dziadka.pdf

(99 KB) Pobierz
Scenariusz uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka
Opracowała: mgr Małgorzata Matysiak – Murat
Nauczyciel Gminnego Przedszkola W Końskowoli
Scenariusz uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka
Grupa: 4-5 latki
Data: 23. 01. 2006 r.
Temat uroczystości: Jak to z babcią i z dziadkiem było
Cele ogólne:
- współdziałanie w planowaniu i przygotowaniu uroczystości z udziałem
najbliższych: babć i dziadków,
- kształcenie przywiązania i okazywanie szacunku dla bliskich osób –
zacieśnianie więzi rodzinnych.
Cele operacyjne:
- dziecko wita i wskazuje miejsce na sali gościom,
- potrafi wyrazić uczucia poprzez prezentację programu przed szerszą
publicznością ( wiersze, piosenki, taniec),
- przyjmuje odpowiednią postawę – kulturalnie zachowuje się, pełni rolę
gospodarza wobec gości odwiedzających przedszkole,
- obdarowuje upominkami gości składając im równocześnie życzenia.
Prezentacja umiejętności: recytacja wierszy, śpiew piosenek, ruch przy
muzyce.
Przebieg spotkania
1. Powitanie przez nauczycielkę:
Witam wszystkich gości ciepło i serdecznie
Babcie i Dziadków z okazji Waszego dzisiejszego święta,
którzy przybyli do nas z bliska i z daleka.
Oddaję teraz głos waszym najukochańszym wnukom.
To one pragną umilić Wasze dzisiejsze święto
i pobyt w naszym przedszkolu.
A poprzez wiersze, piosenki, tańce wyrazić jak najwięcej dziecięcej miłości.
2. Recytacja wiersza - Kocham moją babcię
Kocham mego dziadka
Ale jak im o tym powiedzieć?
Może im zaśpiewać – wtedy będą wiedzieć!
3. Wszystkie dzieci śpiewają piosenkę pt. „Kochamy Was”.
I. Czy wy wiecie moi mili, czy wy wiecie.
Ile babć i dziadków jest na całym świecie.
1
Właśnie wielkie święto dzisiaj swoje mają,
więc wnuczęta im piosenkę śpiewać chcą.
Ref.: Kochamy Was , kochamy całym sercem.
I radości chcemy dać Wam jak najwięcej.
Nasze buzie uśmiechnięte,
niech życzenia ślą przepiękne.
Żyj babuniu, żyj dziadziuniu latek 100.
II. Babcia często mamę zastępuj.
Zamiast taty dziadek wnukiem się zajmuje.
Bo rodzice cały dzień spędzają w pracy.
Babcia, dziadek za to zawsze mają czas.
Ref.: Kochamy Was...
III. Babcia, dziadek czas nam ciągle umilają
Zawsze dla nas niespodzianek wiele mają
Dziś w piosence miłość wielką wyrażamy
Głośno teraz podziękować chcemy Wam
Ref.: Kochamy Was...
4. Powitanie przez dzieci:
Narrator I i II:
Witamy Was gorąco Babciu i Dziadku
w naszym przedszkolu i zapraszamy na przedstawienie
pt. „Jak to z babcią i z dziadkiem było.”
5. Fragment wiersza J. Suchorzewskiej „Babcie bywają różne”:
Narrator I: Konradku (imię drugiego narratora) wiesz, że babcie bywają
różne? Moja to mi śpiewa...
Narrator II: A moja mnie uczy, jak rozróżniać drzewa.
Narrator I: Jeżeli mam gorączkę, to mi chłodzi głowę.
Narrator II: Mnie ciepły szalik wiąże w mroźne dni zimowe.
Scena I – Babcia małym dzieckiem
Narrator III: Kiedy babcia dzieckiem była, mama w wózku ją woziła i tak jej
nuciła...
Uwaga: zza parawanu wyjeżdża wózek z dzieckiem – małą babcią. Wiezie go
dwoje dzieci – odgrywają rolę mamy i taty. Wszystkie dzieci śpiewają I
zwrotkę i refren piosenki „Kołysanka”. Wózek zatrzymuje się.
Dziecko (mama) – Uśnij...(imię dziecka) w swoim wózeczku, napij się mleka,
pobaw grzechotką i zakryj kołderką.
Scena II – Przedszkole
Narrator III: Jak minęły jej 3 latka pierwszy raz w przedszkolu ujrzała
dziadka.
Uwaga: Wchodzi dwoje dzieci odgrywających rolę przedszkolaków. Pierwsze
dziecko niesie misie, drugie – worek z kapciami. Dzieci odgrywają rolę
psotnych przedszkolaków, np. chłopiec (dziadek) uderza dziewczynkę (babcię)
workiem, ciągnie ją za warkoczyki.
2
Narrator IV – Dziadek urwis niesłychany i już wtedy zakochany ciągle babcię
trącał workiem i tak mówił:
Uwaga: przedszkolak – dziadek przytula w trakcie wypowiedzi babcię i
mówi: Ja będę twoim Amorkiem.
Narrator V – W kole ciągle przy niej siadał
na leżaku bajki opowiadał
i tak leciał czas powoli...
Wszystkie dzieci razem: A tu dzwonek - czas do szkoły!
Uwaga: dzwonią dzwonkiem.
Scena III – Szkoła
(Wchodzi dziewczynka i chłopiec z tornistrem na plecach – chłopiec trzyma w
ręce elementarz. Dzieci odgrywające rolę babci i dziadka siadają w ławce
szkolnej.)
Uczeń – dziadek:
Raz w koło, raz w koło
Szkoła kręci się wesoło.
Lekcji w szkole nic nie wstrzyma
Wiosna, lato, jesień, zima.
Zwraca się do babci: Powiedz mi, którą z nich mamy właśnie dziś?
Uczeń – babcia:
Dzisiaj jest święto babci i dziadka!
Scena IV – Dyskoteka
Piosenka z Arki Noego – „Mijają godziny, mija czas...”. Dzieci na sali
poruszają się rytmicznie. Dzieci odgrywające rolę babci i dziadka chodzą po
sali i szukają się, po chwili siadają na ławeczce.
Narrator VI – Popatrz jaka babcia młoda,
chodzi na wycieczki i zabawy
czy deszcz, czy pogoda!
Dziecko – dziadek: Babciu, babciu kochana
weź mnie troszkę na kolana!
Dziecko – babcia: Ty na moje kolana,
a mnie weź na barana!
Wszyscy tańczą dowolnie rock and rolla – babcia z dziadkiem.
Dzieci naśladują orkiestrę – grę na: gitarze, saksofonie (rekwizyty).
Dziecko – dziadek: Przytul mocno swego dziadka
i posłuchaj proszę.
Bukiet kwiatów ci przynoszę (wręcza bukiet) ,
w nich serduszko me gorące,
które kocha cię najmocniej.
Dziecko – babcia: A ja mocno cię całuję
Tak jak tylko babcia umie (przytulają się).
Dziewczynki – I tak babcia z dziadkiem się poznali...
Chłopcy – zakochali...
3
Razem – i pobrali!
Scena V – Ślub
Muzyka „Marsz Mendelssohna”. Wchodzą dzieci jako para młoda ubrane w
ślubne stroje, zatrzymują się przed zgromadzonymi gośćmi – oklaski -,
przechodzą wkoło sali – dzieci pozostałe obsypują ich konfetti!. Para
zatrzymuje się przy wózku, biorą za ręce swoje dziecko i ustawiają się w
środku.
Narrator VII – A potem mieli dzieci, a ich dzieci także dzieci
- ciebie, mnie, Mateusza, Damiana, Wojtka...
Razem – Czyli nas!
Razem – Dziadziusiu kochany i babciu kochana!
Bądźcie uśmiechnięci od samego rana.
Niech dla Was kwitną wszystkie kwiaty na ziemi.
Niech dla Was zawsze słoneczko się mieni.
Niech zdrowie przez cały rok z Wami będzie.
I mnóstwo miłości zawsze i wszędzie.
I tyle miłości ile gwiazdek kosmos liczy.
6. Recytacja wierszy: Dziś dla babci słońce mamy.
I całuski dla dziadziusia.
Dziś życzenia wnuczek składa.
I piosenki śpiewa wnusia.
Aby babcia i dziadziunio
w zdrowiu długo żyli.
Aby uśmiech dla nas mieli
w każdej wolnej chwili.
Babciu, babciu coś ci dam.
Uśmiech w sercu, który mam.
Kolorowe kwiatki trzy,
żebyś miała miłe sny.
Narysuję słonko tobie
I życzenia nim ozdobię.
7 . Śpiew przez wszystkie dzieci piosenki pt. „Wszystkie dzieci dobrze wiedzą”.
I. Gdy zabawki porozrzucam,
moja mama złości się,
a gdy nie chcę ich pozbierać,
wtedy już jest bardzo źle.
Ale babcia mi pomoże
poukładać klocki w mig.
Za to wszystko, droga babciu,
chcę ci podziękować dziś!
Ref. Wszystkie dzieci dobrze wiedzą i się bardzo cieszą tym,
4
że do babci i do dziadka zawsze można iść jak w dym!
Bo dziadkowie oraz babcie, choć uwierzyć trudno w to,
kochają swe wnuczęta tak, jak mało kto!
II. Gdy zabawka się zepsuje,
tata mało czasu ma,
dziadek sam ją zreperuje,
naprawioną wnet mi da.
I zabierze mnie na spacer,
gdy jest ładny ciepły dzień.
Za to wszystko, drogi dziadku,
dziś Ci podziękować chcę!
Ref. Wszystkie dzieci dobrze wiedzą...
8. „Taniec połamaniec”- zabawa ruchowa przy piosence U. Pakuli.
9. Zaproszenie gości do wspólnego tańca „Ja Cię pocałuję”.
10. Wręczenie upominków: książek ozdobionych materiałem przyrodniczym
( makaronem, kaszą, nasionami zbóż, grochem) składanie życzeń przez
dzieci w dowolnej formie.
11. Zaproszenie na słodki poczęstunek.
12. Pożegnanie gości.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin