................155
Opracowanie schematu uytkowania logotypu..................................................................156
Format plików..........................................................................................................................157
Spis treci
5
Rozdział 11. Wizytówki i papier firmowy ......................................................... 159
Format i rodzaj wizytówek............................................................................................................159
Wizytówki elektroniczne........................................................................................................ 165
Format i rodzaj papieru firmowego ............................................................................................167
Projekt druków firmowych — przykład.....................................................................................170
Projekt wizytówki.....................................................................................................................170
Papier firmowy.........................................................................................................................172
Koperty firmowe......................................................................................................................172
Pozostałe artykuły biurowe..................................................................................................... 173
Dodatek A Przydatne pojcia........................................................................... 175
Dodatek B Wzór podania ................................................................................ 177
Bibliografia.....................................................................................................181
Skorowidz .................................................................................................... 183
Rozdział 2.
Kodowanie, postrzeganie,
reakcja i percepcja
Postrzeganie obiektów i ich percepcja to bardzo złoone zagadnienie. Nawet
najlepiej przygotowana forma przekazu moe zawiera w sobie elementy, które
wywołaj zakłócenia (szumy) w jego odbiorze i interpretacji. Jest to bardzo istotna
przeszkoda w procesie projektowania elementów corporate identity i logotypów, gdy
moe zniweczy plany projektantów, a forma b$dzie %le nieczytelna i %le kojarzona
przez odbiorców.
Odbiór obrazu — percepcja
Percepcja to proces nadawania znacze& otrzymanym wraeniom (czyli infor-
macjom, dostarczonym przez zmysły). Istnieje szereg czynników, które wpływaj
na percepcj$:
sytuacja — czynniki maj ce wpływ na powstanie pierwszego wraenia,
zalenego od miejsca i zaistniałej sytuacji;
atrybuty — wnioski dotycz ce wewn$trznych stanów umysłu i emocji,
oparte na obserwowanych zachowaniach;
oczekiwania — oczekiwania wobec innych ludzi, bie ce potrzeby
i aktualny nastrój;
projekcja — przenoszenie własnych odczu i systemu warto,ci;
percepcja selektywna — odbieranie tylko tych bod%ców, które chce si$ odebra;
stereotypy — trudne do zmiany wyobraenia, osobisty system warto,ci,
uprzedzenia i do,wiadczenia, tworzenie skrótów społecznych, szybka
i pobiena identyfikacja sytuacji.
16
Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tosamoci wizualnej
Sposobów na odbiór przekazu jest tyle, ilu jest odbiorców. Kady przekaz —
nie tylko wizualny — jest odbierany subiektywnie (interpretacja), ale take su-
biektywnie jest nadawany (kodowanie). Ponadto kada transmisja wywołuje
sprz$enie zwrotne w postaci interakcji, która w przypadku rónych odbiorców
i nadawców zawsze b$dzie miała indywidualny i unikalny charakter. Odbiór
przekazu zaley od kodowania, sposobu przekazu i wyboru przeka%nika przez
nadawc$ oraz od percepcji, interpretacji i reakcji odbiorcy (rysunek 2.1).
Rysunek 2.1.
Elementy procesu
komunikacji
Percepcja umoliwia rozpoznawanie, selekcjonowanie, a take interpretacj$ bod%-
ców zawartych w przekazie. Postrzeganie jest procesem selektywnym — odbior-
cy zwracaj uwag$ na czynniki istotne z punktu widzenia tylko ich potrzeb, bu-
duj c w swojej ,wiadomo,ci własny obraz rzeczywisto,ci — image (wizerunek).
Z powodu rónic w postrzeganiu i percepcji w ,wiadomo,ci odbiorcy tworz si$
tzw. mapy percepcji, zawieraj ce charakterystyki postrzeganego obiektu i zwi zane
z nim skojarzenia.
Istnieje poj$cie percepcji podprogowej (subcepcji), która opiera si$ na koncep-
cji istnienia progu percepcyjnego, okre,laj cego minimalne nat$enie sygnału,
konieczne do tego, aby został on dostrzeony przez odbiorc$. Subcepcja znaj-
duje si$ pomi$dzy fizjologicznym progiem wraliwo,ci zmysłowej a progiem
,wiadomego odbioru bod%ców. Podprogowe bod%ce wzrokowe trwaj zaledwie
kilka milisekund, ale eby były zapami$tane (kumulowały si$ w pod,wiadomo,ci),
naley je powtarza. Co, w rodzaju takiej emisji stosuje si$ zazwyczaj w przekazie
filmowym, telewizyjnym, który posiada swoje ograniczenia. Moe wpływa jedynie
na podstawowe potrzeby fizjologiczne (np. pragnienie), jego działanie jest krótko-
trwałe i ulega zniekształceniu w wyniku oddziaływania indywidualnych rónic
u odbiorców.
Plik z chomika:
basia1995x
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
ebooki(1)moooooooo
ebooki(1)moooooooo(1)
ebooki(1)moooooooo(10)
ebooki(1)moooooooo(11)
ebooki(1)moooooooo(12)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin