Kiedy i jak wyjąć silnik z motoru.rtf

(554 KB) Pobierz

Wymontowanie silnika

 

Wymontowanie silnika jest konieczne tylko wtedy, gdy musimy go rozpołowić. Nie ma takiej potrzeby jeśli naprawiamy:

 

    * tłok, cylinder i główkę korbowodu

    * simmering zębatki łańcucha

    * mechanizmy sterowania zmianą biegów

    * rozrusznik

    * sprzęgło

 

Kolejność czynności:

 

   1. Umyć silnik od zewnątrz benzyną

   2. Wyjąć akumulator, przewrócić motocykl na bok i jeszcze raz umyć od spodu kadłub silnika.

   3. Przygotować płaskie naczynie na ok. 1.5 litra. Spuścić olej z silnika (najlepiej jeśli jest ciepły). W tym celu odkręcamy kluczem 19 śrubę w dolnej części przekładni (nie mylić ze śrubą do karteru).

   4. Śrubę zakręcamy. Teraz silnik można zalać benzyną i na krótko uruchomić, np. do wypalenia benzyny z gaźnika, co bardzo przyspieszy robotę z czyszczeniem. Benzynę wylewamy.

 

    * Po odłączeniu od gaźnika wyjmujemy zbiornik paliwa. Z przodu przykręcony jest dwoma, z tyłu jedną śrubą

    * Zdejmujemy gaźnik, warto odczepić przepustnice od cięgła

    * Odkręcamy wspornik łączący głowicę cylindra z ramą

    * Odkręcamy pokrywę boczną silnika od strony iskrownika, należy odłączyć przewody i wysunąć kable z silnika

    * Odpiąć i ewentualnie zdjąć łańcuch.

    * Zdjąć linkę szybkościomierza i pokrywę przekładni szybkościomierza Uwaga na simmering!

    * Umyć benzyną okolice zębatki

    * Poluzować oś wahacza tylnego i kręcąc mimośrodem odsunąć maksymalnie wahacz do tyłu, by ułatwić wyjęcie silnika

    * Zdjąć linkę sprzęgła, zdjąć przewód do świecy.

 

    * Spryskać nakrętki przy pomocy WD40 i odkręcić rury wydechowe od cylindra. Przyrząd wykonujemy ze starego klucza płaskiego. W kluczu wiercimy otwory i wkręcamy śruby. Jeśli musimy to robić żabką to chociaż przez grubą szmatę. Nigdy nie używaj młotka i przecinaka. Rury warto zdjąć razem z tłumikami.

    * Silnik mocowany jest czterema śrubami - dwie śruby z przodu i dwie z tyłu. Dolna tylna śruba jest trudnodostępna. Śruba ta przytrzymuje również osłonę łańcucha. Śruby wysuwamy ostrożnie, bez wybijania, warto podważać czymś silnik, by jego ciężar nie uszkodził gwintu.

    * Chwytamy silnik za cylinder, wysuwamy trochę do przodu, potem wyjmujemy.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin