SCENARIUSZ ZGADUJ - ZGADULI DLA DZIECI 6- LETNICH
TEMAT: „POTRAFIĘ ZACHOWAĆ SIĘ BEZPIECZNIE”
Cele:
Dziecko:
-potrafi połączyć znak drogowy z odpowiednim napisem
-wie jak zachować się, gdy zaatakuje pies (wykona pozycję żółwia)
-zna numery alarmowe
-potrafi pokolorować światła na sygnalizatorze wg. podanego napisu
-zna rodzaje znaków (informacyjne, ostrzegawcze, nakazu i zakazu)
-wie jak zachować się sytuacjach trudnych i niebezpiecznych
-potrafi pracować w zespole
Pomoce: szarfy dla kapitanów (czerwona, niebieska, żółta, zielona)
tabela z punktami, kółka w kolorach czerwonym, niebieskim, żółtym i zielonym
legitymacje Klubu Mądrej Głowy
kaseta z odgłosami psa, z muzyką do biegu, marszu, podskoków
Przebieg:
1.Powitanie przybyłych gości – przedstawicieli Komendy Policji.
2.Podział grupy na cztery zespoły wg kolorów (czerwony, niebieski, żółty, zielony).
3.Zapowiedź tematu zajęcia – zabawy w Kubie Mądrej Głowy, przypomnienie hasła klubowego „Mądra głowa zawsze wie co jest dobre, a co złe”.
Odsłanianie hasła po każdej zabawie.
Potra fię zacho wać się bezpie cznie
7 2 6 4 1 5 3
4.Zadanie 1 – układanie w zespole pociętego znaku drogowego, podanie nazwy
znaku.
Pytanie dodatkowe do jakiej grupy znaków zaliczamy ten znak?
Zadanie 2 – łączenie znaku drogowego z odpowiednim napisem, praca
indywidualna przy stoliku.
Zadanie 3- praca w zespole odpowiedzi na pytania.
-Co zrobisz, gdy zgubiłeś się w sklepie?
-Co zrobisz, gdy nieznajomy zaprasza Cię na lody?
-Co zrobisz, gdy osoba obca częstuje Cię cukierkami?
-Co zrobisz, gdy po powrocie do domu zastajesz wyważone drzwi i porozrzucane
rzeczy?
Zadanie 4 – zabawa ruchowa „Pies”
Dzieci maszerują, biegają, podskakują do muzyki, kiedy usłyszą szczekanie psa
...
ewajorek