Beata Binder
Jolanta Sikora
PSP nr1 w Nowej Soli
EDUKACJA ŚRODOWISKOWA – KLASA II
3. Sprawdź, czy potrafisz?
........................................................................................
imię i nazwisko
1. Wypisz po trzy nazwy ptaków i ssaków hodowanych przez człowieka w gospodarstwie wiejskim.
Ssaki
Ptaki
...................................
.....
3
2. Nazwij i podpisz poszczególne części ciała krowy i kury.
5
4
3. Dokończ podane zdania.
Ze względu na sposób rozmnażania:
- ptaki to zwierzęta .........................................................................................
- ssaki to zwierzęta .........................................................................................
2
4. Połącz strzałkami nazwy zwierząt z ich cechami.
ssaki
cztery łapy
sierść
pióra
zęby
dziób
jajorodne
skrzydła
żyworodne
pazury
ptaki
5. Napisz, jakie korzyści czerpie człowiek ze zwierząt hodowanych w gospodarstwach wiejskich:
kura –
gęś –
krowa –
owca –
10
6. Co otrzymujemy z mleka krowiego? Wymień dwa produkty.
.................................................................................................................................
7. Uzupełnij tabelę:
Samiec
Samica
Młode
knur
maciora
prosię
koń
baran
byk
kozioł
8
38 – 35
34 – 29
28 – 24
23 – 18
Duszkam