Podczas procesu nauczania języka polskiego ocenie podlega:
· praca indywidualna i praca w zespole;
· czytanie tekstów i ich rozumienie ( uczeń powinien czytać biegle, poprawnie pod względem dykcji i pauzowania);
· prace pisemne (klasowe i prace domowe);
· dyktanda i sprawdziany ortograficzne;
· aktywność na lekcji;
· testy kontrolne.
· za zgodność z tematem ( 5 pkt.) praca świadczy o zrozumieniu tematu, tekst jest zgodny z tematem, temat został w pełni rozwinięty;
· kompozycja ( 2 pkt.) tekst ma kompozycję trójdzielną, jest spójny;
· forma wypowiedzi ( 5 pkt.), np. opowiadanie z odpowiednią formą narracji, ciekawą fabułą, wprowadzeniem dialogów i opisów, elementów charakterystyki; rozprawka z odpowiednią argumentacją i komentarzem do niej, podsumowaniem całości wypowiedzi itp.;
· styl i język ( 5 pkt.) styl jest poprawny, język komunikatywny, bogaty, brak w nim rażących błędów frazeologicznych i leksykalnych, składniowych i fleksyjnych;
· poprawność interpunkcyjna (3 pkt.)
· poprawność ortograficzna ( 5 pkt.) za 6 błędów ortograficznych- ocena niedostateczna;
· estetyka, pismo, układ graficzny ( 3pkt.).
ORTOGRAFIA – dyktanda i inne prace pisemne
- 0 bł. bardzo dobry
- 1-2 bł. dobry
- 3-4 bł. dostateczny Razem za prace pisemne
- 5 bł. dopuszczający 28 punktów
- 6 i więcej niedostateczny
28 – 25 pkt. – bardzo dobry
TESTY 24 – 20 pkt. - dobry
- powyżej 90 % bardzo dobry 19 – 14 pkt. - dostateczny
- powyżej 70 % dobry 13 – 8 pkt. - dopuszczający
- powyżej 50 % dostateczny 7 i poniżej. - niedostateczny
- powyżej 30 % dopuszczający
- poniżej 30 % niedostateczny
Osiniec