W KARNAWALE SAME BALE.doc

(66 KB) Pobierz
WRZESIEŃ – WITAMY W PRZEDSZKOLU

 

 

 

CYKL TEMATYCZNY: W KARNAWALE SAME BALE

TEMAT DNIA

CELE OPERACYJNE

DZIECKO

PLAN PRACY

TEMATYKA

OBSZARY AKTYWNOŚCI

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA

I. Co to jest bal?

Wie co oznacza słowo „bal”

Zabawa w kole: „Balonik”, „Kółko graniaste”

społeczna

·         Bierze czynny udział w zabawie

·         Wykazuje radość i zadowolenie

Rozmowa z dziećmi nt balu (przebieg, przebranie). Zapowiedź zaplanowanego balu w przedszkolu. Spotkanie z Czytusiem nawiązujące do tematyki dnia.

językowa

·         Rozumie potrzebę wesołej zabawy przy muzyce, tańcu

·         Umie wypowiadać się na temat

Zestaw zabaw ruchowych. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

zdrowotna

·         Bierze udział w ćwiczeniach i prawidłowo wykonuje polecenia

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań

społeczna

·         Przestrzega przekazanych zasad podczas zabaw.

·         Posługuje się formami grzecznościowymi

II. Karnawałowe maski

Zna tradycję urządzania balów z wykorzystaniem przebrania

Rozmowy przy ilustracjach. Oglądanie strojów karnawałowych oraz masek

językowa

·         Umie uzasadnić wybór strou, który najbardziej mu się spodobał

„Moja maska na bal” – ozdabianie przygotowanych szablonów masek. Wykorzystanie farb, kredek, papieru kolorowego, bibuły oraz innych materiałów.

techniczna

·         Rozwija wyobraźnię

·         Estetycznie wykonuje swoja pracę

Utrwalenie słów i melodii piosenki „Biały walczyk”. Instrumentacja piosenki (bębenek, tamburyno). Nauka kroku tanecznego – walczyka do melodii piosenki

muzyczna

·         Umie posługiwać się instrumentami perkusyjnymi i wystukuje na nich rytm

·         Zna słowa i melodie piosenki. Potrafi ją zaśpiewać
Porusza się do rytmu walczyka

Zabawa ruchowa, orientacyjno-porządkowa „Baloniki”

zdrowotna

·         Aktywnie uczestniczy w zabawie

III. Bal w przedszkolu

Odczuwa radość z mającego odbyć się balu

„Balonowe minki” – malowanie na nadmuchanych balonach wyrazów twarzy – wykorzystanie mazaków

plastyczna

·         Umie malować na balonie przy użyciu mazaków.

Klasyfikowanie przedmiotów (balonów) według kolorów i wielkości na podstawie zabawy dydaktycznej „Kolorowe baloniki”. Przeliczanie elementów w zakresie 1-5.

matematyczna

·         Myśli logicznie

·         Przelicza elementy w zakresie 1-5. Rozróżnia ich wielkość i kształt

Zestaw zabaw ruchowych „Na balu” – opracowanie własne nauczyciela. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

zdrowotna

·         Dokładnie wykonuje ćwiczenia

Udział dzieci w zabawie karnawałowej w przedszkolu. Wspólne zabawy i tańce przy muzyce

społeczna

muzyczna

·         Umie zgodnie bawić się z innymi dziećmi

·         Wesoło bawi się przy muzyce

IV. Bajkowe bale

Zna treść wybranych bajek dziecięcyc

Zabawa tematyczna „Bal dla lalek”.

społeczna

·         Wykazuje pomysłowość w zabawie

·         Podejmuje wyznaczona rolę

Spotkanie z Czytusiem. Zaproszenie dzieci o wysłuchania bajki „Kopciuszek” jako nawiązanie do balu występującego w literaturze dziecięcej.

językowa

·         Zna treść bajki

·         Wypowiada się nt bajkowego balu

Zabawa muzyczna „”Koncert”. Próby indywidualnego śpiewu poznanych piosenek przedszkolnych. Zorganizowanie grupowego konkursu. Wyróżnienie zwycięzcy i nagrodzenie.

muzyczna

·         Potrafi indywidualnie zaprezentować piosenkę

·         Zna słowo koncert i rozumie jego znaczenie

·         Umie bawić się w grupie

Zabawa ruchowa z balonami: odbijanie, podawanie do siebie, itp.

zdrowotna

·         Wyczuwa lekkość nadmuchanego balonu.

·         Kontroluje uderzenie dłonią w balon

V. Ach, co to był za bal?

Dzieli się wrażeniami z balu w którym uczestniczyło

Zabawa dydaktyczna „Rób tak …”. Kształcenie szybkiej reakcji na sygnał słowny

społeczna

zdrowotna

·         Rozwija samokontrolę i spostrzegawczość

Zagadki obrazkowe. Odgadywanie i prawidłowe nazywanie rekwizytów o tematyce karnawałowej. Słowne opisywanie wspomnień z balu w przedszkolu.

językowa

·         Prawidłowo formułuje wypowiedzi

·         Wyraża radość z uczestnictwa w balu

Spacer do parku. Dotlenienie organizmu podczas zabaw ruchowych w parku: „Bieg do drzewa”, „Skoki zająca”, „Ślady na śniegu”

zdrowotna

·         Przestrzega ustalonych zasad bezpiecznego pobytu na terenie otwartym

Układanka obrazkowa „Przebierańcy” – układanie obrazka z części.

techniczna

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin