Język programowania C++ - Wykłady Marek Piasecki.pdf
(
2179 KB
)
Pobierz
8805593 UNPDF
-
Informatyka 1
Język programowania C++
(
wykł. dr Marek Piasecki
)
Literatura:
·
dowolny podręcznik do języka C++
(na laboratoriach ® Borland C++ 3.1)
·
Robert Lafore
“Programowanie w języku C przy użyciu Turbo C++”
·
Jerzy Grębosz
“Symfonia C++”
·
Andrzej Zalewski
“Programowanie w językach C i C++ z wykorzystaniem
pakietu Borland C++”
----------------------------------------------
·
Bjarne Stroustrup
“Język C++ “
¬
książka napisana przez twórcę C++
·
Robert Sedgewick
“Algorytmy w C ++ “
----------------------------------------------
·
Brian Kernigham, Dennis Ritchie
“Język ANSI C“
¬
trochę historii
Dr Marek Piasecki
«
Język programowania C++
»
(W01)
INE 1007
PROGRAM WYKŁADU
1.
Wstęp,
schematy blokowe
,
struktura programu
w języku C++
Typy, operatory i wyrażenia.
2.
Operacje wejścia i wyjścia (podejście proceduralne i obiektowe)
Instrukcje
if
,
if-else
,
switch
. Zagnieżdżanie. Operator
? :
.
3.
Instrukcje iteracyjne:
while, do-while
,
for
.
Pętle zagnieżdżone. Instrukcje
break i continue
.
4.
Tablice
– deklaracja, inicjacja, operator indeksu.
Tablice w połączeniu z pętlą
for
. Tablice wielowymiarowe.
5.
Wskaźniki
zmiennych, adresy pamięci, arytmetyka wskaźników.
Związek pomiędzy wskaźnikami a tablicami.
6.
Funkcje
– deklaracja, definicja, parametry.
7.
Funkcje operujące na pamięci: biblioteka <mem.h>
Łańcuchy
znaków. Funkcje łańcuchowe <string.h>
8.
Typ strukturalny
– definicja, deklaracja i inicjacja zmiennych.
Zagnieżdżanie struktur. Rozszerzenie struktury o metody składowe.
9.
Obsługa plików
zewnętrznych. Pliki binarne i tekstowe.
podejście proceduralne – biblioteka <stdio.h>
podejście obiektowe - klasa fstream
10.
Tablice wskaźników, wskaźniki na tablice
.
Rzutowanie wskaźników. Dostęp do dowolnego obszaru pamięci.
Wskaźniki na funkcje.
11.
Przykłady różnych kombinacji wskaźników
Dynamiczne przydzielanie pamięci
.
M.Piasecki: INFORMATYKA 1
-
2
-
(W1) Wstęp, podstawy języka C++
-
Informatyka 1
PODSTAWOWE POJĘCIA
Program
-
notacja opisująca proces przekształcania
danych wejścio-
wych
w
dane wyjściowe
według pewnego
algorytmu.
Dane wejściowe
-
informacje dostarczone do programu przez użytkownika,
w celu umożliwienia wykonania algorytmu
Dane wyjściowe
-
są generowane przez program i stanowią wyniki działania
programu.
Algorytm
-
określa sposób przekształcania danych wejściowych w dane
wyjściowe zgodnie z celem. Algorytm składa się z opisu:
·
obiektów
na których wykonywane są działania,
·
działań
realizujących cel algorytmu,
·
kolejności
działań.
Programowanie
-
polega na zapisywaniu
algorytmów
w formie
programów
zrozumiałych dla komputera.
Kod źródłowy
-
program napisany w języku takim jak Pascal lub C++,
czyli w języku algorytmicznym
-
czytelny dla programisty,
Kod wynikowy
-
program zapisany jako ciąg rozkazów i danych w kodzie
maszynowym procesora (w postaci czytelnej dla komputera),
najczęściej w postaci liczb kodu dwójkowego.
Proces tworzenia ( kodowania? ) programu:
¯
edytor
®
( *.cpp )
kod źródłowy
¯
kompilator
®
( *.obj )
kod wynikowy
¯
linker
®
( *.exe )
kod wynikowy połączony z bibliotekami
¯
debugger
® (step/watch)
śledzenie działania, usuwanie błędów
Język C++
jest rozszerzeniem
języka C
:
· typy i zmienne referencyjne, unie anonimowe,
·
operatory new i delete,
· funkcje przeciążone, funkcje z atrybutem inline,
· domyślne wartości parametrów funkcji,
· przekazywanie parametrów funkcji przez referencję,
· klasy i obiekty (programowanie obiektowe)
Dr Marek Piasecki
«
Język programowania C++
»
(W01)
INE 1007
· wzorce
· obsługa wyjątków
M.Piasecki: INFORMATYKA 1
-
4
-
(W1) Wstęp, podstawowe pojęcia
ZAPIS PROGRAMU ZA POMOCĄ SCHEMATÓW BLOKOWYCH
M.Piasecki: INFORMATYKA 1
-
5
-
(W1) Wstęp, podstawowe pojęcia
Plik z chomika:
Iskraa
Inne pliki z tego folderu:
C++ dla każdego.rar
(1650 KB)
C__.Algorytmy_i_struktury_danych-A.Drozdek.pdf
(68218 KB)
Podstawy_Jezyka_C___-_S.B._Lippman__J.Lajoie.pdf
(54941 KB)
C++ Neural Networks and Fuzzy Logic [Valluru B. Rao].rar
(2267 KB)
Język programowania C++ - Wykłady Marek Piasecki.pdf
(2179 KB)
Inne foldery tego chomika:
!3d programing
!Agile - Best Practices
!AI
!AJAX
!algorytmika
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin