Plan pracy wykonawczo.doc

(41 KB) Pobierz
Plan pracy wykonawczo- dydaktycznej na luty 2011r

Plan pracy wykonawczo- dydaktycznej na luty 2011r. dla grupy 5,6-latków

 

Tematyka:           ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE

Zadania:

            Poszerzenie wiadomości dotyczących zwierząt
            Zapoznanie ze zwierzętami egzotycznymi, ich wyglądem, sposobem odżywiania i warunkami   

               klimatycznymi w jakich żyją (np.: słoń, niedźwiedź polarny, lew ).

            Kształcenie wyobraźni podczas łączenia kilku elementów w całość

 

Planowane sytuacje edukacyjne

Praca

kompensacyjno-

wyrównawcza

Oglądanie rysunków, skreślanie pomyłek w wyglądzie zwierząt, kolorowanie rysunków wybranych zwierząt egzotycznych.

Zabawa ze śpiewem przy piosence Dżungla.

Ćwiczenia poranne- zestaw XX

Opowiadanie A. Galicy O zwierzątku zwanym osiołkiem- dziecko poznaje wygląd i zwyczaje osła, zachęcanie do interesowania się przyrodą.

Zabawa ruchowo-naśladowcza Wesołe małpki – naśladuje czynności małpek (mycie, jedzenie, zabawy).

Wykonanie tekturowych zwierzątek egzotycznych- formuje określone kształty z tektury.

Ćwiczenia gimnastyczne metodą R. Labana– zestaw VIII.

Zabawy  na placu przedszkolnym. Zabawa bieżna Wąż- zabawa w grupach.

Zabawy dowolne- realizuje swoje pomysły, bawi się wspólnie z rówieśnikami

 

Zabawy indywidualne według zainteresowań dzieci.

Odszukiwanie i zaznaczanie sześciu różnic pomiędzy obrazkami. Czytanie całościowe wyrazu małpa, odszukiwanie tego wyrazu wśród wielu przedstawionych.

Zabawa ze śpiewem przy piosence Dżungla- naśladuje różne czynności,

Lepienie z plasteliny wybranych zwierząt egzotycznych- rozwija mięsnie dłoni, lepi realne kształty.

Słuchanie piosenki Cztery zielone słonie- wypowiada się na temat wysłuchanej piosenki, rozróżnia wysokość dzwięków, porusza się rytmicznie.

Spacer – obserwacja przyrody.

Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej- nakleja odszukane obrazki w odpowiednich miejscach.

Zabawa bieżna Wąż- zabawa w grupach.

Indywidualne rozmowy na temat: Po co istnieją ogrody zoologiczne?

 

Oglądanie albumów o zwierzętach, wypowiadanie się na ich temat.

Wycinanie z czasopism kolorowych obrazków i ilustracji przedstawiających różne zwierzęta egzotyczne- materiał do zajęć w II części dnia.

Ćwiczenia poranne zestaw XX.

Zabawa rozwijająca mowę Wokół zwierząt egzotycznych – określa pierwszą głoskę w nazwach zwierząt znajdujących się na obrazkach. Zabawa bieżna Waż- zabawa w grupach.

Liczenie na zbiorach zastępczych z jednoczesnym przenoszeniem liczby elementów na inne zbiory.

Ćwiczenia gimnastyczne –zestaw VIII. Zabawy na placu przedszkolnym.

Słuchanie humorystycznych wierszy J. Brzechwy „ Zoo ”.

 

Zabawy w kącikach tematycznych.

Zabawa słowno –graficzna Lew- według B. Merthau. Ćwiczenia poranne- zestaw XX.

Czytanie całościowe wyrazu papuga.

Zabawa Jesteśmy papugami- zabawa w parach- dziecko wykonuje dowolną czynność, a drugie je naśladuje. Ekspresja słowna Co by powiedziały zwierzęta gdyby potrafiły mówić?

Wykonanie albumu Zwierzęta egzotyczne do kącika książek.

Słuchanie zagadek o zwierzętach egzotycznych- składa obrazek z części.

Spacer – obserwacja przyrody.

Kończenie rymowanek o zwierzętach egzotycznych. Zabawa bieżna Wąż.

Łączenie liniami zdjęć zwierząt, których nazwy kończą się tak samo(n,a,y) Bawię się i uczę, cz. 3, s. 13.

 

Kolorowanie wybranego rysunku przedstawiającego zwierzęta egzotyczne.

Nauka wyliczanki W. Scisłowskiego o lwie. Ćwiczenia poranne zestaw XX.

Quiz o zwierzętach- układanie i rozwiązywanie zagadek o zwierzętach egzotycznych, ćwiczenie pamięci wzrokowej, słuchanie odgłosów zwierząt, podsumowanie wiadomości na temat zwierząt egzotycznych.

Wykonanie pozycji słoń (kinezjologia edukacyjna)-wzmocnienie koordynacji ręka-oko, poprawia percepcję słuchową, równowagę, organizację, koncentrację i zapamiętywanie.

Wykonanie kartonowego słonika z imieniem według podanego wzoru

Zabawa ze śpiewem przy piosence Dżungla.

Zabawy z tekstem – dziecko mówi wyliczanki o zwierzętach egzotycznych z różną intonacją i w różnych pozycjach.

Zabawa ruchowo-naśladowcza- dzieci naśladują ruchy i głos słonia.

Swobodna działalność zabawowa- dziecko realizuje swoje pomysły, jest aktywne.

 

Realizacja podstawy programowej: 1.1., 3.1., 3.2., 8.1., 8.2., 9.2., 12.1., 12.2., 13.1., 13.3., 14.2.,14.3.,14.5., 14.6.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin