„Flaga Polski”Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i wskazywania flagi Polski. Wdrażanie do okazywania szacunku symbolom narodowymPodstawa Programowa.Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczneWdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innychTreści programowe:1.Zwraca się po imieniu do kolegów grupy2.Chętnie uczestniczy w zabawach organizowanych przez nauczyciela3.Zgodnie z zawartymi umowami korzysta z urządzeń i sprzętów przeznaczonych dla najmłodszych dzieci podczas zabaw na powietrzu4.Okazują szacunek symbolom narodowym5.Rozpoznają i wskazują flagę Polski6.Odczuwa przyjemność pomagając dorosłym w codziennych obowiązkach7.Nazywa przedmioty znajdujące się w jego otoczeniu8.Porusza się prawidłowo zachowując równowagę w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania9.Rozpoznaje flagę Polski10.Stosuje w rozmowach, mowie potocznej pojęcia: Ojczyzna, Flaga Polski, Polska, wolność... .I. Zabawa•„Wędrująca flaga Polski”- przekazywanie koledze obok umieszczonej na listewce flagi zgodnie z instrukcją nauczyciela np. szybko, rączki uniesione wysoko itp. •„Podróż po Polsce” – zabawa ortofoniczna. Ćwiczenie mięśni narządów mowy na zgłoskach brum, ciuch, wrr i innych przypominających dźwięki wydawane przez pojazdy. •„Roboty w Polsce”- dzielenie na sylaby wyrazów flaga Polski, Polacy itp. Czerpanie radości z zabawy. •„Flaga”- masażyk. Kształtowane potrzeby kontaktu z drugim człowiekiem. Pozwalanie innym na dotykanie. Budowanie więzi między dziećmi i nauczycielem.II.Aktywność na dworze•„Detektywi”- Spacer po najbliższej okolicy w poszukiwaniu flag Polski.•Zabawy z piłką w ogrodzie przedszkolnym. Doskonalimy umiejętność łapania oburącz.•Kształtowanie umiejętności szybkiego reagowania na różne sygnały dźwiękowe oraz polecenia nauczycielki w warunkach podwórkowych.•Korzystanie ze sprzętu i zabawek zgodnie z ustalonymi zasadami bezpieczeństwa.III.Zajęcia główne•„Flaga Polski”- zapoznanie dzieci z wyglądem flagi Polski. Tworzenie sytuacji do stosowanie nowego pojęcia w zadaniach, zabawie. Wzbogacanie słownika biernego czynnego. Samodzielne wykonanie flagi poprzez przyklejenie biało-czerwonej wstążki do patyczka umieszczonego na kartce. •„Powiewa flaga”- nauka na pamięć wiersza. Ćwiczenie pamięci odtwórczej. •„11 listopada - Narodowe Święto Niepodległości”- teatrzyk cieni. Wyrabianie szacunku do symboli narodowych. Kształtowanie poczucia wspólnoty z innymi Polakami. Odkrywanie czym jest Ojczyzna.•„Polska drużyna”- zajęcia gimnastyczne na sali gimnastycznej. Ćwiczenie wielu grup mięśniowych. Rozbudzanie zamiłowanie do sportu. Dokładne wykonywanie pokazanych przez nauczycielkę ćwiczeń. IV.Samodzielność/Samoobsługa•Wdrażanie do porządkowania kącików zabaw po zakończonej zabawie. •Wdrażanie do utrzymywania właściwej postawy w czasie siedzenia przy stole podczas jedzenia posiłków.•Wdrażanie do spuszczania wody po skorzystaniu z toalety.•Zachęcanie do samodzielnego nakładania pasty. V.Zajęcia dodatkowe•Rytmika•Rytmika•„Flaga Polski - moja flaga”- wskazywanie i nazywanie flagi wśród flag innych krajów. Ćwiczenie spostrzegawczości. Wdrażanie do posługiwania się zwrotem Flaga Polski. •„H2O – zgadnij co to?”- głośne nazywanie przedmiotów wyjmowanych przez nauczycielkę spod zaczarowanej peleryny (kilka razy pojawi się flaga Polski).•„Karton mocy”- rozluźnianie napięcia mięśni ramienia i przedramienia poprzez malowanie na ogromnym kartonie (z 4 stron) wielkich flag Polski. Nauka pracy w zespole.•„Kto pierwszy do flagi Polski?”- zabawy bieżne. Sprawne pokonywanie toru przeszkód w celu jak najszybszego znalezienia się przy fladze. Zwracanie uwagi na bezpieczeństwo swoje i innych dzieci Wykorzystanie płyty „Odgłosy ulicy”
Anilewe1000