2010-01-w-teatrze-klucz-odpowiedzi.pdf

(137 KB) Pobierz
272521930 UNPDF
KLUCZ ODPOWIEDZI DO ZADA Ń ZAMKNI Ę TYCH ZAMIESZCZONYCH
W MATERIAŁACH Ć WICZENIOWYCH
W teatrze
Numer zadania
Odpowied ź
1.
D
2.
B
3.
D
4.
B
5.
C
6.
C
7.
C
8.
D
9.
D
10.
C
11.
A
12.
B
13.
D
14.
A
15.
B
16.
C
17.
D
18.
D
19.
A
20.
B
272521930.037.png 272521930.038.png 272521930.039.png
SCHEMAT OCENIANIA ZADA Ń OTWARTYCH ZAWARTYCH W MATERIAŁACH Ć WICZENIOWYCH W teatrze
Nu-
mer
zada-
nia
Numer
kryte-
rium
Kryterium
Liczba
punktów
Numer
standardu
Uczeń:
Wybiera właściwe informacje i udziela odpowiedzi.
Np.:
Sposób wykorzystania wolnego czasu przez dzieci i rodziców
(spektakl/wystawa)
10.00 – 12.00 Miło ść do trzech pomara ń czy – przedstawienie oglądane przez dzieci
i dorosłych (dzieci i dorośli; wszyscy itp.)
12.15 - 14.30 Lalki i elementy dekoracji – wystawa zwiedzana przez wszystkich
członków rodziny/ cała rodzina zwiedza wystawę itp.
19.00 – 20.15 Czarodziejski flet – dzieci; Spleen – rodzice (rodzice - spektakl teatru
z Niemiec)
Wpisanie wszystkich oczekiwanych informacji – 2 punkty
Uzupełnienie 1 – 2 wierszy (lub brak informacji chociaŜby w jednym „okienku”) – 1 punkt
Czas
od… - do…
21.
I
0 – 2
4.2
Uwagi:
1. Uczniowie nie mogą wybrać spektaklu o godz.18.00, poniewaŜ rodzice nie zdąŜyliby na przedstawienie
dla dorosłych.
2. Uczniowie mog ą zaproponowa ć inny czas zwiedzania wystawy i zako ń czenia ostatniego spektaklu,
ale logicznie zgodny z informacjami zamieszczonymi we fragmencie programu .
3. Jeśli, oprócz wszystkich oczekiwanych informacji, zdający wpiszą inne, np. po zwiedzeniu wystawy
przejazd na obiad u babci, nie tracą punktów.
4. Uczniowie nie muszą odpowiadać pełnym zdaniem.
22.
I
Ustalenie ceny biletu ulgowego – 15 zł
0 - 1
3.8
1
272521930.040.png 272521930.001.png 272521930.002.png
I
Ustalenie sposobu obliczenia pola powierzchni podłogi
Uczeń zapisuje wyraŜenie lub wyraŜenia prowadzące do obliczenia powierzchni trapezu, np.:
0 - 1
3.8
1 (12 + 24) 7,5
2
II
Poprawno ść rachunkowa
Uczeń poprawnie oblicza pole powierzchni trapezu – 135 m 2
0 - 1
5.3
23.
Ustalenie liczby puszek farby
Uczeń analizuje otrzymany wynik i ustala najmniejszą liczbę całkowitą spełniającą warunki zadania – 13
III
Uwagi:
1. JeŜeli uczeń rozwiązał zadanie inną metodą niŜ wskazana w schemacie punktowania, naleŜy określić
czynności równowaŜne do wymienionych w schemacie.
2. JeŜeli uczeń zapisuje tylko odpowiedź, to nie otrzymuje punktów.
0 - 1
3.9
Ustalenie sposobu rozwi ą zania zadania
Uczeń zapisuje odpowiednie wyraŜenie lub przedstawia inną metodę prowadzącą do obliczenia łącznego
czasu trwania spektaklu (trzech aktów i dwóch przerw), np.:
50 + 15 + 40 + 15 + 40
I
0 - 1
3.8
II
Poprawno ść rachunkowa
Uczeń poprawnie oblicza łączny czas trwania trzech aktów i dwóch przerw - 160 min
0 - 1
5.3
III
Poprawne posługiwanie si ę jednostkami czasu
Uczeń poprawnie wyraŜa czas w godzinach lub godzinach i minutach oraz z rozwiązania wynika,
Ŝe poprawnie posługuje się jednostkami i poprawnie je zapisuje.
Np.: 2 h 40 min
0 - 1
5.3
24.
Ustalenie czasu zako ń czenia spektaklu
Uczeń ustala czas zakończenia spektaklu odpowiednio do wcześniej obliczonego czasu trwania
21 10
IV
Uwagi:
1. JeŜeli uczeń rozwiązał zadanie inną metodą niŜ wskazana w schemacie punktowania, naleŜy określić
czynności równowaŜne do wymienionych w schemacie.
2. JeŜeli uczeń zapisuje tylko odpowiedź, to nie otrzymuje punktów.
0 - 1
3.9
2
272521930.003.png 272521930.004.png 272521930.005.png 272521930.006.png 272521930.007.png 272521930.008.png 272521930.009.png 272521930.010.png 272521930.011.png 272521930.012.png 272521930.013.png 272521930.014.png 272521930.015.png 272521930.016.png 272521930.017.png 272521930.018.png 272521930.019.png 272521930.020.png 272521930.021.png 272521930.022.png 272521930.023.png
I
Redaguje zaproszenie na temat (rocznica Międzynarodowego Dnia Teatru) i wyraŜa szacunek wobec osoby
zapraszanej.
0 - 1
2.1
25.
II
Uwzględnia wszystkie elementy zaproszenia: kto jest zapraszany (aktor!), z jakiej okazji (uroczystość
rocznicowa), kiedy i o której godzinie, gdzie odbędzie się uroczystość oraz kto zaprasza (Samorząd Szkolny,
Przewodniczący Samorządu Szkolnego).
0 - 1
2.1
Przestrzega norm językowych, ortograficznych i interpunkcyjnych (wypowiedź powinna być bezbłędna).
Kryterium dla uczniów z dysleksj ą :
zamyka myśli w obrębie zdań (nie dopuszcza się Ŝadnych odstępstw).
III
0 - 1
2.3
Realizacja tematu:
Uczeń pisze sprawozdanie z dowolnie wybranego szkolnego przedstawienia, w którym uczestniczył jako
aktor bądź obserwator/świadek. Przedstawia przebieg wydarzeń. Informuje o tle, miejscu, czasie
i uczestnikach przedstawionych zdarzeń. Obiektywnie przedstawia przebieg przedstawienia/uroczystości/
apelu, ale przynajmniej w zakończeniu ocenia przedstawienie (np.: scenografię, kostiumy, grę kolegów itp.).
26.
I
Sposób punktowania:
Pełna, bogata treściowo realizacja tematu (przebieg przedstawienia, szczegółowy opis tworzywa, ocena)
3 punkty .
Poprawna realizacja tematu, ale uboŜsza ( mniej szczegółów w przedstawieniu przebiegu i tworzywa
przedstawienia, próba oceny lub szczegółowy opis przedstawienia, ale bez próby oceny) – 2 punkty.
Częściowa realizacja tematu (uczeń wymienia elementy przedstawienia/tworzywo) – 1 punkt
Wypowiedź nie na temat (np. sprawozdanie z zawodów sportowych) – 0 pkt.
0 - 3
2.1
Dba o bogactwo językowe (np. wykorzystuje słownictwo oddające relacje czasowe, w opisach strojów
dekoracji, gry aktorskiej stosuje epitety, porównania, wprowadza poetyzmy, wykorzystuje związki
frazeologiczne – nie wystarczają pojedyncze przykłady środków stylistycznych), próbuje oddać nastrój. Stara
się napisać spójną wypowiedź (wypowiedzenia łączą się ze sobą gramatycznie i logicznie).
II
0 - 1
2.3
III Przestrzega norm językowych (dopuszczalne 3 błędy).
0 - 1
2.3
IV
Przestrzega norm ortograficznych (dopuszczalne 3 błędy).
Kryterium dla uczniów z dysleksj ą :
zamyka myśli w obrębie zdań.
0 - 1
2.3
3
272521930.024.png 272521930.025.png 272521930.026.png 272521930.027.png 272521930.028.png 272521930.029.png 272521930.030.png 272521930.031.png
V
Przestrzega norm interpunkcyjnych (dopuszczalne 3 błędy).
Kryterium dla uczniów z dysleksj ą :
rozpoczyna zdania wielką literą i kończy kropką.
0 - 1
2.3
Uwaga:
1. Punkty za spełnienie kryteriów III, IV, V przyznajemy wówczas, jeŜeli uczeń zapisał co najmniej połowę
wyznaczonego miejsca.
4
272521930.032.png 272521930.033.png 272521930.034.png 272521930.035.png 272521930.036.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin