Hej kolęda.doc

(26 KB) Pobierz
Hej kolęda, kolęda

Hej  kolęda,  kolęda.  Nowy  Roku  2001  witaj  nam.Cel ogólny: 1. Pogłębianie więzi łączącej przedszkole z rodzicami poprzez wspólne organizowanie uroczystości.

                    2. Doskonalenie sprawności manualnej poprzez malowanie, ozdabianie, sklejanie, składanie z części.

                    3. Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci poprzez zabawy i ćwiczenia ruchowe.

 

Temat kompleksowy:  Hej  kolęda,  kolęda.  Nowy  Roku  2001  witaj  nam.

 

Zdrowie i aktywność ruchowa
Dziecko – rodzina - środowisko
Estetyka i aktywność twórcza
Uwagi
 
OCZEKIWANE  REZULTATY

 

Dziecko:

-          potrafi przenieść na tacy klocek zachowując równowagę

-          potrafi naśladować zachowanie wiewiórki w lesie

-          potrafi skakać obunóż wysoko i nisko

-          odnaleźć swoje miejsce w zabawie

-          zrobić w pozycji leżącej „rowerek”

-          potrafi współdziałać w zabawie z partnerem

-          próbuje i spożywa świąteczne potrawy

-          rozumie potrzebę regularnych spacerów dla hartowania zdrowia

 

Dziecko:

-          potrafi powiedzieć wiersz z pamięci

-          kulturalnie zachowywać się  w obecności gości w przedszkolu

-          przestrzega poleceń nauczyciela

-          próbuje wymawiać głoskę „r” w otoczeniu innych głosek

-          manipuluje figurami geometrycznymi tj. koło, kwadrat, trójkąt – próbuje je nazywać

-          gromadzi figury wg określonej wspólnej cechy

-          uważnie śledzi tok bajki, opowiadania

-          udziela poprawnych odpowiedzi

 

Dziecko:

-          potrafi rozpoznać źródło dźwięku, wskazać z którego miejsca pochodzi

-          zna słowa i melodię piosenki, potrafi ją sam zaśpiewać

-          rozumie znaczenie słowa „kolęda”

-          potrafi zaśpiewać kolędę

-          potrafi złożyć choinkę z dwóch części i ją ozdobić

-          potrafi malować farbami

 

 

 

 

Zajęcia organizowane
Zajęcia organizowane
Zajęcia organizowane
 
FORMY  I  METODY  PRACY

 

Zestaw zabaw ruchowych według K. Wlaźnik nr 1.

 

Zabawa ruchowa z elementami równowagi: „Czy mogę prosić śniadanie”.

 

Zabawa bieżna: „Wiewiórki chowają orzeszki”.

 

Zabawa ruchowa z elementem podskoku: „Piłeczki małe i duże”.

 

Poznanie przez dzieci potraw wigilijnych i zachęcanie do ich spożywania.

 

Uświadomienie dzieciom konieczności przebywania na świeżym powietrzu w czasie wolnych, świątecznych dni. Wspólne spacery z rodziną.

 

„Załóż choinko srebrny wianuszek...” – uroczystość wigilijna w przedszkolu. Krótki montaż słowno – muzyczny w wykonaniu dzieci, dzielenie się opłatkiem. Spożywanie świątecznych specjałów.

 

„Wigilijny wieczór” – przybliżenie dzieciom obrzędów z tym niepowtarzalnym wieczorem.

 

„Pewne drzewo w pewnym borze” – powtarzanie krótkich wersów za nauczycielką – ćwiczenia usprawniające wymawianie głoski „r”.

 

„Choinkowe ozdoby” – próby, pracy dzieci w zespołach – sklejanie takich samych figur, przewlekanie nitki, zapoznanie z figurami płaskimi: koło, trójkąt, kwadrat.

Próby gromadzenia figur mających wspólną cechę: kolor, kształt.

 

„Dary Nowego Roku” – inscenizacja E. Badalskiej. Wykorzystanie ilustracji i kukiełek. Mobilizowanie do koncentracji uwagi.

 

 

„Odgadnij, kto ma dzwoneczek” – rozpoznawanie źródła dźwięku (zabawa dydaktyczna).

 

„Choineczka w klasie” – utrwalenie słów i melodii piosenki.

 

„Hej kolęda, kolęda” – śpiewanie znanych dzieciom kolęd.

 

„Moje drzewko choinkowe” – wykonanie przestrzennej formy choinki (2 części) , ozdabianie farbami i papierem kolorowym.

 

„Moje noworoczne marzenia” – malowanie farbami.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin