Wzory.doc

(512 KB) Pobierz
PRZESUNIĘCIE ŚRODKA CIĘŻKOŚCI STATKU SPOWODOWANE:

PRZESUNIĘCIE ŚRODKA CIĘŻKOŚCI STATKU SPOWODOWANE:

PRZYJĘCIEM MASY                     PRZESUNIĘCIEM MASY

              - wsp. środka masy przyjętej

                     - wsp. środka masy statku

                  -wsp. końcowe (ładunku, balastu)

                                                                                       -wsp. początkowe ( statku )

TRYM I ZANURZENIA

                       ZMIANA  TRYMU OD





PRZYJĘCIA MASY                       PRZESUNIĘCIA MASY                D.H             D.H

                          - wsp. masy (np. zbiornika)



           TRYM                                     - końcowa wsp. masy - początkowa wsp. masy                                                                                                      jeśli   t=0   to



  ;    ;            od owręża

MASA STATKU (BALASTU) W ZALEŻNOŚCI OD GĘSTOŚCI WODY

  ;    ;    ;             - aktualna gęstość wody

WSPÓŁCZYNNIK SZTAUERSKI I OBJĘTOŚĆ ŁADUNKU

  ;    ;      - obciążenie pokładu , jeżeli jest w , to

  ;    ; - wys. sztauowania, - współ. sztauerski, - pow. podstawy i masa ładunku

DRAFT SURVEY

 

T

LB

PB

T ŚR

ΔT

T ῘῘ

D

 

 

 





+

 

Ä

 

 

 



-

 

R

 

 

 

+

 

      Poprawka z dokum.            ;

    Odjąć grubość stępki          

- odl. znaków od pionów i oręża,   - trym na znakach,   - odl. między znakami (dziób, rufa)

#  Poprawka zanurzenia ze wzgl. na deformduże masowce ;  inne statki



      Dla T        z D.H. =? ; =? ; =? ; =? ;

 

#  I poprawka na przegłębienie :      albo  

# II poprawka na przegłębienie :     albo    ; 

 



                                                     - aktualna gęstość wody

 

STATECZNOŚĆ PRZY MAŁYCH KĄTACH PRZECHYŁU

B

C





;                   ;                         ;

A

;   ;                         j                    



               - okres kołysań  ; - stała (0,36-0,44) ~ 0,4   ; -szer. Statku



                                                - masa balastu                             



Wyrównywanie przechyłu :                                   - Y balastu

CIĘŻARY PODWIESZONE

1.      

y

2.      

y1

3.      

4.       W tabeli masowej +masa podnoszonego ciężaru obliczamy i. Do My dodać MD- moment przech od dźwigu a  potem dzielimy przez Σm.

5.       Mając obliczamy następnie obliczamy kąt przechyłu.                                        

              ZAŁADUNEK                                            WYŁADUNEK                       

masa

z

y

Mz

My

statek

ZG

YG(0)

 

h

-m

z

y

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin