TYDZIEŃ I – Kosmiczne podróże
Treści programowe:
Nasz kontakt z techniką
– Poznanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego;
• oglądanie przedstawionych na obrazkach środków lokomocji niedostępnych bezpośredniej obserwacji, np. rakiety, promu kosmicznego, nazywanie ich.
Opowiadamy
– Rozwijanie umiejętności opowiadania poprzez wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, odczytanego tekstu. (Nasze przedszkole. Program wychowania przedszkolnego).
Zestaw zabaw ruchowych – nr XIII. (5,6)
Zabawa ruchowa do piosenki Wesoły pląs. (5,6)
Zabawa ruchowa z elementami zadaniowymi Dzień szuka nocy. (5,6)
Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec. (5,6)
Zabawy orientacyjno-porządkowe: Poszukaj księżyca, co po niebie płynie, Chmury zakrywają księżyc, Startujemy i lądujemy. (5,6)
Dzień
Przebieg - cel ogólny
Cele operacyjne
Dziecko:
Obszar
z podstawy programowej
Uwagi
1
W krainie ufoludków.
- Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci
- Zabawa Powitania ufoludków - Rozwijanie aktywności twórczej
- zabawy na powietrzu
- Ćwiczenia oddechowe – Długi oddech – z wykorzystaniem piórek
− projektuje twarz kosmity, rysując na balonie
- bezpieczeństwo zabaw na powietrzu
- stara się, aby piórko było jak najdłużej wysoko w powietrzu
1, 2, 3, 4, 9
2
Kometa.
- Słuchanie wiersza K. Kusek Kometa - Zapoznanie z gwiazdami i kometami
- określanie różnic pomiędzy obrazkami
− omawia wygląd gwiazdy, komety
- potrafi powiedzieć czym różnią się obrazki
1, 2, 3, 4, 10, 13
3
Noc i dzień.
- Opowieść ruchowa Dzień z nocą wędrują - Kształtowanie umiejętności ustalania rytmu i stałego następstwa dni i nocy
- Zabawa z rymowanką – Przeciwności
− przedstawia rytm dni i nocy
- potrafi kończyć rymowankę wg ustalonych wspólnie zasad
1, 2, 3, 4, 13, 14
4
Księżyc.
- Słuchanie opowiadania J. Papuzińskiej Jak nasza mama zreperowała księżyc - Poznanie wiadomości dotyczących księżyca
- rysowanie ufoludka z leniwej ósemki
− rozpoznaje księżyc we wszystkich jego fazach
- potrafi przekształcić leniwą ósemkę w ufoludka
1, 2, 3, 4, 9, 11,
5
Kosmiczne pojazdy
- Słuchanie fragmentu inscenizacji W. Bodalskiej Zapraszamy do rakiety - Zapoznanie ze środkiem lokomocji – rakietą
- Zabawa twórcza – Gesty
− wie, do czego służy rakieta
- potrafi przywitać się z kolegami wymyślonymi przez siebie „ufogestami”
1, 2, 3, 4, 7,
TYDZIEŃ II – Poznajemy zawody
Nasza miejscowość, nasz region
– Poznanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola i wykonywanych przez nie zawodów:
• poznanie czynności, jakie wykonują, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ich ubiór
(Nasze przedszkole. Program wychowania przedszkolnego).
Zestaw zabaw ruchowych – nr XIII . (5,6)
Zabawy orientacyjno-porządkowe: Siedmiomilowe buty, Marsz w różnych kierunkach, Szukaj pary, Biegamy – przykucamy, Pogotowie ratunkowe. (5,6)
Zabawy bieżne: Mijanie, Bieg koników. (5,6)
Zabawa ruchowo naśladowcza Zawody naszych pań. (5,6)
Bukiet dla pań.
I. Zabawy w dowolnie wybranych kącikach wg zainteresowań dzieci
II. 1. Bukiet dla pań – ćwiczenia plastyczne - Przygotowanie bukietu dla pań
2. Słuchanie piosenki Marcowy kwiatek - Inicjowanie rozmów na temat pracy zawodowej pań
III. zabawy na powietrzu
IV. Ćwiczenia oddechowe – naśladowanie wąchania kwiatka.
− komponuje według własnego pomysłu bukiet z dostępnych materiałów
− wypowiada się na temat zawodów wykonywanych przez kobiety
- potrafi nabierać powietrze nosem, a wydychać buzią
1, 2, 3, 4, 8, 9,
Magadan