Efekty pracy dydaktycznej.doc

(29 KB) Pobierz
Efekty pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej –

Efekty pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej –

wyniki badania umiejętności dzieci za rok szkolny 2006/2007

 

przeprowadzone w grupie 5-latków „Pszczółki” przez nauczycielki: Dorotę Kuc i Lidię Zacłona

 

Badanie przeprowadzono w oparciu o obowiązujące w przedszkolu standardy w zakresie:

-          uczenia się

-          myślenia

-          poszukiwania

-          doskonalenia

-          współpracy

-          działania

 

Narzędzia zastosowane do badania:

-          scenariusze

-          karty pracy

 

STANDARDY WYMAGAŃ DLA DZIECI 5-LETNICH

 

I UCZENIE SIĘ

1.     Dziecko jest aktywne poznawczo, chce się uczyć

-         poprawnie wypowiada się pod względem fonetycznym i gramatycznym 48%

-         potrafi dokonać syntezy wyrazów 92%

-         potrafi dzielić proste wyrazy na sylaby 100%

-         kojarzy napis z obrazkiem 40%

-         potrafi odwzorować różne znaki graficzne 88%

-         podejmuje próby wypowiadania się pełnymi zdaniami 52%

-         umie określić stosunki przestrzenne 92%

-         potrafi sklasyfikować przedmioty wg przeznaczenia, wielkości, kształtu

     i koloru 100%

-         sprawnie posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w

     zakresie 1-6  92%

-         zna swoje najbliższe środowisko społeczno – przyrodnicze, potrafi korzystać z wytworów techniki 100%

-         komunikuje się z zastosowaniem niewerbalnych środków wyrazu 100%

-         szanuje swoją i cudzą własność 100%

-         akceptuje siebie i innych 100%

 

II MYŚLENIE

Dziecko potrafi:

-         porównywać, klasyfikować, dostrzegać związki przyczynowo- skutkowe pomiędzy różnymi zdarzeniami 84%

-         uzasadnić swoje zdanie 52%

-         spostrzegać środowisko jako całość (ławeczki, alejki+ drzewa= park) 92%

-         twórczo myśleć 92%

-         poznaje i nazywa różne stany emocjonalne 100%

 

III POSZUKIWANIE

Dziecko :

-         jest spontaniczne: otwarte na nowe pomysły 92%

-         chętnie poznaje nowe i nieznane rzeczy 96%

-         jest zainteresowane otoczeniem i czerpie przyjemność z obserwowania, eksperymentowania i odkrywania swoich możliwości 96%

-         zna podstawowe środki informacji (gazeta, książka, komputer, telewizor) 100%

 

IV DOSKONALENIE

Dziecko:

-         wie do kogo należy zwracać się o pomoc w trudnych sytuacjach 100%

-         stara się właściwie postępować wobec kolegów i osób dorosłych 100%

-         dąży do zaspokojenia swoich potrzeb 100%

-         widzi różnicę między ludźmi 100%

-         rozpoznaje i nazywa emocje wyrażone mimiką, gestem, słowem 100%

-         dostosowuje swoje zachowanie do obowiązujących norm i zasad 100%

-         próbuje wyjaśnić swój punkt widzenia 40%

-         posiada umiejętności konieczne do funkcjonowania w codziennym życiu 100%

 

V WSPÓLPRACA

Dziecko:

-         zna zasady życia w rodzinie, uczestniczy w jej życiu 100%

-         podejmuje i wykonuje proste prace domowe 100%

-         zna reguły życia w grupie i stara się im podporządkować 100%

-         nawiązuje kontakty 100%

-         pełni powierzone role 100%

-         jest życzliwe w stosunku do innych ludzi 96%

-         stara się rozwiązywać problemy bez użycia przemocy 96%

 

VI DZIAŁANIE

Dziecko:

-         organizuje pracę i zabawę własną 100%

-         zna swoje potrzeby i potrafi je wyrazić 100%

-         posługuje się różnymi narzędziami 100%

-         potrafi być twórcze 100%

 

WNIOSKI DO DALSZEJ PRACY:

1.     W celu rozwinięcia mowy czynnej i myślenia dzieci zorganizować „Mini teatr

     żywego    słowa”, by stworzyć okazję do podejmowania prób wyrażania

     swoich   emocji, przeżyć, myśli oraz zorganizować wyjazd do Teatru

     Dzieci  Zagłębia.

2.     Kontynuować plebiscyt „Wzorowe Słoneczko” w celu zaktywizowania

     i  zmotywowania dzieci do doskonalenia umiejętności i zdobywania

     nowych wiadomości.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin