przykałd schemat punktów Biznes-Plan.doc

(170 KB) Pobierz
AKADEMIA EKONOMICZNA

„Toys & Play” – BIZNES PLAN

PLAN BIZNES PLANU

 

1.     Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa

1.1. Nazwa i forma prawna

1.2. Przedmiot działalności

1.3. Siedziba

1.4. Charakterystyka właścicieli

2.     Misja firmy

3.     Cele przedsiębiorstwa

3.1. Cele krótkoterminowe

3.2. Cele długoterminowe

4.     Plan marketingowy

4.1. Produkt

4.2. Cena

4.3. Dystrybucja

4.4. Promocja

5.     Analiza Portera

5.1. Dostawcy

5.2. Odbiorcy

5.3. Konkurenci

5.4. Konkurenci potencjalni – wchodzący na rynek

5.5. Substytuty

6.     Plan działalności operacyjnej

6.1. Technologia

6.2. Plan ilościowy produkcji

6.3. Zaopatrzenie

7.     Plan organizacji i zarządzania

7.1. Schemat organizacji

8.     Plan zatrudnienia

8.1. Struktura zatrudnienia

8.2. System motywacji płacowej i pozapłacowej

9.     Plan finansowy

9.1.     Plan przychodów

9.2.     Plan kosztów

9.3.     Plan rachunku wyników

10. Harmonogram głównych zamierzeń

11. Analiza SWOT

11.1. Mocne strony

11.2. Słabe strony

11.3. Szanse

11.4. Zagrożenia

1.    
Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa.

 

Celem analizowanego przedsięwzięcia inwestycyjnego jest uruchomienie przedsiębiorstwa produkcyjnego „Toys & Play” sp. z o. o.. Przygotowany przez właścicieli biznes plan służyć ma określeniu opłacalności inwestycji i planowanej działalności gospodarczej.

Głównym przedmiotem działalności tego przedsiębiorstwa będzie produkcja bezpiecznych, edukacyjnych i ekologicznych zabawek. Będą to przede wszystkim różnego rodzaju zabawki z drewna – klocki, kolejki, puzzle, itp.

Przedsiębiorstwo produkcyjne „Toys & Play” tutaj opisywane będzie miało swoją główną siedzibę w Mysłowicach. Istnieją tutaj duże możliwości poprawy konkurencyjności, zwiększenie obrotów, a co się z tym wiąże i zyskowności.

Właścicielami przedsiębiorstwa są osoby, które są absolwentami: Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Mysłowicach, Wydziału Zarządzania i Wydziału Finansów na Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz Wydziału Psychologii na Uniwersytecie Śląskim. Przedsiębiorstwo to jest działalnością gospodarczą, która posiada czterech właścicieli.

Przedsiębiorstwo to jest nieduże, ale planujące rozbudowę. Najważniejszym celem przedsiębiorstwa jest oczywiście zysk, ale ponadto bardzo ważne jest przedstawienie firmy jako przedsiębiorstwa ekologicznego, produkującego tylko zabawki bezpieczne i edukacyjne, poza tym również pozyskanie odpowiedniej ilości klientów, rozwój, osiągnięcie dobrej pozycji na rynku.

W najbliższym otoczeniu Mysłowic nie ma przedsiębiorstwa takiego jak to, co powoduje większe szanse powodzenia.

Działalność zostanie rozpoczęta w sierpniu 2004 roku. Jak pokazały badania rynkowe – największy popyt na zabawki, ma miejsce w okolicach świąt Bożego Narodzenia. Ponadto badania także dowiodły, że zainteresowanie zabawkami ekologicznymi i edukacyjnymi z roku na rok wzrasta.

 

2.    
Misja firmy

 

Misja Naszej Firmy to:

Dążyć do doskonałości pod każdym względem, zarówno w jakości, obsłudze, produkcji jak i pozycji na rynku.

              JAKOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO

Naszym celem priorytetowym jest produkcja zabawek wysokiej jakości. Pragniemy również, aby spełniały one najwyższe standardy bezpieczeństwa. Równie ważnym celem jest to, aby zabawki pozytywnie wpływały na rozwój psychologiczno – emocjonalny dziecka.

              EDUKACJA I EKOLOGIA

Jedną z podstawowych cech wyróżniających nas od konkurencji, jest produkcja zabawek o charakterze edukacyjnym. Nasze produkty wykonujemy z naturalnych, ekologicznych tworzyw, przyjaznych dla dziecka oraz dla środowiska.

              KLIENCI I PERSONEL

Nasza oferta skierowana jest przede wszystkim do najmłodszych konsumentów. To właśnie z myślą o nich, w naszym przedsiębiorstwie zatrudniamy ludzi przede wszystkim młodych i kreatywnych, którzy znają potrzeby najmłodszych klientów. Nasza świetnie wyszkolona kadra oraz konsultanci są do pełnej dyspozycji klientów.

              KONKURENCJA I RENOMA

Zarówno nasi klienci jak i konkurencja ceni nas za bardzo dobrą jakość naszych produktów oraz stosunkowo niskie ceny. Z badań ryku wynika, że cieszymy się dobrą renomą wśród klientów i wysoką pozycją na rynku oraz w oczach konkurencji.

              PRZYSZŁOŚĆ I DETERMINACJA

Główna siedziba naszej firmy mieści się w Mysłowicach. W przyszłości zamierzamy opanować rynki unii europejskiej. Jesteśmy gotowi i zdecydowani utrzymać dominującą pozycje na rynku oraz rozwijać produkcję na szeroką skale.

 

3.    
Cele przedsiębiorstwa

 

3.1. Cele krótkoterminowe

Naszym podstawowym celem, który chcemy zrealizować zaraz po rozpoczęciu działalności jest opanowanie rynku Mysłowic i okolicznych miast. Pragniemy utrzymywać zysk na poziomie 30% kosztów. Chcemy, aby nasza firma spełniała wszystkie wymogi bezpieczeństwa i ekologii – nasze zabawki będą bezpieczne i wolne od groźnych substancji.

3.2. Cele długoterminowe

Naszym podstawowym celem długoterminowym jest rozszerzenie naszej działalności na cały kraj – pragniemy otworzyć filię naszej firmy w każdym mieście wojewódzkim. Po wejściu Polski do Unii Europejskiej chcemy rozwijać naszą produkcję również na tamtejszych rynkach. Po trzech latach naszej działalności pragniemy do naszej oferty dołączyć zabawki szmaciane (np. lalki) i papierowe (modele do sklejania).

 

4.     Plan marketingowy

 

4.1. Produkt

Przedsiębiorstwo nasze prowadzi dokładną analizę dotychczas produkowanych i sprzedawanych produktów i zadecyduje które produkty pozostaną w naszej ofercie. Wykorzystując wzrastającą świadomość ekologicznej odbiorców oraz istniejącego na rynku zapotrzebowania  na stosunkowo tanie, funkcjonalne i wytrzymałe zabawki, dążymy do umocnienia swojej pozycji na rynku poprzez ciągłe rozszerzanie asortymentu o wszelkie zaprojektowane nowości. Produkty, które pozostaną w naszej ofercie będą miały zmieniane opakowania, aby był bardziej atrakcyjne i lepiej widoczne na półce sklepowej oraz przyciągały wzrok zarówno dzieci jak i rodziców.

4.2. Cena

Poziom cen naszych towarów uzależniony jest od cen dostawców drewna i farb. Poprzez selekcje owych dostawców nasze przedsiębiorstwo ma wpływu na ustalanie ceny detalicznej towarów i będzie ona ustalana metodą popytową.

4.3.
Dystrybucja

Nawiążemy współpracę z licznymi hurtowniami i hipermarketami na terenach o największym zapotrzebowaniu. Starać się będziemy, aby nasza oferta zawierała inne elementy niż oferty konkurencji, aby zachęcić hurtowników i kierownictwo hipermarketów do współpracy z nami. Na terenie naszego regionu nawiążemy współpracę ze sklepami detalicznymi sprzedającymi zabawki. Zamierzamy także okolicznościowo, a w przyszłości na stałe, umieszczać stoiska w holach centrów handlowych.

4.4. Promocja

Przeprowadzimy w ciągu trzech lat kompleksową kampanie promocyjną. Jej celem będzie wykreowanie wizerunku naszej firmy, jak również produktów, które znajdują się w naszej ofercie oraz dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

Wykorzystane zostaną następujące narzędzia promocyjne:

-          reklamy w miejscu sprzedaży- poprzez rozdawanie ulotek reklamowych, plakaty, odpowiednią ekspozycję na sklepowych półkach;

-          przedstawiciele naszej firmy będą odwiedzali sklepy detaliczne i hipermarkety przekonując kierownictwo tych placówek o potrzebie i słuszności wprowadzenia naszych produktów do ich oferty handlowej a klientów kupujących do o walorach i wyjątkowości naszych wyrobów;

-          artykuły sponsorowane w wybranych czasopismach;

-          uczestnictwo w targach i wystawach;

-          przygotowanie własnej komercyjnej strony internetowej z cennikiem oraz możliwością zamawiania towarów;

-          organizowanie promocji sezonowych;

-          obdarowywanie klientów firmowymi upominkami. 

4.5.
Budżet marketingowy

Tabela 1. Budżet marketingowy

Lp.

Źródło wydatków marketingowych

Niezbędna kwota środków pieniężnych

 

                  TREŚĆ

w zł.

1.

Reklamy w miejscu sprzedaży

1.000,-

2.

Artykuły sponsorowane

2.000,-

3.

Targi i wystawy

3.000,-

4.

Przedstawicielstwo handlowe

4.000-,

5.

Strona internetowa

900,-

6.

Koszt opakowań

3.000,-

7.

Koszt badań marketingowych

5.500,-

 

        Koszty ogółem

19.400,-

 

Budżet marketingowy został obliczony w ten sposób, że koszt każdego z narzędzi promocyjnych został oddzielnie oszacowany. Powyższa tabela przedstawia wyniki tych obliczeń.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin