PRZESUNIĘCIE ŚRODKA CIĘŻKOŚCI STATKU SPOWODOWANE:
PRZYJĘCIEM MASY PRZESUNIĘCIEM MASY
- wsp. środka masy przyjętej
- wsp. środka masy statku
-wsp. końcowe (ładunku, balastu)
-wsp. początkowe ( statku )
TRYM I ZANURZENIA
ZMIANA TRYMU OD
PRZYJĘCIA MASY PRZESUNIĘCIA MASY D.H D.H
- wsp. masy (np. zbiornika)
TRYM - końcowa wsp. masy , - początkowa wsp. masy jeśli t=0 to
; ; od owręża
MASA STATKU (BALASTU) W ZALEŻNOŚCI OD GĘSTOŚCI WODY
; ; ; - aktualna gęstość wody
WSPÓŁCZYNNIK SZTAUERSKI I OBJĘTOŚĆ ŁADUNKU
; ; - obciążenie pokładu , jeżeli jest w , to
; ; - wys. sztauowania, - współ. sztauerski, - pow. podstawy i masa ładunku
DRAFT SURVEY
T
LB
PB
T ŚR
ΔT
T ῘῘ
D
+
Ä
-
R
Poprawka z dokum. ; ;
Odjąć grubość stępki
- odl. znaków od pionów i oręża, - trym na znakach, - odl. między znakami (dziób, rufa)
# Poprawka zanurzenia ze wzgl. na deform: duże masowce ; inne statki
Dla T z D.H. =? ; =? ; =? ; =? ;
# I poprawka na przegłębienie : albo
# II poprawka na przegłębienie : albo ;
- aktualna gęstość wody
STATECZNOŚĆ PRZY MAŁYCH KĄTACH PRZECHYŁU
B
C
; ; ;
A
; ; j
- okres kołysań ; - stała (0,36-0,44) ~ 0,4 ; -szer. Statku
- masa balastu
Wyrównywanie przechyłu : - Y balastu
CIĘŻARY PODWIESZONE
1.
y
2.
y1
3.
4. W tabeli masowej +masa podnoszonego ciężaru obliczamy i. Do My dodać MD- moment przech od dźwigu a potem dzielimy przez Σm.
5. Mając obliczamy następnie obliczamy kąt przechyłu.
ZAŁADUNEK WYŁADUNEK
masa
z
Mz
My
statek
ZG
YG(0)
h
-m
przemo_7_70