archicad 10 pełna wersja.pdf
(
25219 KB
)
Pobierz
4
ArchiCAD 10
2.5. Ujednolicenie interfejsu użytkownika .........................................................................29
2.5.1. Podstawowe ustawienia okien ........................................................................31
2.5.2. Skalowanie ......................................................................................................32
2.5.3. Współrzędne ...................................................................................................33
2.5.4. Inteligentny kursor ..........................................................................................34
2.5.5. Nawigacja na ekranie ......................................................................................34
2.5.6. Rysunek konstrukcyjny, rysunek czysty .........................................................35
2.5.7. Elementy zawsze znajdują się poniżej poziomu rzutu ....................................36
2.5.8. Piętra ...............................................................................................................38
2.5.9. Praca z bibliotekami (obiektami) ....................................................................38
2.5.10. Praca z warstwami ..........................................................................................40
2.5.11. Praca z siatkami ..............................................................................................41
2.6. Ważne techniki pracy z ArchiCAD-em .......................................................................41
2.6.1. Wprowadzanie współrzędnych .......................................................................41
2.6.2. A jak można usunąć? ......................................................................................42
2.6.3. Przejmowanie i przekazywanie parametrów ..................................................42
2.6.4. Tworzenie duplikatów ....................................................................................43
2.6.5. Wyrównywanie do istniejących elementów
(względne metody tworzenia konstrukcji) ......................................................44
2.6.6. Grupowanie wyborów .....................................................................................44
2.6.7. Przerysowywanie za pomocą magicznej różdżki ...........................................45
2.6.8. Szczególne punkty-uchwyty ...........................................................................46
2.7. Mapa projektu ..............................................................................................................47
2.8. Obszar modelu i obszar papieru ..................................................................................49
Rozdział 3. Warsztat 1. Wprowadzanie współrzędnych ............................................. 51
3.1.
Warunki wstępne .........................................................................................................51
3.2.
Cele ..............................................................................................................................51
3.3.
Przykład 1. Rysowanie kwadratu ................................................................................52
3.3.1. Przygotowywanie ustawień podstawowych ...................................................52
3.3.2. Pierwsza linia ..................................................................................................53
3.3.3.
Wprowadzanie współrzędnych względnych ...................................................54
3.4.
Przykład 2. Wprowadzanie współrzędnych biegunowych i bezwzględnych ..............56
3.4.1.
Ustalanie (zamrażanie) wartości współrzędnych ............................................57
3.5.
Kolejne ćwiczenia .......................................................................................................59
Rozdział 4. Warsztat 2. Pierwszy dom w programie ArchiCAD .................................. 61
4.1.
Cele tego warsztatu ......................................................................................................61
4.2.
Przygotowanie pliku ....................................................................................................62
4.2.1. Uruchomienie ArchiCAD-a ............................................................................65
4.2.2.
Definiowanie ścieżek do bibliotek ..................................................................65
4.2.3.
Harmonizowanie środowiska pracy ................................................................67
4.2.4.
Ustalanie struktury pięter ................................................................................68
4.2.5.
Doładowanie pliku wzorca .............................................................................69
4.3.
Tworzenie własnego modelu .......................................................................................70
4.3.1. Ściany ..............................................................................................................70
4.3.2. Stropy ..............................................................................................................77
4.3.3. Okna ................................................................................................................77
4.3.4. Drzwi ..............................................................................................................84
4.3.5. Obiekty ............................................................................................................84
4.3.6. Schody ............................................................................................................87
4.3.7. Kopiowanie na kolejne piętro .........................................................................87
4.3.8. Modyfikowanie obrysu stropu ........................................................................89
4.3.9. Otwory w stropach ..........................................................................................89
4.3.10. Przygotowanie ściany szczytowej ..................................................................90
Spis treści
5
4.3.11. Ustalanie poziomu dolnej części ścian ...........................................................90
4.3.12. Dach ................................................................................................................91
4.3.13. Obiekt elewacji z metali lekkich .....................................................................95
4.3.14. Podpora i podciąg ...........................................................................................95
4.3.15. Modelowanie na przekroju .............................................................................95
4.3.16. Modelowanie w oknie widoku trójwymiarowego ..........................................99
4.3.17. Tworzenie terenu ..........................................................................................100
4.3.18. Wymiarowanie ..............................................................................................103
4.3.19. Opisy .............................................................................................................108
4.3.20. Metryczki pomieszczeń — strefy .................................................................108
4.4. Od modelu do projektu ..............................................................................................110
4.4.1. Przekrój, widok .............................................................................................111
4.4.2. Narzędzie do obsługi szczegółów .................................................................113
4.4.3. Mapa projektu ...............................................................................................113
4.5. Rysunki dwuwymiarowe ...........................................................................................114
4.6. Drukowanie poszczególnych rysunków ....................................................................116
4.6.1. Ustalanie formatu papieru .............................................................................116
4.6.2. Tworzenie plików PDF i drukowanie ...........................................................116
Rozdział 5. Warsztat 3. Arkusze projektu .............................................................. 119
5.1. Prace wstępne ............................................................................................................120
5.1.1. Mapa projektu ...............................................................................................120
5.1.2. Szablon arkusza ............................................................................................121
5.1.3. Arkusze .........................................................................................................121
5.2. Tworzenie arkusza .....................................................................................................121
5.2.1. Definiowanie mapy widoków .......................................................................121
5.2.2. Teczka arkuszy .............................................................................................122
5.3. Ustawienia rysunku ...................................................................................................124
5.3.1. Narzędzie do wstawiania rysunków .............................................................125
5.4. Publikacje ..................................................................................................................126
Rozdział 6. Indywidualna konfiguracja ArchiCAD-a ................................................. 129
6.1. Tworzenie własnych atrybutów .................................................................................129
6.1.1. Czym są atrybuty? ........................................................................................129
6.1.2. Przykłady zastosowań w zapisie graficznym ................................................138
6.1.3. Menedżer atrybutów .....................................................................................139
6.2. Tworzenie prototypów i szablonów ..........................................................................141
6.2.1. Plik wzorca projektu .....................................................................................141
6.2.2. Importowanie i uzupełnianie atrybutów .......................................................141
6.2.3. Narzędzia ......................................................................................................142
6.2.4. Preferencje projektu ......................................................................................143
6.2.5. Info o projekcie .............................................................................................144
6.2.6. Notatki o projekcie ........................................................................................145
6.2.7. Podgląd projektu ...........................................................................................145
6.2.8. Opcje 3D .......................................................................................................145
6.2.9. Zapisywanie ..................................................................................................145
6.2.10. Ulubione ........................................................................................................146
6.2.11. Tworzenie układu .........................................................................................147
6.2.12. Zapisywanie ustawień podstawowych ..........................................................147
Rozdział 7. Warsztat 4. Twórca schodów .............................................................. 149
7.1.
Przygotowanie do tworzenia schodów ......................................................................149
7.1.1. Katalog schodów ...........................................................................................149
7.1.2. Wymiary schodów ........................................................................................150
6
ArchiCAD 10
7.2. Tworzenie schodów ...................................................................................................151
7.2.1. Ustawienia biegu i geometrii ........................................................................152
7.2.2. Struktura schodów i układ stopni ..................................................................153
7.2.3. Ustawienia balustrady ...................................................................................155
7.2.4. Zapisywanie schodów ...................................................................................156
7.2.5. Ustawienia schodów .....................................................................................156
7.2.6. Określenie widoczności ................................................................................158
7.2.7. Zagrożenia związane z opcjami wyświetlania ..............................................158
7.2.8. Wyświetlanie schodów w projekcie i w modelu ..........................................159
7.3. Nietypowe rzuty schodów .........................................................................................160
7.3.1. Tworzenie schodów na podstawie zaznaczenia ............................................160
Rozdział 8. Warsztat 5. Ściana boczna jako obiekt ............................................... 163
8.1.
Prace wstępne w dwóch wymiarach ..........................................................................163
8.2.
Prace wstępne w trzech wymiarach ...........................................................................164
8.3.
Przekształcenie w obiekt ...........................................................................................165
8.4.
Tworzenie obiektu .....................................................................................................167
8.5.
Zastosowanie obiektu w modelu ...............................................................................167
Część II ArchiCAD dla zaawansowanych ........................................171
Rozdział 9. Komputerowa grafika i renderowanie .................................................. 173
9.1. Wektory kontra piksele ..............................................................................................173
9.1.1. Wektor ..........................................................................................................173
9.1.2. Piksel .............................................................................................................179
9.2. Prezentacja kolorów ..................................................................................................183
9.2.1. RGB i CMYK ...............................................................................................183
9.2.2. Inne modele kolorów ....................................................................................185
9.3. Czcionki .....................................................................................................................185
9.3.1. Instalowanie czcionek ...................................................................................186
9.3.2. Typografia .....................................................................................................188
9.4. Wizualizacja dla użytkowników programów typu CAD ...........................................194
9.5. Dalsze prace z oprogramowaniem do renderowania .................................................194
9.5.1. Oprogramowanie do tworzenia animacji ......................................................194
9.6. Metody prezentacji w trzech wymiarach ...................................................................195
9.6.1. Rysunki tworzone przez wewnętrzny mechanizm grafiki trójwymiarowej ....195
9.6.2. Efekty renderowania i ustawienia obrazów fotorealistycznych
w ArchiCAD-zie ...........................................................................................197
9.7. Rodzaje materiałów: tekstury i shadery ....................................................................199
9.7.1. Tekstury ........................................................................................................199
9.7.2. Shadery .........................................................................................................199
9.7.3. Odbicia ..........................................................................................................200
9.8. Oświetlenie wirtualnego pomieszczenia ...................................................................202
9.8.1. Reguły oświetlenia ........................................................................................202
9.8.2. Źródła światła ...............................................................................................204
9.9. Kamera ......................................................................................................................209
9.9.1. Wysokość celu i odstęp .................................................................................210
9.9.2. Kąt widoczności (Field of View) ..................................................................211
9.9.3. Pozycja kamery, punkt widzenia ..................................................................212
9.10. Animacja ....................................................................................................................213
9.10.1. Formaty wideo ..............................................................................................214
9.10.2. Częstość klatek i klatki kluczowe .................................................................214
9.10.3. Ustawienia rozdzielczości .............................................................................215
9.11. Panoramy ...................................................................................................................217
9.12.
Obiekty wirtualnej rzeczywistości ............................................................................218
Spis treści
7
Rozdział 10. Warsztat 6. Rendering ....................................................................... 221
10.1. Prace wstępne ............................................................................................................221
10.1.1. Tworzenie sceny ...........................................................................................221
10.1.2. Tło .................................................................................................................222
10.2. Ustawienia renderingu ...............................................................................................224
10.2.1. Wstawianie tła ...............................................................................................224
10.2.2. Mechanizm renderujący ................................................................................225
10.2.3. Wielkość obrazu ...........................................................................................225
10.2.4. Efekty ............................................................................................................225
10.3. Punkt obserwacji .......................................................................................................225
Rozdział 11. Warsztat 7. ArchiCAD i PowerPoint .................................................... 227
11.1. Prezentacje w PowerPoincie ......................................................................................227
11.2. Zasady tworzenia prezentacji ....................................................................................228
11.3. Prace wstępne w ArchiCAD-zie i PowerPoincie ......................................................228
11.4. Tworzenie prezentacji ...............................................................................................231
11.4.1. Wprowadzanie zmian w slajdach ..................................................................232
Rozdział 12. Nie bój się języka GDL ........................................................................ 233
12.1. Technologia GDL ......................................................................................................233
12.2. Formaty obiektów ......................................................................................................235
12.2.1. Pliki GSM .....................................................................................................236
12.3. Z czego składa się obiekt ...........................................................................................238
12.3.1. Symbole dwuwymiarowe .............................................................................239
12.3.2. Pierwsze kroki w programowaniu w trzech wymiarach ...............................240
Rozdział 13. Warsztat 8. Obiekt dwuwymiarowy ..................................................... 247
13.1. Cele ............................................................................................................................247
13.2. Szablon dwuwymiarowy ...........................................................................................247
13.3. Właściwe tworzenie obiektu ......................................................................................249
13.4. Modyfikowanie obiektu .............................................................................................250
Rozdział 14. Warsztat 9. Importowanie modeli trójwymiarowych ............................. 253
14.1. Poszukiwanie w internecie ........................................................................................253
14.2. Pobieranie i rozpakowanie ........................................................................................255
14.3. Importowanie do ArchiCAD-a ..................................................................................257
14.4. Instalowanie dodatku .................................................................................................257
14.5. Tworzenie obiektu .....................................................................................................257
14.6. Scena w trzech wymiarach ........................................................................................258
Rozdział 15. Warsztat 10. Sześcian w języku GDL .................................................. 261
15.1. Cele ............................................................................................................................261
15.2. Środowisko GDL .......................................................................................................261
15.3. Pierwszy skrypt .........................................................................................................262
15.3.1. Zastosowanie parametrów ............................................................................263
15.3.2. Wprowadzanie nowych parametrów ............................................................263
15.3.3. Symbol obiektu .............................................................................................263
15.3.4. Manipulacje na układzie współrzędnych ......................................................265
Rozdział 16. Warsztat 11. Zaawansowane konstrukcje 3D
za pomocą poleceń elementów pełnych ............................................... 267
16.1.
Wiercenia i wycięcia w modelu ................................................................................267
16.1.1. Pierwsza część warsztatu ..............................................................................268
16.1.2. Druga część warsztatu: operacje boolowskie ...............................................269
Plik z chomika:
basia1995x
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
ebooki(1)moooooooo
ebooki(1)moooooooo(1)
ebooki(1)moooooooo(10)
ebooki(1)moooooooo(11)
ebooki(1)moooooooo(12)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin