W karnawałowym nastroju-4l.doc

(24 KB) Pobierz

W karnawałowym nastroju

 

  1. Rozmawiamy z nauczycielem na temat: co to jest karnawał?, jak długo trwa?, jak ludzie zachowują się w karnawale oraz co jest dla niego charakterystyczne?
  2. Słuchamy bajki czytanej przez nauczyciela pod tytułem „Kopciuszek”, omawiamy złe i dobre cechy bohaterów - wdrażanie dzieci do uważnego słuchania.
  3. Bierzemy udział w zabawie dydaktycznej „Karnawałowe rekwizyty”, zapoznajemy się z pojęciem kotylionu, maski karnawałowej, serpentyny itp.
  4. Wykonujemy karnawałowe, barwne maski balowe oraz łańcuchy ozdabiające naszą przedszkolną salę. Rozwijamy swoje umiejętności manualne. Uczymy się prawidłowego trzymania (użytkowania)  nożyczek.
  5. Bierzemy udział w zabawach karnawałowych „ Dwóm tańczyć się zachciało”, „Brykające tygryski”, „Taniec z balonem”.
  6. Bierzemy udział w zabawach rytmicznych przy akompaniamencie pianina.
  7. Tworzymy i przeliczamy (w zakresie cyfry 4) zbiory „Wesołych Bałwanków”
  8. Poznajemy pojęcia określające relacje „duży- większy”, „mały – mniejszy”, „taki sam”.
  9. Wykonujemy „Noworoczne kalendarze wspomnień” – poznajemy nazwy pór roku oraz miesięcy.
  10. Bierzemy udział w „Zimowym pokazie mody” – projektujemy, a następnie wykonujemy karnawałowe stroje Pani Zimy.
  11. Uczestniczymy w Karnawałowym Balu Przedszkola – balu przebierańców.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin