PLAN PRACY WYCHOWAWCZO.doc

(56 KB) Pobierz

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNEJ DLA DZIECI 5 - LETNICH NA MIESIĄC CZERWIEC

TEMATY:

1.                   

2.                   

3.                   


 

Opracowała: 

ABC... Program wychowania przedszkolnego XXI wieku Nr DKW-4013-l/00


WITAJ LATO


 


0t,

Hasła programowe

Str. 64

III 5

Str. 64

III 2

Str. 91 IV 9

Str. 77 III 7

Str. 64 IV!

Str 90

m 2

j

Str. 64 m 4

Str. 136

IV 4

Str. 64

113


Sposób realizacji

1.  Wycieczka do parku, na łąkę - zapoznanie dzieci z kwiatami polnymi (maki, chabry),
zrywanie kwiatów polnych i układanie bukietów. Umieszczenie bukietów w kąciku
przyrody, obserwowanie owadów, słuchanie śpiewu ptaków.

2.  Rozmowa na temat ilustracji „Lato"

-              wskazywanie charakterystycznych cech lata (ciepło, słonecznie, burze, deszcz, tęcza,
zieleń, kwiaty, pąki na drzewach, młode zwierzęta, owady).

3.              Nauka wiersza P. Lasowskiego pt. „Na skraju lasu"

-              ukazanie dzieciom skutków zaproszenia ognia w lesie (las szybko się pali, ale wolno
rośnie).

4.              Swobodna rozmowa z dziećmi nt. „wakacyjne wycieczki do lasu"

-              oglądanie ilustracji; wypowiedzi dzieci nt. ilustracji - uczulenie dzieci na nie
zaśmiecanie lasu.

5.              Słuchanie wiersza pt. „Ile głosów w lesie" W. Bodalskiej

-              ukazanie piękna przyrody leśnej w porze letniej

6.  Ćwiczenia artykulacyjne w formie zabawy ruchowej „Głosy lasu" (stuk - puk, plusk,
puch - puch, kić - kić)

7.  Oglądanie „Atlasu owadów"

 

-  zapoznanie dzieci z wyglądem i sposobem życia owadów występujących na łące i w
lesie

-  zwracanie uwagi na nie zabijanie owadów z powodu ich pożyteczności w środowisku
przyrodniczym (mrówki, pszczoły, muchy, motyle, żaby, ślimaki)

 

8.  Las - kompozycja plastyczna

9.  Słuchanie opowiadania pt, „W pasiece" J. Woźniaka

 

-  zapoznanie dzieci ze sposobem życia pszczół, powitawtnlim młodu

-  przezwyciężenie leku pritd


Literatura i pomoce

- plansze obrazujące lato

- wiersz P.

Lasowskiego pt. „Na skraju lasu"

- ilustracje

- wiersz pt. „Ile głosów w lesie" W. Bodalskiej

- „Atlas owadów"

- gazety, papier kolorowy, farby

* opowi*4łnił pt, „W


Uwagi


Str. 136

IV 4

Str. 90 III 2

Str. 76

mu

Str. 90 III 9

Str. 137 IV 11

Str. 130

mi


10.              Malowanie farbami nt. „Pszczółka Maja"

-  odzwierciedlenie wyglądu pszczoły i jej ważnych elementów (skrzydła, kolor)

-  dbanie o estetykę pracy

11.              Zabawa ortofoniczna nt „Złośliwa mucha"

-              ćwiczenie mięśni narządów mowy na zgłoskach: bzz, bzu, sio, asio

12.              Zagadki: „Mieszkańcy łąki"

-  rozpoznawanie owadów, zwierząt po opisie

-  kształtowanie spostrzegawczości i szybkiej reakcji podczas rozwiązywania zagadek

13.              Ćwiczenia oddechowe nt. „Letni wiatr"

-              rozwijanie pojemności płuc poprzez dmuchanie na papierowe pszczoły": silnie,
umiarkowanie, delikatnie

14.             Rysowanie patykiem muzyki w oparciu o utwór Vivaldiego „Lato"

15.             Słuchanie wiersza D. Gellner pt. „Motyle znad łąki"

-              uwrażliwienie na piękno otaczającej nas przyrody


- kartki, farby

- zagadki

- papierowe pszczoły

-  utwór Vivaldiego
„Lato"

-  wiersz D. Gellner pt.
„Motyle znad łąki"


o y.

Oh-

G3.Q6.c7r


NADCHODZĄ WAKACJE


 


Hasła programowe

Str. 77 III 8

Str. 151 IH 2

Str. 40 IV 3

Str. 84

m 9

Str. 27

ni 6

Str. 136

ni 4

Str. 90

m 10


Sposób realizacji

1.Rozmowa z dziećmi nt. „Gdzie i z kim spędzisz wakacje"?

-  odwołanie się do przeżyć dzieci z minionych wakacji

-  kształtowanie wyobraźni, myślenia poprzez planowanie letniego wypoczynku

-  wdrażanie do dłuższych prawidłowych wypowiedzi na określony temat

2.              Czym możemy podróżować?

-  zapoznanie dzieci z różnymi środkami transportu (na lądzie, w powietrzu, w wodzie)

-  wdrażanie do właściwego zachowania się w miejscach u użyteczności publicznej

-  zwracanie uwagi na bezpieczeństwo w czasie podróży

3.              Swobodna rozmowa z dziećmi nt. ochrony ciała w upalne dni

-              zwracanie uwagi na okrycie głowy, stosowanie kremów chroniących skórę,
przebywanie w zacienionych miejscach

4.              Słuchanie wiersza W. Bodalskiej pt. „Letnie zadanie do wykonania"

-              odwzorowanie treści wiersza za pomocą rysunku

5.              Wakacje nad morzem - rozmowa z wykorzystaniem ilustracji

-  zapoznanie dzieci z nadmorskimi miastami wypoczynkowymi w Polsce

-  wskazywanie na mapie Polski regionu pomorskiego (pomocna część Polski)

-  zwracanie uwagi na bezpieczny wypoczynek nad wodą (kąpiel wyłącznie w miejscach
do tego przeznaczonych, pod opieką dorosłych : rodziców, opiekunów, ratownika)

6.              Praca plastyczna „Dno morza"

-  rozwijanie wyobraźni plastycznej

-  dbanie o estetykę pracy

7.              Ćwiczenia oddechowe „Sztorm na morzu"

-              rozwijanie pojemności płuc poprzez dmuchanie na powierzchnię napoju


Literatura i pomoce

- tablice graficzne -środki transportu

- ilustracje

-              wiersz W. Bodalskiej
pt. „Letnie zadanie do

wykonania"

-  ilustracje

-  mapa Polski

- kartki, kredki

- kubeczki z wodą


Uwagi

^ (ft


Str. 26 III 6

Str.91 IV 9

Str. 73 III l


8.              Wakacje w górach - rozmowa z wykorzystaniem ilustracji

- ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin