GRY I ZABAWY ZE STRONY OPOLE MIASTO.pdf

(90 KB) Pobierz
Słowa, które łączą
Słowa, które łączą
Dodano: 2006-08-09 19:16:01
Umiejętność myślenia twórczego
Polecenie: „znajdź słowo, które łączy...” (dwa inne słowa – są to zazwyczaj rzeczowniki ), np.
kubek i głowa – ucho, samolot i ptak – skrzydła, komputer i kot – mysz. Zuchy mogą same
wymyślać te zagadki.
Grupa:
Rodzaj:
Ilość osób:
Czas:
Miejsce:
440217817.005.png 440217817.006.png
Lotnisko
Dodano: 2006-05-29 22:00:58
Kształtuje zwinność, logiczne myślenie i współpracę w grupie.
Przed grą nalezy przygotować chorągiewki (conajmniej po 3 na osobę).
Dzielimy harcerzy na dwie grupy (ok. 9-10 osobowe). Każda z grup dostaje swoje lotnisko. Na
terenie którego rozbija flagi. Poza tym, każda grupa wybiera z pośród siebie 3 osoby które będą
działami lotniskowymi. Działa nie mogą opuszczać terenu lotniska a ich zadaniem jest obrona
samolotów parkujących na lotnisku. Z tym, że działa nie posiadają opasek (tak, więc są
nieśmiertelne - fajnie co?).
Pozostali uczestnicy to myśliwce, których celem jest odebranie flag(myśliwców parkujących)
przeciwnika. Jednakże aby nie było zbyt prosto myśliwce mają opaski, które mogą zrywać im
zarówno myśliwce przeciwnika jak i działa. Samolot zdobyty jest dopiero gdy znajdzie się na
lotnisku myśliwca, który go zdobywa. W przeciwnym razie może zostać odtransportowany do
macierzystego lotniska.
Jeśli myśliwiec straci opaskę (jest zestrzelony) to może w zamian za samolot przeciwnika
(flagę) dostać kolejne życie (opaskę) od prowadzącego. Ale w takim wypadku samolot
przeciwnika może wziąć jedynie z tych zdobytych. Ponieważ po utracie życia nie można
przechwytywać, niszczyć wrogich myśliwców ani bronić własnych.
Wygrywa drużyna, która w momencie zakończenia gry ma najwięcej swoich samolotów.
Grupa:
Rodzaj:
Ilość osób:
Czas:
Miejsce:
440217817.007.png 440217817.008.png
Królewny Śnieżki
Dodano: 2006-08-03 11:17:11
Nawiązanie kontaktu przez sztucznie niebezpieczną sytuację.
Koncentracja nad zadaniem. Ćwiczenie szybkości reakcji i percepcji.
POMOCE: piłka, której jest przypisane znaczenie
zatrutego jabłka z bajki.
Dzieci siedzą na krzesełkach ustawionych w ciasnym kole, bez przerw, i podają sobie piłeczkę z
rąk do rąk, bez rzucania jej. Jedno dziecko stoi tyłem do grupy i w wybranym przez siebie
momencie mówi STOP. Wtedy dziecko, które nie zdążyło pozbyć się piłeczki, odpada z gry.
Siada z boku, poza grupą i czeka na koniec gry. Krąg krzesełek za każdym razem się ściśle
pomniejsza. Dziecko podające piłeczkę, ma prawo podawać ją jeszcze do momentu, aż nie
przebrzmi słowo STOP, natomiast dziecko przyjmujące piłeczkę, nie musi jej przyjąć w chwili,
gdy słowo STOP jest wypowiadane. Jeśli to zrobi, to ono, a nie podający, wypada z gry.
Grupa:
Rodzaj:
Ilość osób:
Czas:
Miejsce:
440217817.001.png
Dentysta
Dodano: 2006-04-25 09:58:53
Zabawa kształtująca siłę/wytrzymałość i zespołowość.
Zabawa dla dowolnej liczby osób (wiadomo im więcej tym lepiej). Gracze siadają w kręgu na
ziemi jak najbliżej siebie. Sąsiadujące osoby zaplatają swoje ręce i nogi. Od tej chwili osoby w
kręgu będą tworzyły szczękę z ząbkami. Jedna osoba pozostająca poza kręgiem jest dentystą.
Jej zadaniem jest wyrwanie (dosłownie) jak największej ilości zębów. Ząb, który zostanie
wyrwany staje się asystentem dentysty i pomaga mu w jego niszczycielskim zadaniu. Gra
kończy się, gdy ostatnie dwa zęby zostaną rozdzielone. Zęby nie wyrwane w razie "ubytku" w
szczęce mogą się przesuwać bliżej siebie i łączyć z innymi ząbkami.
Grupa:
Rodzaj:
Ilość osób:
Czas:
Miejsce:
440217817.002.png 440217817.003.png
Fale
Dodano: 2006-04-25 11:21:37
Zabawa rozwijająca koordynację ruchową i spryt. Kszatłtująca współpracę
w grupie.
Rysujemy 2 długie równoległe linie około metra od siebie. Drużyny stają za liniami twarzami do
siebie. ‘Dom’ musi być namalowany w pewnej odległości za jedną z tych linii. Pomiędzy liniami
rozsypujemy małe kamyki – ‘muszelki’.
Jedna drużyna jest falą. Trzymają się za ręce i kołyszą się do tyłu i do przodu, licząc głośno
„raz, dwa, trzy, chlust”. Druga drużyna jest dziećmi zbierającymi muszelki na plaży. Kiedy fala
krzyknie ‘chlust’ dzieci uciekają do domu, a fala próbuje je złapać. Każdy złapany przyłącza się
do fali i gra toczy się do momenty, aż wszyscy zostaną złapani.
Dzieci liczą muszelki i drużyny zamieniają się miejscami.
Grupa:
Rodzaj:
Ilość osób:
Czas:
Miejsce:
440217817.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin