konspekt z gier i zabaw.docx

(18 KB) Pobierz

Damian Bloch

                                                                                    KONSPEKT

 

DOSKONALENIE  PRZEKAZYWANIA  PAŁECZKI SZTAFETOWEJ

Klasa IV--16 ćwiczących w kostiumach gimnastycznych

Miejsce: sala gimnastyczna

 

Zadania:                                                                                                                Przybory:

a) doskonalenie przekazywania                                                              - pałeczki sztafetowe, szarfy, pacholki, materace,

pałeczki sztafetowej                                                                                            piłki lekarski,linka,rakietki,lotki

                                         

b)doskonalenie koordynacji                                                                     

                                                                                                                                                                       

 

L.p

Nazwa punktu toku

Treść

Czas

Uwagi organizacyjne

1.

Ćwiczenia porządkowo-wychowawcze

Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie zadania-będziemy doskonalić przekazywanie pałeczki sztafetowej

3

Ustawienie w dwuszeregu.

2.

Zabawa ożywiająca

Pająk i muchy” Ustawienie –luźna gromadka. Dzieci biegają w luźnej gromadce naśladując bzyczeniem i brzęczeniem latające muchy. Na sygnał słowny -„pająk”- zastygają w bezruchu, jedno zaś z nich, lub nauczyciel –pająk- wychodzi na łowy i mijając „nieżywe muchy”, śledzi czy ktoś z nich nie porusza się. Jeżeli muchy poruszają się pająk zabiera je do swojej sieci. ( miejsce z boku pola zabawowego. Po złowieniu muchy i odprowadzeniu jej do sieci pająk zatrzymuje się tam chwilę,                 a  w tym czasie muchy ponownie swobodnie fruwają.

 

2

 

 

 

 

 

 

Luźna gromadka

 

 

 

 

Prowadzący w przypadku gdy dziecko nie może złapać nikogo, wyznacza do pomocy drugiego pająka

3.

Zabawa orientacyjno-porządkowa

Kto zmienił miejsce-Jeden z uczestników ustawiwszy się przed zespołem skrupulatnie przygląda się jego ustawieniu, potem odchodzi na ubocze (za drzwiami Sali gimnastycznej, klasy, za drzewno itp.). W tym czasie w zespole następują zmiany w ustawieniu, początkowo dostrzegalne, z czasem coraz mniej widoczne, np. zamiana miejsc uczestników z różnym wzroście, różnym ubiorze, oznaczonych szarfami o różnych kolorach itp.

Uwaga-Zabawa nadaje się dla zespołów, które znają się dobrze.

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Liczba uczestników-dowolna

Boisko-dowolne

Przybory-zbędne,

Ustawienie-koło, półkole, rzędy, szeregi itp.

 

 

 

 

 

 

4.

Zabawa z mocowaniem

 

 

 

 

 

 

 

 

Przeciąganie w parach-Pary przeciągają się, przy czym dozwolone są różnego rodzaju zwody. Wygrywa rząd (dostaje punkt), któremu uda się przeciągnąć większą ilość uczestników na swoją stronę. Można przeciągać się prawą i lewą ręką.

Odmiana I. Między dwoma szeregami leży na oznaczonej linii linka. Zespoły stają z obu stron na całej jej długości twarzami do siebie. Na sygnał podnoszą linkę z ziemi, a następnie ciągną ją do siebie Wygrywa szereg, który przeciągnie linkę na swoją stronę poza oznaczoną linię.

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Liczba uczestników—dowolna, ale parzysta.

Przybory — zbędne.linka

Ustawienie — po jednej stronie jedna a po drugiej stronie druga grupa ;parami, prawym bokiem do siebie z podaniem ręki wewnętrznej i oparciem nawzajem nogi wewnętrznej.

5.

Gra bieżna

Wielka sztafeta bezstrefowa”- uczestnicy zabawy podzieleni są na trzy drużyny  w trzech rzędach na boisku. Uczniowie tej samej drużyny rozstawieni  są co 6m. od siebie. Pierwsi trzymają pałeczki sztafetowe. Na sygnał gwizdka pierwsi z niskiego startu biegną w kierunku drugiego uczestnika, przekazują pałeczkę sztafetową i zajmują jego miejsce. Wygrywa rząd, który zadanie wykona najszybciej.

.  „Sztafeta wahadłowa z pałeczką “

Liczba uczestników – dowolna, jw.

Przybory: pałeczka sztafetowa dla każdego zespołu.

Przebieg zabawy: Każdy zespół ustawia się  w dwóch rzędach naprzeciwko siebie. Pierwsza osoba w każdym zespole ma w rękach pałeczkę sztafetową. Na sygnał biegnie w kierunku

swojego zespołu stojącego naprzeciw i podaje pałeczkę pierwszemu, obiegając wcześniej

cały zespół. Gra kończy się z chwilą powrotu każdego zawodnika na swoje miejsce pierwotne

( każdy biegnie tam i z powrotem ).

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

Podział na 3 pary  

Przybory – pałeczki sztafetowe

Boisko dowolne

 

 

 

 

 

 

 

Liczba uczestników – dowolna, jw.

Przybory: pałeczka sztafetowa dla każdego zespołu.

 

6.

Gra rzutna

Kto szybciej i celniej. W odległości 5 m od linii startowej znajduje się piłka lekarska. Na sygnał ćwiczący biegnie do piłki i rzuca nią w materac z linii za 1 pkt. Jeżeli rzut jest celny wykonuje rzut z linii za 2 pkt. Wygrywa zespół, który zgromadził więcej punktów i szybciej wykonał zadani

5

Ustawienie w dwóch szeregach.

Przybory-piłka lekarska , materac

7.

Gra skoczna

Wyścig skoczkow- Na sygnał prowadzącego pierwsza osoba z rzędu, skacząc na jednej nodze, przesuwa przed sobą lotkę trącając ją stopą. Po obiegnięciu rakietki wraca na linię startu, skacząc na drugiej nodze. Mijając linię startu uprawnia następnego gracza do rozpoczęcia biegu, a sama ustawia się na końcu rzędu. Wygrywa zespół, którego zawodnicy szybciej wykonają swoje zadanie

5

Ustawienie: Cztery grupy uczniów stoją w rzędach. W odległości 4-5 m od linii startu, naprzeciw każdego rzędu leży rakietka.

8.

Ćwiczenia korekcyjne

Ćwiczenia korekcyjne na kręgosłup- Unoszenie górnej nogi do góry (proste kolano).

Dociąganie górnego kolana do klatki piersiowej.

Dociąganie obu kolan do klatki piersiowej.

Odchylenie obu kolan do tylu (stopy razem).

+ to samo na drugim boku

4

Prowadzący zwraca szczególna uwagę na prawidłowe wykonywanie ćwicz

Pozycja wyjściowa: leżenie na boku (dolna ręka pod głową, górna do przodu)eń.

9.

Zabawa uspokajającą

Minuta- Na sygnał prowadzącego wszyscy uczestnicy zabawy maszerują w dowolnych kierunkach zachowując maksymalną ciszę. W czasie marszu starają się określić czas jednej minuty. W chwili, gdy poszczególni uczestnicy uznają, że okres jednej minuty upłynał, wykonują siad prosty. Zwycięża dziecko, które będzie najbliższe prawdy. Prowadzący odmierza czas i wskazuje zwycięzcę.

 

 

1

Ustawienie luzne

10.

Ćwiczenia porządkowo wychowawcze

Zbiórka. Omówienie zadań lekcji. Pożegnanie.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin