Księga jakości.docx

(16 KB) Pobierz

KSIĘGA JAKOŚCI                                         

Procesy pomocnicze

 

 

Zarządzanie zasobami

Cele procesu : określenie trybu postępowania i organizacji działań, które zapewnią utrzymanie zasobów firmy Tumbler w stopniu adekwatnym do planowania jakości świadczonych usług.

Lider procesu : właściciel firmy Tumbler

Charakterystyka procesu : proces obejmuje nadzór nad personelem, infrastrukturą i środowiskiem pracy.

Infrastruktura i środowisko pracy :

W oparciu o wykonywane przeglądy obiektów i wyposażenia, rozpoznanie możliwości rynkowych oraz nowych rozwiązań właściciel firmy Tumbler dokonuje analizy istniejącego stanu infrastruktury i środowiska pracy w celu zapewnienia wystarczających zasobów niezbędnych do osiągnięcia zgodności usługi z wymaganiami.

Niezbędne zasoby określane są poprzez plany rozwoju, strategie zarządzania oraz cele jakościowe.

 

Szczegółowy opis postępowania zawarty jest w procedurze :

ZARZĄDZANIE ZASOBAMI

Personel :

Dla poszczególnych stanowisk w firmie Tumbler opracowane są wymagania kwalifikacyjne.

Pracownicy przyjmowani do pracy i pracownicy zatrudnieni podlegają weryfikacji przydatności do pracy i pełnionych funkcji oraz niezbędnym szkoleniom.

Dla każdego nowo zatrudnionego pracownika przeprowadzany jest instruktaż BHP, Ppoż, udzielania pierwszej pomocy oraz stanowiskowy. W oparciu o przeprowadzone postępowanie kwalifikacyjne ustalane są potrzeby szkoleniowe. Szkolenia dla zatrudnionych pracowników realizowane są zgodnie z Planem Szkoleń. W ramach nadzoru realizacji szkoleń prowadzona jest ocena skuteczności zrealizowanych szkoleń.

Szczegółowy opis postępowania zawiera instrukcja:

KWALIFIKACJE PERSONELU

 

KSIĘGA JAKOŚCI

 

Nadzór na wyposażeniem

Cele procesu : zapewnienie utrzymania wyposażenia w stanie gwarantującym ich dyspozycyjność i sprawność, wymaganą przy zakładanej jakości świadczonych usług.

Lider procesu : Pełnomocnik ds. Administracyjno- Ekonomicznych.

Charakterystyka procesu :

Wyposażenie firmy objęte nadzorem i umieszczone w Centralnej Ewidencji Wyposażenia. Prowadzony jest nadzór nad sprawnością wyposażenia poprzez planowane przeglądy i konserwacje oraz skuteczne usuwanie awarii, które rejestrowane są w Księdze Wyposażenia. Pracownicy obsługujący przyrządy i urządzenia są przeszkoleni. Firma Tumbler ze względu na charakter świadczonych usług nie posiada własnego sprzętu kontrolno – pomiarowego. W przypadku konieczności wykonania pomiarów, usługę pomiaru kupuje się u dostawcy, który jest w stanie udokumentować wiarygodność wykonanych pomiarów, kopią świadectwa wzorcowania.

Szczegółowy opis postępowania zawarty jest w procedurze :

NADZÓR NAD WYPOSARZENIEM

 

 

 

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KSIĘGA JAKOŚCI

 

Monitorowanie i doskonalenie

Cele procesu : określenie trybu postępowania i organizacji działań, które zapewnią zabieranie informacji i ich analizę pod kątem:

Ø      Potwierdzenie zgodności oferowanych wyrobów i Systemu Zarządzania Jakością z określonymi wymaganiami,

Ø      Doskonalenia oferowanych wyrobów,

Ø      Planowanie nowych wyrobów,

Ø      Badanie zadowolenia klienta,

Ø      Doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością.

Lider procesu : Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością.

Charakterystyka procesu :

Istotne dla Systemu Zarządzania Jakością działania opisane w procedurach przedmiotowych są monitorowane poprzez stosowne zapisy. Każda procedura określa formę dokumentowania działania oraz osobę zobowiązaną do dokumentowania wykonanego działania.

Do pomiarów procesów określone są wskaźniki opisane w procedurze Monitorowanie i doskonalenie. Liderzy procesów nie rzadziej niż raz na pół roku oraz na koniec każdego roku na podstawie zebranych zapisów wyliczają wskaźniki mierzalne. Dla procesów nie posiadających wyznaczonego wskaźnika mierzalnego, na podstawie zebranych zapisów i zebranych opinii, liderzy procesów dokonują analizy zrealizowanych, planowanych i przewidywalnych do realizacji działań w ramach procesu.

Na podstawie wyliczonych wskaźników i wykonanych analiz liderzy procesów, w formie Raportu Działania Systemu, określają propozycje doskonalenia prowadzonych przez siebie procesów oraz, jeżeli zachodzi taka konieczność, wprowadzają działania korygujące i zapobiegawcze.

Określenie poziomu zadowolenia klienta uzyskiwane jest poprzez wyliczenie ustalonych wskaźników.

Na podstawie przeprowadzonych badań potrzeb i oczekiwań klientów planowane są kierunki doskonalenia świadczonych usług.

Nie rzadziej niż raz na rok właściciel firmy Tumbler przeprowadza przegląd Systemu Zarządzania Jakością. Przeglądy uwzględniają ocenę możliwości doskonalenia i potrzebę zmian w Systemie Zarządzania Jakością, w tym Polityki Jakości oraz Celów Jakości.

Raport z przeglądu kierownictwa wyznacza kierunki działań i określa cele jakościowe na przyszły okres.

Szczegółowy opis postępowania zawarty jest w procedurze:

MONITOROWANIE I DOSKONALENIE

Zgłoś jeśli naruszono regulamin