PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO.doc

(108 KB) Pobierz
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ

 

NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

 

 

Okres trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy

Data rozpoczęcia: 1.09.2010 r.

 

 

  Informacje o nauczycielu:

 

  1. Ukończone studia magisterskie na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu Staż pracy w zawodzie nauczyciela – 12 lat

Staż pracy w zawodzie nauczyciela – katechety 12 lat.

  1. Ukończone formy doskonalenia zawodowego:

 

·         Kurs „Pomiar dydaktyczny pierwszego stopnia” 2001 r.

·         Kurs „W poszukiwaniu miast biblijnych i zaginionej arki” 2001r.

·         Kurs „Nauczyciel w świecie graffiti i hip hopu” 2003 r.

·         Praca w diecezjalnym zespole tworzenia pomocy dydaktycznych 2003 - 2005

·         Warsztaty szkoleniowe dotyczące porządku i dyscypliny na katechezie – 2004r.

·         Rada szkoleniowa „ABC wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły” 2004/2005 r.

·         Szkolenie: Obsługa programu komputerowego - „Sporządzanie

     i drukowanie świadectw dla uczniów klas IV-VI szkoły  

     podstawowej” 2005 r.

·         Ogólnopolska konferencja „Teraz wy przyszliście do mnie.” Środowiska oświatowe wobec dziedzictwa Jana Pawła II. 2006 r.

·         Kurs kierowników wycieczek szkolnych – 2007 r.

·         Szkolenie „Wykorzystanie generatorów do automatycznego tworzenia szkolnych stron internetowych” 2007 r.

 

 

Podstawa prawna:

 

·         Rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej z dn. 3 sierpnia 2000r w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

·         Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 29 maja 2002 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskania awansu zawodowego przez nauczycieli.

·         Nowelizacja Karty Nauczyciela z dn. 14 lipca 2004 r.

·         Rozporządzenie w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z 1 grudnia 2004r (Dz.U z 2004 r. Nr 260, poz. 2593)

·         Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (DzU Nr 214 z 16 listopada 2007 r. pozycja nr 1580)

 

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej

i podniesienie jakości pracy szkoły.

(§ 8 ust. 2 pkt 1)

 

 

 

 

Zadanie /przedsięwzięcie

 

Formy i sposoby realizacji

 

Termin

 

Efekty

 

Dowody

Realizacji

 

 

Poznanie procedury awansu zawodowego

i przygotowanie planu rozwoju.

 

Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego

 

Ułożenie planu rozwoju zawodowego.

 

Analizowanie materiałów dotyczących awansu zawodowego nauczyciela publikowanych w Internecie i innych źródłach.

 

Dyskusje na temat awansu 

z nauczycielami.

 

Przygotowanie sprawozdania z przebiegu stażu.

 

 

IX 2010

 

 

 

 

 

W ciągu stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

VI  2013

 

Znajomość przepisów dotyczących awansu zawodowego.

 

 

Poprawne sformułowanie

wniosku

o otwarcie stażu.

Plan rozwoju zawodowego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sprawozdanie

z przebiegu stażu

 

Przeprowadzenie analizy własnej pracy.

 

Hospitacje zajęć przez dyrektora, ewaluacja

i samoocena hospitowanych zajęć.

 

Analiza własnych osiągnięć.

 

 

Zgodnie

z planem nadzoru

 

 

Poznanie słabych

i mocnych stron własnej działalności dydaktyczno

– wychowawczej oraz wyciągnięcie wniosków do dalszej pracy.

 

 

Konspekt zajęć, arkusz hospitacji

 

Poszerzenie wiedzy

i umiejętności w celu doskonalenia warsztatu

i metod pracy.

 

 

Udział w różnych formach wewnętrznego

i zewnętrznego doskonalenia zawodowego (w warsztatach szkoleniowych, kursach, konferencjach metodycznych)

 

W ciągu stażu

 

 

 

 

 

 

Podniesienie poziomu dydaktycznego

i wychowawczego.

 

 

 

 

Zaświadczenia

 

 

 

 

 

Formacja duchowa katechety.

 

Udział w rekolekcjach dla katechetów.

 

W ciągu stażu

 

Pogłębienie wiary.

 

 

 

Zaświadczenia

 

Samodzielne studiowanie literatury i czasopism, wymiana doświadczeń.

 

 

Lektura i analiza literatury fachowej.

 

Poszukiwanie nowych metod aktywizujących uczniów na katechezie.

 

Urozmaicenie

i uatrakcyjnienie zajęć.

 

Udział w dyskusjach.

 

 

W ciągu stażu

 

Lepsza organizacja pracy i lepszy poziom przygotowania merytorycznego.

 

Wykaz przeczytanej literatury

 

Podejmowanie dodatkowych zadań

w celu rozwijania zainteresowań i twórczej działalności uczniów.

 

Przygotowanie uczniów

do konkursów szkolnych, międzyszkolnych, diecezjalnych.

Pomoc w zbieraniu materiałów, włączenie rodziców.

 

Przygotowanie konkursów związanych tematycznie

z obchodzonym w Kościele rokiem liturgicznym

 

Zaangażowanie dzieci we wspólną pracę nad przygotowaniem jasełek, podział ról, przygotowanie dekoracji i strojów, próby, włączenie rodziców

do pomocy.

 

Upamiętnienie rocznicy śmierci Jana Pawła II (uroczysty apel lub konkurs).

 

Przygotowanie Misterium Wielkanocnego, wspólne spotkania, próby.

 

 

W ciągu stażu

 

 

 

 

 

 

W ciągu stażu

 

 

 

XI/XII

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin