Spycharka HSW TD-25m.pdf

(232 KB) Pobierz
untitled
SPYCHARKA GĄSIENICOWA i
TD-25M
Moc silnika
246 kW (330 KM)
Pojemność lemiesza
5.7 m 3 do 21 m 3
Masa eksploatacyjna
36 230 kg
420776365.051.png
TD-25M
SPYCHARKA GĄSIENICOWA
Komfortowa kabina z zabezpieczeniem ROPS
Dwubiegowy mechanizm skrętu
Podwozie o podwyższonej wytrzymałości
Szeroka gama osprzętów roboczych
SILNIK
*Marka i model .............................................. CUMMINS QSX15
Typ ........................................ 6-cylindrowy silnik wysokoprężny
z turbodoładowaniem
System paliwowy ................................................ HPI Electronic
Moc brutto, SAE J1995 .................................. 280 kW (375 KM)
Moc netto, SAE J1349/ISO 9249 .................. 246 kW (330 KM)
Obroty silnika, nominalne ....................................1800 obr./min.
Maksymalny moment przy 1400 obr./min. ................ 1825 Nm
Pojemność skokowa ............................................................ 15 l
Średnica cylindra x skok tłoka ............................ 137 x 169 mm
Filtr powietrza .......................................... suchy, dwustopniowy,
ze wskaźnikiem zanieczyszczenia
MECHANIZM SKRĘTU I HAMULCE
Dwubiegowy mechanizm skrętu umożliwia wykonywanie łagodnych
skrętów z zachowaniem pełnej mocy na obu gąsienicach oraz
zwrotów w miejscu. Konstrukcja zapewnia doskonale warunki
uciągu w różnego rodzaju pracach i warunkach terenowych.
3-biegowa skrzynia biegów w połączeniu z 2-biegowym mecha-
nizmem skrętu daje 6 biegów do przodu i 6 biegów do tyłu.
Lewy joystick służy do sterowania skrzynią biegów i mechanizmem
skrętu.
Pedał hamulca włącza oba hamulce, do parkowania lub sterowania
przy zjeździe w dół.
Hamulce są właczane sprężynowo i zwalniane hydraulicznie.
* Spełnia normy poziomu emisji spalin wg. EU Stage III A i EPA Tier 3
PRZEKŁADNIE BOCZNE
Dwustopniowy reduktor zapewnia pożądaną redukcję biegów
i wymagane przełożenie na kole łańcuchowym. Koło łańcuchowe
składa się z 8 segmentów. Budowa pierścieniowa kola łańcu-
chowego zapewnia równomiernie rozłożone zużycie tulei gąsienic
(każdy ząb przez pół cyklu jest zwolniony z nacisku, co redukuje
jego ścieranie się). Dzięki budowie modularnej, demontaż i montaż
koła łańcuchowego i przekładni bocznej można przeprowadzić bez
demontażu ramy trakcyjnej.
SKRZYNIA BIEGÓW I ZMIENNIK MOMENTU
Przełączalna pod obciążeniem, typu „power shift”, modularna
skrzynia biegów, sterowana elektryczno-hydraulicznie.
Programowanie prędkości jazdy i automatyczna zmiana biegu na
niższy.
Jednostopniowy, jednofazowy zmiennik momentu Ø 415 mm
o przełożeniu dynamicznym 2.45:1, napędza skrzynię biegów przez
podwójny wał przegubowy.
RAMA TRAKCYJNA
Zasadniczym elementem podwozia jest rama trakcyjna, spawana
z grubościennych elementów o przekroju zamkniętym i prowadzona
w prowadnicach zapewniających prawidłowy, pionowy kierunek
ruchów.
PRĘDKOŚCI JAZDY
Bieg
Zakres
Do przodu
Do tyłu
km/h
km/h
1
niski
3.0
3.7
Ilość rolek jezdnych, z każdej strony ............................................ 7
Ilość rolek podtrzymujących, z każdej strony................................ 2
Koła napinające, z każdej strony .................................................. 1
Wszystkie rolki są nasmarowane na cały okres eksploatacji.
Wahanie ruchu gąsienicy w osi koła napinającego .......... 406 mm
wysoki
3.9
4.7
2
niski
5.1
6.1
wysoki
6.6
7.9
3
niski
8.0
9.6
wysoki
10.3
12.3
GĄSIENICE
Zastosowanie opatentowanego zespołu uszczelnień w systemie
łańcuchów smarowanych (LTS) praktycznie eliminuje zużycie
powierzchni sworznia i tulei.
Dzielone ogniwo łańcucha ułatwia obsługę serwisową i skraca
czas demontażu i montażu.
Szerokośc standardowych płyt gąsienicowych ................ 560 mm
Ilość płyt gąsienicowych, na stronę ............................................ 38
Powierzchnia styku gąsienic z podłożem ............................ 3.5 m 2
Nacisk na grunt.................................................................... 100 kPa
Wysokość ostrogi .................................................................. 76 mm
Napinanie gąsienic ...................................................... hydrauliczne
Prześwit nad podłożem ...................................................... 500 mm
Wysokość zaczepu ............................................................ 537 mm
POJEMNOŚCI
Zbiornik paliwa .......................................................................... 825 l
Układ chłodzenia ........................................................................ 56 l
Misa olejowa silnika .................................................................... 49 l
Skrzynia biegów i rama tylna .................................................... 240 l
Przekładnie boczne, każda ........................................................ 64 l
Zbiornik hydrauliczny ............................................................ 130 l
MASA EKSPLOATACYJNA
Maszyna w wyposażeniu standardowym,
z osprzętem spycharkowym z lemieszem półwklęsłym .... 36230 kg
420776365.062.png 420776365.066.png 420776365.067.png 420776365.001.png 420776365.002.png 420776365.003.png 420776365.004.png 420776365.005.png 420776365.006.png 420776365.007.png 420776365.008.png 420776365.009.png 420776365.010.png 420776365.011.png 420776365.012.png 420776365.013.png 420776365.014.png 420776365.015.png 420776365.016.png 420776365.017.png 420776365.018.png 420776365.019.png 420776365.020.png 420776365.021.png 420776365.022.png 420776365.023.png 420776365.024.png 420776365.025.png 420776365.026.png 420776365.027.png 420776365.028.png
TD-25M
3.15 m
2.14 m
5.07 m
2.70 m
*WYMIAR UWZGLĘDNIA WYSOKOŚĆ OSTROGI 76 mm
WYMIARY GABARYTOWE Z OSPRZĘTEM
TYP LEMIESZA
PÓŁWKLĘSŁY
6.88 m
8.38 m
8.94 m
3.21 m
WKLĘSŁY
7.15 m
8.65 m
9.21 m
3.21 m
SKOŚNY
6.89 m
8.39 m
8.95 m
4.59 m
3.21 m
3.52 m
DO WĘGLA
7.53 m
9.03 m
3.21 m
Długość z lemieszem i zaczepem
Długość z lemieszem i zrywakiem wielozębnym
Długość z lemieszem i zrywakiem jednozębnym
Szerkokość, lemiesz w położeniu skośnym
Szerokość z czopami
Szerokość z ramą “C”
OSPRZĘT ROBOCZY
TYP LEMIESZA
PÓŁWKLĘSŁY
WKLĘSŁY
SKOŚNY
DO WĘGLA
Pojemność lemiesza, SAE J1265
Wymiary lemiesza: – szerokość z ostrzami
– wysokość
A
9.6 m 3
4.05 m
1.76 m
11.5 m 3
4.35 m
1.76 m
5.7 m 3
4.95 m
1.26 m
21 m 3
5.61 m
2.10 m
Maksymalna wysokość podnoszenia:
– lemiesz w położeniu poziomym
– lemiesz w położeniu skośnym
B
1.27 m
1.27 m
1.37 m
1.54 m
1.27 m
Maksymalne opuszczenie poniżej poziomu gruntu
C
600 mm
880 mm
600 mm
945 mm
660 mm
435 mm
600 mm
1220 mm
Maksymalny przechył lemiesza
D
Kąt skosu lemiesza
10°
10°
25°
10°
Maksymalny kąt nachylenia lemiesza
E
Masa osprzętu roboczego
5640 kg
6280 kg
5460 kg
7720 kg
ZRYWAK
TYP ZRYWAKA
WIELOZĘBNY
JEDNOZĘBNY
Standard
Do głębokiego zrywania
Belka narzędziowa
Szerokość całkowita
Przekrój (wys. x szer.)
Prześwit pod belką:
2485 mm
380 x 478 mm
1 544 mm
171 mm
1450 mm
1450 mm
400 x 550 mm
1 565 mm
154 mm
400 x 550 mm
- zrywak podniesiony
- zrywak opuszczony
1 565 mm
154 mm
Zęby zrywaka
Maksymalna ilość zębów
Rozstaw
Maksymalne zagłębienie
Maksymalny prześwit przy podniesionym zrywaku
Położenie zębów (pionowe)
Masa
Całkowita, z jednym zębem
Dodatkowo, każdy ząb
Siła zagłębania
Siła wyrywająca
3
1
1
1 067 mm
760 mm
1 250 mm
1 700 mm
760 mm
868 mm
770 mm
2
4
6
5 100 kg
5 280 kg
5 370 kg
318 kg
131.2 kN
353.5 kN
132.5 kN
132.5 kN
377.7 kN
377.7 kN
420776365.029.png 420776365.030.png 420776365.031.png 420776365.032.png 420776365.033.png 420776365.034.png 420776365.035.png 420776365.036.png 420776365.037.png 420776365.038.png 420776365.039.png 420776365.040.png 420776365.041.png 420776365.042.png 420776365.043.png 420776365.044.png 420776365.045.png 420776365.046.png 420776365.047.png 420776365.048.png 420776365.049.png 420776365.050.png 420776365.052.png 420776365.053.png 420776365.054.png 420776365.055.png 420776365.056.png 420776365.057.png 420776365.058.png 420776365.059.png 420776365.060.png 420776365.061.png 420776365.063.png
TD-25M
SPYCHARKA GĄSIENICOWA
HYDRAULIKA UKŁADU ROBOCZEGO
Pompy łopatkowe napędzane przez zmiennik momentu
Wydatek przy ciśnieniu 15.5 MPa i 2146 obr/min .................. 313.5 l/min
Ciśnienie zaworu bezpieczeństwa:
podnoszenia lemiesza i zrywaka ......................................... 17.2 MPa
przechyłu lemiesza .............................................................. 18.4 MPa
Cylindry, średnica x skok tłoka:
podnoszenie lemiesza ................................................ 127 x 1460 mm
przechyłu lemiesza........................................................ 200 x 130 mm
przechyłu/nachylania lemiesza ............................. 185/200 x 130 mm
WYPOSAŻENIE STANDARDOWE
• Akumulatory bezobsługowe (4) 12V, zimny rozruch
• Alternator 50A
• Chłodziwo niezamarzające (-37°)
• Cylindry podnoszenia lemiesza z zaworami szybkiego opadania
• Dach pełny i osłony boczne silnika perforowane
• Decelerator - prawy pedał i hamulec umieszczony centralnie, sterowanie nożne
• Drzwi osłony chłodnicy, dwuczęściowe, uchylne, żaluzjowe
• Ekologiczne spusty oleju silnika i oleju hydraulicznego oraz chłodziwa
• Filtry oleju silnikowego, pełnoprzepływowe z wymiennymi wkładami
• Filtr powietrza - suchy, dwustopniowy ze wskaźnikiem zanieczyszczenia
• Filtry w układzie napędowym i roboczym, typu „spin-on”
• Fotel operatora tapicerowany, z podłokietnikami, amortyzowany i regulowany,
wyposażony w pas bezpieczeństwa (SAE J386)
• Listwy pomiaru ciśnień w układzie jazdy i układzie roboczym
• Gniazdo zasilania zewnętrznego z przewodem
• Hamulec postojowy z blokadą
• Instrukcja obsługi oraz katalog części
• Kabina z dwusłupową osłoną ROPS/FOPS (SAE J1040, J231), wyciszeniem,
systemem recyrkulacji powietrza, bezpiecznymi, przyciemnianymi szybami,
przystosowana do montażu radia. Wyposażona w światło i lusterko
wewnętrzne, lusterka zewnętrzne, 4 wycieraczki i spryskiwacze szyb,
2 przednie i 2 tylne reflektory
• Klimatyzator/ogrzewanie
• Mechanizm skrętu, dwubiegowy, sterowanie joystickiem
• Oddzielacz wody w układzie paliwowym
• Osłony: misy olejowej silnika z hakiem, chłodnicy, koła łańcuchowego,
skrzyni biegów
• Osprzęt spycharkowy z lemieszem półwklęsłym o pojemności 9.6 m 3 ;
zespół przechyłu lemiesza
• Pakiet wyciszeniowy (spełnia wymogi norm CE)
• Podest serwisowy tylny
• Podwozie:
– rama trakcyjna typu wahliwego, 7 rolek jezdnych i 2 podtrzymujące z każdej
strony, rozstaw gąsienic 2134 mm
(wszystkie rolki jezdne i podtrzymujące nasmarowane na cały okres eksploatacji)
– łańcuchy gąsienicowe uszczelnione i smarowane (LTS)
z ogniwami dzielonymi, 38 szt.
– hydrauliczne napinanie łańcucha gąsienicowego
– płyty gąsienicowe o szerokości 560 mm
• Pulpit ze wskaźnikami, oświetlony:
– Wskaźniki: poziomu paliwa, temp. chłodzenia silnika, ciśnienia oleju silnika,
temp. oleju w układzie napędowym, woltomierz, licznik motogodzin,
wyświetlacz kontrolny joysticka
– Lampki sygnalizacyjne: zanieczyszczenia filtrów powietrza, oleju w układzie
napędowym i oleju hydraulicznego; niskiego ciśnienia oleju w układzie
napędowym
– System ostrzegawczy (wizualny i dźwiękowy) niskiego poziomu chłodziwa
i niskiego ciśnienia oleju w silniku
• Reflektory z osłonami, 2 przednie (na cylindrach podnoszenia) i 2 tylne
• Rura wydechowa, przedłużona
• Skrzynia biegów przełączalna pod obciążeniem, w połączeniu z 2-biegowym
mechanizmem skrętu daje 6 biegów do przodu i 6 biegów do tyłu
• Sterowanie hydrauliką roboczą, 1-sekcyjne, jednodźwigniowe
• Sygnał dźwiękowy
• Sygnał cofania
• Tłumik, pod maską silnika
• Układ rozruchu, 24V
• Wentylator typu ssącego, napęd hydrauliczny
• Wyposażenie: gaśnica, apteczka, smarownica, zestaw narzędzi (pakiet CE)
• Wtryskiwacz eteru
• Zaczep sztywny
• Zespół chłodnic: silnika, oleju w skrzyni biegów, paliwa,
oleju hydraulicznego/napędu wentylatora, powietrza dolotowego
• Zmiennik momentu, jednostopniowy
WYPOSAŻENIE NA SPECJALNE ZAMÓWIENIE
• Alternator 80A
• Dach i osłony boczne silnika perforowane
• Lampa przenośna 24V
• Ogrzewanie kabiny
• Osłony:
– misy olejowej silnika, wzmocniona
– skrzyni biegów, wzmocniona
– przekładni bocznych, przeciwskalna
– rolek jezdnych
• Osłony siatkowe szyb kabiny
• Osprzęt spycharkowy:
– zespół przechyłu/nachylania lemiesza półwklęsłego o poj. 9.6 m 3
– osprzęt z lemieszem wklęsłym o pojemności 11.5 m 3 ;
zespół przechyłu lub przechyłu/nachylania lemiesza
– osprzęt z lemieszem węglowym o pojemności 21 m 3 ;
zespół przechyłu lub przechyłu/nachylania lemiesza
– osprzęt z lemieszem skośnym o pojemności 5.7 m 3 , bez przechyłu
– zespół przechyłu lemiesza skośnego
• Płyty gąsienicowe o szerokości: 610 mm, 660 mm, 711 mm
standardowe i wzmocnione oraz 560 mm wzmocnione
• Sterowanie hydrauliką roboczą, 3-sekcyjne, 2-dźwigniowe
(wymagane do pracy ze zrywakiem)
• Zabezpieczenie antywłamaniowe
• Zaczep sztywny, odlewany, 1860 kg
• Zaczep sztywny z dodatkowym przeciwciężarem 3864 kg
(zalecany do pracy z lemieszem węglowym)
• Zestaw części zamiennych
• Zrywak jednozębny z przechyłem hydraulicznym
– hydrauliczne wyciąganie zęba
– ząb standard
– ząb do głębokiej penetracji podłoża
• Zrywak wielozębny z przechyłem hydraulicznym
– ząb zrywaka (3 szt.)
Producent zastrzega sobie prawo dokonywania zmian bez uprzedzenia. Zdjęcia i rysunki mogą zawierać wyposażnie na specjalne zamówienie, a nie zawierać wszystkich osprzętów standardowych
BH-4017-P3
Marzec 2008
© 2007-2008 Dressta Sp. z o.o.
420776365.064.png 420776365.065.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin