Prośba bł. Matki Teresy z Kalkuty o ogłoszenie nowego dogmatu.pdf

(231 KB) Pobierz
452857471 UNPDF
Jego Świątobliwość Papież Jan Paweł II
Miasto Watykan
Rzym, Włochy
Jego Świątobliwość:
Z synowską miłością, my wierni, pragniemy z pokorą
prosić Ciebie, Zastępcę Chrystusa, o uroczyste
zdefiniowanie jako dogmatu chrześcijańskiego stałego
nauczania Kościoła o roli Maryi jako współodkupicielki
z Chrystusem Odkupicielem ludzkości. Wierzymy, iż
takie określenie naświetli całą prawdę o Maryi, Córce
Ojca, Matce Syna, Oblubienicy Ducha Świętego i Matce
Kościoła. Dlatego też modlimy się, aby Duch Święty
prowadził Cię, Ojcze Święty, do zdefiniowania i
ogłoszenia Błogosławionej Dziewicy Maryi
Współodkupicielką, Pośredniczką wszystkich łask i
Orędowniczką Ludu Bożego.
Przedłożono z szacunkiem,
Imię: M. Teresa MC
--------------------------------------------
Adres: 54 A. Lower Circular Road
--------------------------------------------
Miasto/Państwo/Kod: Calcutta 16, Indie
--------------------------------------------
Vox Populi Mariae Mediatrici, Głos Ludu na rzecz Maryi
Pośredniczki, jest świecką organizacją starającą się o
papieskie określenie Błogosławionej Dziewicy Maryi jako
Współodkupicielki, Pośredniczki wszystkich łask i
Orędowniczki Ludu Bożego – adres podany jest na odwrocie).
Kopiowanie dozwolone; petycje w dowolnej formie można
posyłać bezpośrednio do Ojca Świętego.
Punkt kulminacyjny współodkupicielstwa Maryi
ma miejsce u stóp Krzyża, kiedy to cierpienie
Serca Matki jest złączone z cierpieniem Serca Jej
Syna (por. J 19, 26-27). Tak jak uczy nas nasz
Ojciec święty Jan Paweł II, Maryja była na
Kalwarii „ukrzyżowana duchowo wraz z Jej
ukrzyżowanym Synem”, a „Jej rola
Współodkupicielki nie skończyła się wraz z
wejściem do chwały Jej Syna” (Przemówienie
Papieskie, 31 stycznia 1985 r., Guayaquil,
Ekwador). Współodkupicielstwo Maryi trwa nadal
w rozdzielaniu nam zbawczych łask Kalwarii.
„Maryja jest Pośredniczką wszystkich
łask. Ona dała nam Jezusa i jako nasza Matka
uprasza nam wszystkie Jego łaski.”Kiedy Maryja
wypowiedziała swoje „tak” w odpowiedzi na
zaproszenie Archanioła Gabriela, przekazała światu
Jezusa Chrystusa, Źródło i Dawcę wszelkich
łask. Tak więc Maryja jest Pośredniczką
wszystkich łask, ponieważ przez swoje dobrowolne
„tak” podczas Zwiastowania (por. Łk 1, 38),
przekazała ludzkości Jezusa z wszystkimi Jego
łaskami.
Maryja pośredniczyła także przy pierwszym
publicznym cudzie, który miał miejsce na weselu w
Kanie (por. J 2, 1-11). Jednakże kulminacja
biblijnej roli Maryi jako Pośredniczki wszystkich
łask miała miejsce u stóp Krzyża (por. J 19, 26-
27). Ostatnim darem Chrystusa dla ludzkości był
dar Serca Jego Matki, ofiarowany każdemu
ludzkiemu sercu: „Niewiasto, oto syn Twój... Oto
Matka twoja” (J 19, 26-27). Maryja jest duchową
Matką Wszystkich Ludzi i przekazuje Ona
każdemu otwartemu na łaskę sercu, duchowe łaski
wysłużone przez Jezusa odkupieńczą ofiarą
Kalwarii.
Matka Teresa z Kalkuty a Piąty Dogmat Maryjny
„Maryja jest naszą Orędowniczką, wstawiającą
się za nami u Jezusa. Jedynie przez Serce Maryi
możemy dojść do Eucharystycznego Serca Jezusa”.
W Starym Testamencie Królowa Matka
przedstawiła prośby ludu izraelskiego u tronu
królewskiego swojego syna (por. 1 Krl 2,
19). Wsta-wiennicza rola Królowej Matki jako
Orędowniczki swoich dzieci izraelskich,
zapowiada rolę Maryi, królewskiej Matki Jezusa,
Króla Królestwa Bożego (Łk 1, 32-33). Maryja,
zatem, ukoronowana jako Królowa w Królestwie
Bożym (Ap 12, 1), jest Orędowniczką ludu Bożego
u tronu Jej Syna, Chrystusa Króla (por. J 2, 1-
11). Przez matczyne Serce Maryi, my jako Jej
dzieci, jesteśmy doprowadzeni do Eucharys-
tycznego Serca naszego Odkupiciela.
Maryja Współodkupicielka, Pośredniczka Wszystkich Łask,
Orędowniczka
Do obecnych czasów w historii Kościoła cztery doktryny maryjne
zdefiniowane zostały przez Kościół katolicki jako główne dogmaty
wiary: Boże macierzyństwo (Sobór w Efezie, 431 r.), stałe
Dziewictwo Maryi (papież Marcin I; Sobór Lateraneński, 649 r.),
Niepokalane Poczęcie (Bł. Papież Pius IX, 1854 r.) oraz chwalebne
Wniebowzięcie Maryi (Papież Pius XII, 1950 r.).
Pozostaje jedno doktrynalne nauczanie maryjne odnoszące się do
Maryi jako duchowej „Matki Wszystkich Narodów”, które ukazane
jest w Jej trzech macierzyńskich rolach jako Współodkupicielki,
Pośredniczki Wszystkich Łask i Orędowniczki, a które nie zostało
jeszcze zdefiniowane przez Kościół jako dogmat. Przyjrzyjmy się
prostej i świątobliwej mądrości zmarłej Matki Teresy z Kalkuty,
zawartej w opisie tych trzech ról Maryi. Oprócz tego, zbadajmy
pokrótce w jaki sposób zarówno Pismo święte, jak i nauka Kościoła
ukazują i popierają te trzy maryjne role, oraz dlaczego ogłoszenie
„Papieskie zdefiniowanie Maryi jako
Współodkupicielki, Pośredniczki i Orędowniczki,
przyniesie Kościołowi wielkie łaski”.
Podstawową zasadą tajemniczej relacji
pomiędzy Bożą Opatrznością a wolną wolą
człowieka jest to, że łaska nie może nam być
przez papieża jako piątego dogmatu maryjnego nauki o naszej Matce,
Współodkupicielce, Pośredniczce Wszystkich Łask i Orędowniczce,
przyniesie, jak mówi Matka Teresa, „wielkie łaski Kościołowi”.
„Maryja jest naszą Współodkupicielką z Jezusem. Dała Jezusowi
Jego ciało i cierpiała z Nim u stóp Krzyża. Określenie
„Współodkupicielka” (Co-redemptrix) znaczy po łacinie „z
Odkupicielem”. Przedrostek „co” znaczy „z” Odkupicielem, a nie
„równa” Odkupicielowi.
narzucana na siłę. Łaska powinna być dobrowolnie
przyjęta przy współpracy człowieka. Tytuły Maryi
są Jej czynnościami. Nie może Ona narzucać nam
swej funkcji matczynej i wstawienniczej bez naszej
osobistej akceptacji, naszego własnego fiat. Jako
Zastępca Chrystusa, który dzierży klucze do
„rozwiązywania” i „wiązania” na ziemi kwestii
doktrynalnych (por. Mt 16, 16-19), Ojciec święty
posiada otrzymaną od Boga władzę, aby ogłosić
piąty dogmat maryjny o Maryi Współodkupicielce,
Pośredniczce Wszy-stkich Łask i Orędowniczce.
Papieska proklamacja piątego dogmatu maryjnego
„uwolni Niewiastę” (por. Rdz 3,15) do pełnego
wykonywania Jej funkcji matczynej i
wstawienniczej jako Współodkupicielki,
Pośredniczki i Orędowniczki. Papieskie ogłoszenie
piątego dogmatu o Maryi będzie definitywnym
zapoczątkowaniem Triumfu Niepokalanego Serca
Maryi, wielkiego Triumfu Maryi
przepowiedzianego w Fatimie, a zatem naprawdę
„przyniesie Kościołowi wielkie łaski”.
Tytuł maryjny „Współodkupicielka” w żaden sposób nie stawia
Maryi na płaszczyźnie równości z Jezusem Chrystusem, naszym
boskim Panem i Zbawicielem. Istnieje nieskończona różnica
pomiędzy boską osobą Jezusa Chrystusa a ludzką osobą Maryi. Tytuł
ten wyraża raczej bliski, jak żadnej innej ludzkiej istoty, udział Maryi
z Jej boskim Synem w Jego zbawczym dziele odkupienia. Dzięki Jej
dobrowolnej współpracy, „Niech mi się stanie według Twego Słowa”
(Łk 1, 38), Maryja dała Jezusowi Jego ciało, które było narzędziem
naszego odkupienia (por. Heb 10, 10). „Oczywiście że Maryja jest
Współodkupicielką. Ona dała Jezusowi Jego ciało, a to właśnie Jego
ciało zbawiło nas”, wyjaśniła Matka Teresa (13 sierpnia 1993).
Prosimy, abyście pamiętali o włączeniu do
Waszej codziennej modlitwy Różańcowej, Mszy
świętej, Adoracji Najświętszego Sakramentu,
osobistych ofiar, tych trzech słów: „w intencji
Dogmatu” . Niech Matka Wszystkich Narodów,
Współodkupicielka, Pośredniczka Wszystkich Łask
i Orędowniczka wynagrodzi Wam szczodrze za
Waszą hojność w Jej sprawie.
Po więcej informacji prosimy o kontakt z Vox
Populi Mariae Mediatrici pod adres: P.O. Box 220,
Goleta, CA, USA, 93116. Telefon: (800) 647-
9882 Fax: (805) 967-5843 Email:
452857471.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin