Plan pracy wykonawczo- dydaktycznej na luty 2011r. dla grupy 5,6-latków
Tematyka: ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE
Zadania:
Poszerzenie wiadomości dotyczących zwierząt Zapoznanie ze zwierzętami egzotycznymi, ich wyglądem, sposobem odżywiania i warunkami
klimatycznymi w jakich żyją (np.: słoń, niedźwiedź polarny, lew ).
Kształcenie wyobraźni podczas łączenia kilku elementów w całość
Planowane sytuacje edukacyjne
Praca
kompensacyjno-
wyrównawcza
Oglądanie rysunków, skreślanie pomyłek w wyglądzie zwierząt, kolorowanie rysunków wybranych zwierząt egzotycznych.
Zabawa ze śpiewem przy piosence Dżungla.
Ćwiczenia poranne- zestaw XX
Opowiadanie A. Galicy O zwierzątku zwanym osiołkiem- dziecko poznaje wygląd i zwyczaje osła, zachęcanie do interesowania się przyrodą.
Zabawa ruchowo-naśladowcza Wesołe małpki – naśladuje czynności małpek (mycie, jedzenie, zabawy).
Wykonanie tekturowych zwierzątek egzotycznych- formuje określone kształty z tektury.
Ćwiczenia gimnastyczne metodą R. Labana– zestaw VIII.
Zabawy na placu przedszkolnym. Zabawa bieżna Wąż- zabawa w grupach.
Zabawy dowolne- realizuje swoje pomysły, bawi się wspólnie z rówieśnikami
Zabawy indywidualne według zainteresowań dzieci.
Odszukiwanie i zaznaczanie sześciu różnic pomiędzy obrazkami. Czytanie całościowe wyrazu małpa, odszukiwanie tego wyrazu wśród wielu przedstawionych.
Zabawa ze śpiewem przy piosence Dżungla- naśladuje różne czynności,
Lepienie z plasteliny wybranych zwierząt egzotycznych- rozwija mięsnie dłoni, lepi realne kształty.
Słuchanie piosenki Cztery zielone słonie- wypowiada się na temat wysłuchanej piosenki, rozróżnia wysokość dzwięków, porusza się rytmicznie.
Spacer – obserwacja przyrody.
Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej- nakleja odszukane obrazki w odpowiednich miejscach.
Zabawa bieżna Wąż- zabawa w grupach.
Indywidualne rozmowy na temat: Po co istnieją ogrody zoologiczne?
Oglądanie albumów o zwierzętach, wypowiadanie się na ich temat.
Wycinanie z czasopism kolorowych obrazków i ilustracji przedstawiających różne zwierzęta egzotyczne- materiał do zajęć w II części dnia.
Ćwiczenia poranne zestaw XX.
Zabawa rozwijająca mowę Wokół zwierząt egzotycznych – określa pierwszą głoskę w nazwach zwierząt znajdujących się na obrazkach. Zabawa bieżna Waż- zabawa w grupach.
Liczenie na zbiorach zastępczych z jednoczesnym przenoszeniem liczby elementów na inne zbiory.
Ćwiczenia gimnastyczne –zestaw VIII. Zabawy na placu przedszkolnym.
Słuchanie humorystycznych wierszy J. Brzechwy „ Zoo ”.
Zabawy w kącikach tematycznych.
Zabawa słowno –graficzna Lew- według B. Merthau. Ćwiczenia poranne- zestaw XX.
Czytanie całościowe wyrazu papuga.
Zabawa Jesteśmy papugami- zabawa w parach- dziecko wykonuje dowolną czynność, a drugie je naśladuje. Ekspresja słowna Co by powiedziały zwierzęta gdyby potrafiły mówić?
Wykonanie albumu Zwierzęta egzotyczne do kącika książek.
Słuchanie zagadek o zwierzętach egzotycznych- składa obrazek z części.
Kończenie rymowanek o zwierzętach egzotycznych. Zabawa bieżna Wąż.
Łączenie liniami zdjęć zwierząt, których nazwy kończą się tak samo(n,a,y) Bawię się i uczę, cz. 3, s. 13.
Kolorowanie wybranego rysunku przedstawiającego zwierzęta egzotyczne.
Nauka wyliczanki W. Scisłowskiego o lwie. Ćwiczenia poranne zestaw XX.
Quiz o zwierzętach- układanie i rozwiązywanie zagadek o zwierzętach egzotycznych, ćwiczenie pamięci wzrokowej, słuchanie odgłosów zwierząt, podsumowanie wiadomości na temat zwierząt egzotycznych.
Wykonanie pozycji słoń (kinezjologia edukacyjna)-wzmocnienie koordynacji ręka-oko, poprawia percepcję słuchową, równowagę, organizację, koncentrację i zapamiętywanie.
Wykonanie kartonowego słonika z imieniem według podanego wzoru
Zabawy z tekstem – dziecko mówi wyliczanki o zwierzętach egzotycznych z różną intonacją i w różnych pozycjach.
Zabawa ruchowo-naśladowcza- dzieci naśladują ruchy i głos słonia.
Swobodna działalność zabawowa- dziecko realizuje swoje pomysły, jest aktywne.
Realizacja podstawy programowej: 1.1., 3.1., 3.2., 8.1., 8.2., 9.2., 12.1., 12.2., 13.1., 13.3., 14.2.,14.3.,14.5., 14.6.
anka_26