Android w praktyce.pdf

(1231 KB) Pobierz
945796804.001.png
Ty t uł oryginału: Android in Practice
Tłumaczenie: Tomasz Walczak
Projekt okładki: Studio Gravite / Olsztyn
Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
ISBN: 978-83-246-4810-8
Original edition copyright © 2012 by Manning Publications Co.
All rights reserved.
Polish edition copyright © 2012 by HELION SA.
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage
retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich.
Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne
szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie?gimpbi
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
945796804.002.png
Spis treci
Wstp 11
Podzikowania 13
O ksice 17
O ilustracji z okadki 23
C Z I T O HISTORYCZNE I PODSTAWY .................................. 25
1
Wprowadzenie do Androida 27
1.1. Android w piguce 30
1.2. HelloAndroid 34
1.3. Java, ale nie do koca 45
1.4. Linux, ale nie do koca 51
1.5. Wicej moliwoci dziki bibliotekom natywnym 56
1.6. Potrzebne narzdzia 59
1.7. Podsumowanie 67
2
Podstawy tworzenia aplikacji na Android 69
2.1. Aplikacja DealDroid 70
2.2. Podstawowe cegieki 72
2.3. Manifest aplikacji 74
2.4. Zasoby 76
2.5. Ukad, widoki i kontrolki 80
2.6. Aktywnoci 82
2.7. Adaptery 91
2.8. Intencje i filtry intencji 96
2.9. Obiekty klasy Application 103
2.10. Podsumowanie 105
3
Zarzdzanie cyklem ycia i stanem 107
3.1. Czym s aplikacje w Androidzie? 108
3.2. Cykl ycia aktywnoci 113
3
4
Spis treci
3.3. Kontrolowanie stanu egzemplarza aktywnoci 125
3.4. Wykonywanie operacji za pomoc zada 131
3.5. Podsumowanie 133
C Z II P RAKTYCZNE ROZWIZANIA ....................................... 135
4
Precyzja co do piksela 137
4.1. Aplikacja MyMovies 138
4.2. Hierarchie widoków i ich wywietlanie 139
4.3. Porzdkowanie widoków w ukady 143
TECHNIKA 1. Dyrektywy scalania i doczania 152
4.4. Rozwinicie informacji o klasach ListView i Adapter 156
0 TECHNIKA 2. Zarzdzanie list z pamici stanu 156
0 TECHNIKA 3. Widoki nagówka i stopki 161
4.5. Stosowanie motywów i stylów 165
0 TECHNIKA 4. Stosowanie i pisanie stylów 165
0 TECHNIKA 5. Stosowanie i pisanie motywów 167
0 TECHNIKA 6. Okrelanie stylu ta widoku ListView 170
4.6. Korzystanie z obiektów graficznych 174
0 TECHNIKA 7. Uywanie obiektów graficznych w postaci
ksztatów 175
0 TECHNIKA 8. Stosowanie selektorów
obiektów graficznych 179
0 TECHNIKA 9. Skalowanie widoków za pomoc
dziewiciopolowych obiektów graficznych 182
4.7. Tworzenie przenonych interfejsów uytkownika 186
0 TECHNIKA 10. Automatyczne dostosowywanie aplikacji
do rónych ekranów 186
0 TECHNIKA 11. Wczytywanie zasobów zalenych
od konfiguracji 191
0 TECHNIKA 12. Uniezalenienie si od pikseli 194
4.8. Podsumowanie 196
5
Uywanie usug do zarzdzania zadaniami
wykonywanymi w tle 199
5.1. Wielozadaniowo jest najwaniejsza 200
5.2. Do czego su usugi i jak z nich korzysta? 201
0
TECHNIKA 13. Tworzenie usugi 202
0
TECHNIKA 14. Automatyczne uruchamianie usugi 206
Spis treci
5
0 TECHNIKA 15. Komunikowanie si z usug 208
0 TECHNIKA 16. Wykorzystanie usugi do zapisywania
danych w pamici podrcznej 214
0 TECHNIKA 17. Tworzenie powiadomie 217
5.3. Planowanie i usugi 222
0 TECHNIKA 18. Uywanie klasy AlarmManager 222
0 TECHNIKA 19. Podtrzymywanie dziaania usugi 226
0 TECHNIKA 20. Uywanie usugi
Cloud to Device Messaging 229
5.4. Podsumowanie 234
6
Wtki i wspóbieno 237
6.1. Wspóbieno w Androidzie 238
0 TECHNIKA 21. Proste wtki 240
0 TECHNIKA 22. Przekazywanie informacji o zmianach
midzy wtkami 243
0 TECHNIKA 23. Zarzdzanie wtkami w puli wtków 249
6.2. Korzystanie z klasy AsyncTask 255
0 TECHNIKA 24. Implementowanie prac za pomoc klasy
AsyncTask 256
0 TECHNIKA 25. Przygotowanie do zmian
w konfiguracji 261
6.3. Róne techniki 268
0 TECHNIKA 26. Wywietlanie ekranów powitalnych
za pomoc zegarów 268
0 TECHNIKA 27. Implementowanie niestandardowych
ptli komunikatów 272
6.4. Podsumowanie 276
7
Lokalne zapisywanie danych 279
7.1. Odczyt i zapis plików 280
0 TECHNIKA 28. Korzystanie z pamici wewntrznej 282
0 TECHNIKA 29. Korzystanie z pamici zewntrznej 286
0 TECHNIKA 30. Uywanie katalogów
na pami podrczn 292
0 TECHNIKA 31. Stosowanie synchronizacji przy zapisie
plików 293
7.2. Przechowywanie ustawie 294
0
TECHNIKA 32. Odczyt i zapis ustawie 295
Zgłoś jeśli naruszono regulamin