W karnawale.doc

(26 KB) Pobierz
W karnawale

W  karnawale.

Cel ogólny: 1. Stworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających zapoznaniu dzieci z tradycją zabaw karnawałowych.

                    2. Wyrabianie posiadanych przez dzieci sprawności i nawyków przez zabawy i zajęcia ruchowe.

                    3. Rozwijanie wyobraźni twórczej, inicjatywy i pomysłowości oraz umiejętności wyrażania ich w dostępnych formach plastycznych.

 

Temat kompleksowy: W  karnawale.

 

 

Zdrowie i aktywność ruchowa
Dziecko – rodzina - środowisko
Estetyka i aktywność twórcza
OCZEKIWANE  REZULTATY

 

Dziecko:

-          potrafi tak ćwiczyć z partnerem, by nie zadać mu bólu

-          umie ruchem pokazać rozłożyste drzewo

-          reguluje swoje napięcie mięśniowe

-          potrafi zaufać partnerowi

-          dotykiem rozpoznaje części ciała, twarzy i nazywa je

-          porusza się kucając, nie opierając kolan o podłogę

 

Dziecko:

-          potrafi uważnie słuchać opowiadania

-          klasyfikuje przedmioty wg cech jakościowych

-          rozpoznaje podstawowe kolory, pamięta ich nazwy

-          próbuje nazywać figury geometryczne

-          potrafi poprawnie formułować odpowiedzi na pytania

-          umie opowiadać

-          potrafi wcielić się w postacie z opowiadań

-          poprawnie formułuje zdania

-          rozumie co oznacza nazwa bal karnawałowy czy bal przebierańców

 

Dziecko:

-          potrafi odzwierciedlić ruchem treść piosenki zgodnie z określoną rolą

-          poprawnie łączy elementy w wyklejance z papieru kolorowego

-          cieszy się z wykonanej przez siebie pracy

-          dobiera kolory wg własnego gustu, stara się stworzyć estetyczną całość

-          rozpoznaje rytm polki, walca krakowiaka, reaguje na nie ruchem

-          potrafi uważnie słuchać sygnałów muzycznych

 

 

Zajęcia organizowane
Zajęcia organizowane
Zajęcia organizowane

FORMY  I  METODY  PRACY

 

 

Zestaw ćwiczeń ruchowych wg W. Sherborne nr 1.

 

Zabawa ruchowa z elementem wyprostnym: „Prezent”.

 

Zabawa ruchowa orientacyjno porządkowa: „Nakręcony bączek”.

 

Zabawa ruchowa metodą opowieści ruchowej: „Karnawał zabawek”.

 

 

„Karnawał w przedszkolu” – wysłuchanie opowiadania M. Kownackiej. Przybliżenie dzieciom tradycji zabaw karnawałowych.

 

Pączek – inscenizacja z wykorzystaniem sylwet. Rozwijanie wyobraźni mowy i myślenia w czasie rekonstrukcji bajki w oparciu o sylwety.

 

„Kwadrat to dziwna figura” – klasyfikowanie przedmiotów wg cech jakościowych przy pomocy klocków Dienesea.

 

Jaki kolor wywołałam? – utrwalenie i rozpoznawanie podstawowych kolorów. Zabawa dydaktyczna.

 

„Dzisiaj się bawimy, tańczymy i śpiewamy” – wielka zabawa karnawałowa połączona z konkursami.

 

 

 

„Bal w przedszkolu dzisiaj” – odzwierciedlanie ruchem treści piosenki zgodnie z wyznaczonymi rolami. Ćwiczenia reakcji ruchowej na słyszany akompaniament (podskoki, bieg).

 

Mój kolorowy pajacyk – wyklejanka z papieru kolorowego.

 

Karnawałowe kotyliony – wyklejanie, wycinanie z bibułki i formowanie ozdobnych kotylionów.

 

Rozpoznawanie słuchanych piosenek w rytmie walca, krakowiaka i poleczki oraz reagowanie na nie ruchem np.: kołysanie z nogi na nogę, podskoki w parach, cwał boczny. Uważne słuchanie sygnałów muzycznych.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin