Damian Bloch
KONSPEKT
DOSKONALENIE PRZEKAZYWANIA PAŁECZKI SZTAFETOWEJ
Klasa IV--16 ćwiczących w kostiumach gimnastycznych
Miejsce: sala gimnastyczna
Zadania: Przybory:
a) doskonalenie przekazywania - pałeczki sztafetowe, szarfy, pacholki, materace,
pałeczki sztafetowej piłki lekarski,linka,rakietki,lotki
b)doskonalenie koordynacji
L.p
1.
Ćwiczenia porządkowo-wychowawcze
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie zadania-będziemy doskonalić przekazywanie pałeczki sztafetowej
3
Ustawienie w dwuszeregu.
2.
Zabawa ożywiająca
„Pająk i muchy” Ustawienie –luźna gromadka. Dzieci biegają w luźnej gromadce naśladując bzyczeniem i brzęczeniem latające muchy. Na sygnał słowny -„pająk”- zastygają w bezruchu, jedno zaś z nich, lub nauczyciel –pająk- wychodzi na łowy i mijając „nieżywe muchy”, śledzi czy ktoś z nich nie porusza się. Jeżeli muchy poruszają się pająk zabiera je do swojej sieci. ( miejsce z boku pola zabawowego. Po złowieniu muchy i odprowadzeniu jej do sieci pająk zatrzymuje się tam chwilę, a w tym czasie muchy ponownie swobodnie fruwają.
2
Luźna gromadka
Prowadzący w przypadku gdy dziecko nie może złapać nikogo, wyznacza do pomocy drugiego pająka
3.
Zabawa orientacyjno-porządkowa
Kto zmienił miejsce-Jeden z uczestników ustawiwszy się przed zespołem skrupulatnie przygląda się jego ustawieniu, potem odchodzi na ubocze (za drzwiami Sali gimnastycznej, klasy, za drzewno itp.). W tym czasie w zespole następują zmiany w ustawieniu, początkowo dostrzegalne, z czasem coraz mniej widoczne, np. zamiana miejsc uczestników z różnym wzroście, różnym ubiorze, oznaczonych szarfami o różnych kolorach itp.
Uwaga-Zabawa nadaje się dla zespołów, które znają się dobrze.
Liczba uczestników-dowolna
Boisko-dowolne
Przybory-zbędne,
Ustawienie-koło, półkole, rzędy, szeregi itp.
4.
Zabawa z mocowaniem
Przeciąganie w parach-Pary przeciągają się, przy czym dozwolone są różnego rodzaju zwody. Wygrywa rząd (dostaje punkt), któremu uda się przeciągnąć większą ilość uczestników na swoją stronę. Można przeciągać się prawą i lewą ręką.
Odmiana I. Między dwoma szeregami leży na oznaczonej linii linka. Zespoły stają z obu stron na całej jej długości twarzami do siebie. Na sygnał podnoszą linkę z ziemi, a następnie ciągną ją do siebie Wygrywa szereg, który przeciągnie linkę na swoją stronę poza oznaczoną linię.
4
Liczba uczestników—dowolna, ale parzysta.
Przybory — zbędne.linka
Ustawienie — po jednej stronie jedna a po drugiej stronie druga grupa ;parami, prawym bokiem do siebie z podaniem ręki wewnętrznej i oparciem nawzajem nogi wewnętrznej.
5.
Gra bieżna
„ Wielka sztafeta bezstrefowa”- uczestnicy zabawy podzieleni są na trzy drużyny w trzech rzędach na boisku. Uczniowie tej samej drużyny rozstawieni są co 6m. od siebie. Pierwsi trzymają pałeczki sztafetowe. Na sygnał gwizdka pierwsi z niskiego startu biegną w kierunku drugiego uczestnika, przekazują pałeczkę sztafetową i zajmują jego miejsce. Wygrywa rząd, który zadanie wykona najszybciej.
. „Sztafeta wahadłowa z pałeczką “
Liczba uczestników – dowolna, jw.
Przybory: pałeczka sztafetowa dla każdego zespołu.
Przebieg zabawy: Każdy zespół ustawia się w dwóch rzędach naprzeciwko siebie. Pierwsza osoba w każdym zespole ma w rękach pałeczkę sztafetową. Na sygnał biegnie w kierunku
swojego zespołu stojącego naprzeciw i podaje pałeczkę pierwszemu, obiegając wcześniej
cały zespół. Gra kończy się z chwilą powrotu każdego zawodnika na swoje miejsce pierwotne
( każdy biegnie tam i z powrotem ).
8
Podział na 3 pary
Przybory – pałeczki sztafetowe
Boisko – dowolne
6.
Gra rzutna
Kto szybciej i celniej. W odległości 5 m od linii startowej znajduje się piłka lekarska. Na sygnał ćwiczący biegnie do piłki i rzuca nią w materac z linii za 1 pkt. Jeżeli rzut jest celny wykonuje rzut z linii za 2 pkt. Wygrywa zespół, który zgromadził więcej punktów i szybciej wykonał zadani
5
Ustawienie w dwóch szeregach.
Przybory-piłka lekarska , materac
7.
Gra skoczna
Wyścig skoczkow- Na sygnał prowadzącego pierwsza osoba z rzędu, skacząc na jednej nodze, przesuwa przed sobą lotkę trącając ją stopą. Po obiegnięciu rakietki wraca na linię startu, skacząc na drugiej nodze. Mijając linię startu uprawnia następnego gracza do rozpoczęcia biegu, a sama ustawia się na końcu rzędu. Wygrywa zespół, którego zawodnicy szybciej wykonają swoje zadanie
Ustawienie: Cztery grupy uczniów stoją w rzędach. W odległości 4-5 m od linii startu, naprzeciw każdego rzędu leży rakietka.
8.
Ćwiczenia korekcyjne
Ćwiczenia korekcyjne na kręgosłup- Unoszenie górnej nogi do góry (proste kolano).
Dociąganie górnego kolana do klatki piersiowej.
Dociąganie obu kolan do klatki piersiowej.
Odchylenie obu kolan do tylu (stopy razem).
+ to samo na drugim boku
Prowadzący zwraca szczególna uwagę na prawidłowe wykonywanie ćwicz
Pozycja wyjściowa: leżenie na boku (dolna ręka pod głową, górna do przodu)eń.
9.
Zabawa uspokajającą
Minuta- Na sygnał prowadzącego wszyscy uczestnicy zabawy maszerują w dowolnych kierunkach zachowując maksymalną ciszę. W czasie marszu starają się określić czas jednej minuty. W chwili, gdy poszczególni uczestnicy uznają, że okres jednej minuty upłynał, wykonują siad prosty. Zwycięża dziecko, które będzie najbliższe prawdy. Prowadzący odmierza czas i wskazuje zwycięzcę.
1
Ustawienie luzne
10.
Ćwiczenia porządkowo wychowawcze
Zbiórka. Omówienie zadań lekcji. Pożegnanie.
Agata_2690