Nauka w ławce czy hamaku, czyli o postawie ciała - HTML.txt

(3 KB) Pobierz
<h1>Nauka w �awce czy hamaku, czyli o postawie cia�a</h1>
	<p><strong>Twoje cia�o bierze aktywny udzia� w procesie nauki. Postawa cia�a wywo�uje emocje, kt�re ��cz� si� z uczonym materia�em. Chcesz wiedzie� czy podczas nauki najlepiej siedzie�, sta� a mo�e le�e�?</strong></p>
	<p>Prowadzi�am przez d�ugi czas warsztaty dla rodzic&oacute;w na temat potencja�u dzieci, pomocy w nauce i czytaniu. Spotkania odbywa�y si� w szko�ach, a rodzice podczas warsztat&oacute;w siedzieli w szkolnych �awkach. Mia�am okazj� obserwowa� ich przed spotkaniem i w trakcie.</p>

<p>R&oacute;�nice by�y olbrzymie. Przed spotkaniem rodzice byli o�ywieni i entuzjastyczni. Pytali o swoje dzieci, mieli tysi�ce pyta� i cz�sto trudno mi by�o zacz�� spotkanie. Jednak w momencie, gdy siadali w �awkach ich stan zmienia� si� diametralnie. Zamiast o�ywienia pojawia� si� t�py wzrok, nagle brakowa�o pyta� i nikt nie mia� ochoty na dyskusj�. Musia�am wyci�ga� od nich informacje zwrotne na si��.</p>
<p>Po spotkaniu, gdy wszyscy wstawali i ubierali si�, nagle znowu pojawia�y si� pytania, o�ywienie i ciekawo��. Niejednokrotnie wychodzi�am godzin� po zako�czeniu warsztatu.</p>
<p>Jak si� to dzia�o? Bardzo prosto. Siedzenie w �awce uruchamia stan wyniesiony ze szko�y. Mimo, �e rodzice chodzili do szko�y kilkana�cie czy kilkadziesi�t lat wcze�niej, ich cia�o doskonale pami�ta ten stan i uruchamia�o go automatycznie w sytuacji szkolnej.</p>
<p>Gdy zmieni�am ustawienie krzese� na podkow� i zrezygnowa�am z �awek, zmieni�o si� zupe�nie zachowanie rodzic&oacute;w. Teraz siedz�c bez barier, maj�c przed sob� otwart� przestrze� i widz�c wszystkich dooko�a stali si� otwarci i ch�tnie brali udzia� w tym, co robili�my.</p>
<h4 style="text-align: center;">Postawa cia�a jest jedn� z najwa�niejszych rzeczy wp�ywaj�cych na efektywno�� uczenia si� i czytania.</h4>
<p>Cia�o bierze udzia� w przetwarzaniu informacji na r&oacute;wni z m&oacute;zgiem. Odpowiada tak�e za kszta�towanie si� pozytywnej lub negatywnej postawy wobec tego, co robimy. Im bardziej jeste�my napi�ci, tym bardziej negatywny obraz kodowany jest przez m&oacute;zg. I odwrotnie to, co sprawia, �e jeste�my rozlu�nieni i swobodni, koduje si� jako pozytywne w m&oacute;zgu.</p>

<p>Przypomnij sobie teraz, jak� postaw� cia�a podczas uczenia si� promuje cz�sto szko�a i rodzice. &bdquo;Sied� przy biurku lub stoliku, z prostym kr�gos�upem, nie ruszaj si� i nie wychod� z pokoju dop&oacute;ki nie sko�czysz&rdquo;. Takie zalecenia s�yszymy ju� od najm�odszych lat. Jaki jest tego skutek? Nikt nie lubi si� uczy�.</p>
<p>Nie lubimy si� uczy�, bo mamy negatywne odczucia w ciele podczas czytania i nauki. Chc�c to zmieni� warto zadba� o to, aby cia�o by� jak najbardziej rozlu�nione. Trudno za� poczu� si� komfortowo i przyjemnie siedz�c przez d�ugi czas na twardym krze�le w jednej pozycji.</p>
<p>Ucz�c si� w��cz ruch, cz�sto zmieniaj pozycje, sprawdzaj r&oacute;�ne sposoby siedzenia, stania, le�enia, a� w ko�cu odkryjesz tak� postaw� cia�a, kt&oacute;ra pozwoli Ci na rozlu�nienie i przyjemno��. Chcesz czyta� na le��co z nogami do g&oacute;ry, r&oacute;b to, je�li czujesz si� z tym dobrze.</p>
<p>Z�am stare przyzwyczajenia i szukaj przyjemno�ci w ciele. To Twoje najwi�ksze zadanie!</p>
<p>&nbsp;Je�li chcesz wiedzie� wi�cej o wp�ywie cia�a na czytanie oraz dokona� istotnych pozytywnych zmian w swoich nawykach zapraszam do bezp�atnego kursu multimedialnego, w kt&oacute;rym poznasz <a href="http://kodczytania.pl/a/theta">szybkie czytanie</a> w 3 krokach: &quot;<a href="http://kodczytania.pl/a/theta">Kod Czytania 101</a>&quot;</p>
<p>Autor: Katarzyna Szafranowska</p>
Zgłoś jeśli naruszono regulamin