Kornelia Przedworska - Praktyczny Marketing w Małej Firmie.pdf
(
719 KB
)
Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji
"Praktyczny Marketing w Małej
Firmie"
Darmowa publikacja dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Copyright by Złote Myśli & Kornelia Przedworska, rok 2008
Autor: Kornelia Przedworska
Tytuł: Praktyczny Marketing w Małej Firmie
Data: 08.08.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
www.zlotemysli.pl
email:
kontakt@zlotemysli.pl
Niniejsza
publikacja
może
być
kopiowana,
oraz
dowolnie
rozprowadzana
tylko
i
wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
są
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
dołożyli
wszelkich
starań,
by
zawarte
w
tej
książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P
owe
r
ed
by
TCPDF
(
www
.t
cpd
f.
o
r
g
)
SPIS TREŚCI
WSTĘP
...............................................................................................
8
ROZDZIAŁ 1:
MARKETING I MAŁA FIRMA
...........................................................
10
Mała-wielka inspiracja
......................................................................................
10
Co nieco o MSP
..................................................................................................
12
Co mówi Ci skrót MSP?
.................................................................................
12
Definicja małej firmy
.....................................................................................
12
Bonusy dla MSP
.............................................................................................
13
Co Ci da AIP?
.............................................................................................
14
Zalety i wady małych firm
.............................................................................
15
Zalety
.........................................................................................................
15
Wady
..........................................................................................................
16
Do przemyślenia
............................................................................................
18
ROZDZIAŁ 2:
WAGA PLANOWANIA, ORGANIZOWANIA, REALIZOWANIA
I
KONTROLI
.....................................................................................
19
PORK podstawą działań marketingowych
........................................................
19
Zacznij od siebie!
..............................................................................................
20
4 szkoły organizacji czasu
..............................................................................
21
Metoda pierwsza — ABC
...........................................................................
21
Metoda Eisenhowera
................................................................................
21
Metoda ABCDE
.........................................................................................
22
Metoda czwarta — moc teczek
.................................................................
23
***
..............................................................................................................
23
Realizacja i kontrola swoich działań
............................................................
24
Twoja firma
........................................................................................................
24
Analiza
...........................................................................................................
28
Co i kiedy?
.................................................................................................
28
Komu i na jakich warunkach?
..................................................................
29
Diagnoza
........................................................................................................
33
Metoda SWOT
...........................................................................................
33
Prognoza
........................................................................................................
38
Prognoza długookresowa
.........................................................................
38
Prognoza krótkookresowa
........................................................................
39
Kontrola i jej waga
........................................................................................
43
Przewaga na rynku
............................................................................................
45
Organizacja, czyli struktura firmy
.....................................................................
47
ROZDZIAŁ 3:
4P W TWOJEJ FIRMIE... A MOŻE 5?
...............................................
53
Marketing-mix
...................................................................................................
53
Czym jest produkt dla Ciebie i
Twojego
klienta?
..............................................
55
Jak skalkulować konkurencyjną cenę
...............................................................
63
Dystrybucja Twoich produktów
........................................................................
70
Tradycyjne kanały sprzedaży
........................................................................
70
Wybieramy kanał dystrybucji
.......................................................................
72
WWW i e-sklep
.........................................................................................
74
Aukcje internetowe
...................................................................................
74
Wypromuj się skutecznie
..............................................................................
75
Po co się promować?
.................................................................................
75
Budżet i narzędzia promocji
.........................................................................
76
Reklama
.....................................................................................................
77
Promocja sprzedaży/uzupełniająca
..........................................................
77
Sprzedaż osobista
.....................................................................................
78
Sponsoring, public relations i publicity
...................................................
79
Strategie push i pull
.......................................................................................
81
Jak zaplanować promocję?
...........................................................................
82
A co z tym piątym P?
.........................................................................................
83
ROZDZIAŁ 4:
JAK CIĘ WIDZĄ INNI —
SZTUKA
BUDOWY
WIZERUNKU
.............
86
Zasada spójności wizerunku
.............................................................................
86
Nazwa, czyli firma
.........................................................................................
87
Marka
............................................................................................................
88
Logo i kolory
..................................................................................................
89
Papier firmowy
.........................................................................................
93
Korespondencja
........................................................................................
95
Ty i Twój personel...
..........................................................................................
96
Sposoby komunikowania się z klientem
......................................................
96
Magia pierwszego wrażenia... i ostatniego
...................................................
97
Zrobisz dobre pierwsze wrażenie, jeśli...
......................................................
99
Wywrzesz pozytywne ostatnie wrażenie, gdy...
..........................................
100
Rozmowa osobista
......................................................................................
100
Rozmowa telefoniczna
................................................................................
103
Rozmowa telefoniczna zaczyna się od powitania i
przedstawienia się
. 104
Dalsze scenariusze...
...............................................................................
105
Podsumowując
........................................................................................
106
Dzwoni telefon w Twojej firmie
..................................................................
107
Kilka rad, aby wykorzystać połączenia
przychodzące
............................
107
Korespondencja pocztą/faksem
.................................................................
108
Kilka uwag na temat listów i faksów
......................................................
109
Korespondencja elektroniczna
....................................................................
110
Kilka uwag dotyczących korespondencji elektronicznej
........................
112
ROZDZIAŁ 5:
GDZIE SZUKAĆ KLIENTA?
.............................................................
115
Teczka z kontaktami
.........................................................................................
115
Najpierw stwórz bazę kontaktów
............................................................
115
Forma bazy
..............................................................................................
116
Gdzie szukać potencjalnych klientów
..............................................................
118
Osobowe źródła informacji i nie tylko...
.....................................................
118
Książki telefoniczne
.....................................................................................
118
Panorama Firm i baza vCards
.................................................................
119
Yellow Pages
............................................................................................
124
Polskie Książki Telefoniczne
...................................................................
125
Ditel
.........................................................................................................
125
Wyszukiwarki internetowe
..........................................................................
125
Co musisz zrobić, aby
odnaleźć
interesujące
Cię
firmy?
.......................
126
Klient z polecenia
.........................................................................................
127
Materiały prasowe, prasa branżowa
...........................................................
128
Ogłoszenia i przetargi
..................................................................................
1 29
ROZDZIAŁ 6:
JAK ZDOBYĆ KLIENTA?
................................................................
131
Na co zwracać uwagę w rozmowie z
klientem?
...............................................
131
Motywy
........................................................................................................
132
Zysk
.........................................................................................................
132
Obrót
.
.......................................................................................................
133
Bezpieczeństwo
.......................................................................................
133
Wygoda
....................................................................................................
134
Duma
.......................................................................................................
134
Współzawodnictwo
.................................................................................
135
Ciekawość
................................................................................................
135
Typy osobowości klienta
..............................................................................
135
Flegmatyk
................................................................................................
136
Melancholik
.............................................................................................
137
Choleryk
...................................................................................................
137
Sangwinik
................................................................................................
138
Metaprogramy
.............................................................................................
139
Metaprogram „od/ku”
............................................................................
140
Metaprogram „ja/inni”
...........................................................................
140
Metaprogram „autorytet zewnętrzny/wewnętrzny”
..............................
141
Metaprogram „ogół/szczegół”
................................................................
142
Styl poznawczy (zmysły)
..............................................................................
143
Wzrokowiec
.............................................................................................
144
Słuchowiec
...............................................................................................
144
Dotykowiec
..............................................................................................
145
Kinestetyk
................................................................................................
145
Dopasowanie podczas rozmów
...................................................................
146
Sposób i ton rozmowy
.............................................................................
147
Doświadczenia, jakie ma klient (hobby i nie tylko)
...............................
148
Przygotowanie oferty
.......................................................................................
149
5 etapów skutecznej sprzedaży
...................................................................
150
Nawiązanie kontaktu
..............................................................................
150
Analiza potrzeb klienta
...........................................................................
150
Prezentacja oferty
....................................................................................
151
Odparcie zastrzeżeń
................................................................................
152
Sfinalizowanie oferty i działania posprzedażowe
...................................
153
***
............................................................................................................
153
Plik z chomika:
natalunia89
Inne pliki z tego folderu:
Karolina Gabryś - Dlaczego on mnie nie słucha.pdf
(1101 KB)
Barbara Lech - Motywator dietetyczny.pdf
(449 KB)
Katarzyna Ryfka-Cygan - Kobieta wkracza w e-commerce.pdf
(1110 KB)
Andrzej Kozdęba - Wystąpienia publiczne dla nieśmiałych.pdf
(3049 KB)
Nikodem Marszałek - Odrodzenie Feniksa.pdf
(2375 KB)
Inne foldery tego chomika:
Dokumenty
Galeria
Prywatne
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin