wiosna+prawa dziecka-super.doc

(286 KB) Pobierz
Zagadki o wiośnie:

Zagadki o wiośnie:

1.       1.       Niedługo zima pryśnie, śnieg już przebiłem (przebiśnieg).

2.       2.       Srebrne futerko mają wiosną i na każdej wierzbie rosną (bazie).

3.       3.       Lecę, będę w czasie krótkim czy gotowe nasze budki? Myślę, że tak wasz (szpak).

4.       4.       W kropki ma spódnicę chętnie zjada mszyce (biedronka).

5.       5.       Powiem  po prostu nie zawile, skromny, lecz piękny jest (zawilec).

 

6.       6.       Wrócił zza morza, chodzi po błocie w czerwonych butach, biały pan (bociek).

7.       7.       Ulepiła nad oknem swego gniazdka połowę, a już ćwierka wesoło, że mieszkanie gotowe (jaskółka).

8.       8.       Zwykle złote, białe albo fioletowe wychodzą spod ziemi (krokusy marcowe).

9.       9.       Skaczę po łące, pływam w wodzie, żyję z bocianem w ciągłej niezgodzie (żaba).

10.   10.   Nadchodzi po zimie, zielony dywan ściele wokół. Czy znasz imię tej pory roku ? (wiosna).

11.   11.   Miła niespodzianka już kwitnie (sasanka).

 

1.       8.       Odczytanie znaczeń słowa Marzanna.

Na dużym arkuszu papieru napisane są znaczenia słowa Marzanna:

Marzanna- imię słowiańskiej bogini śmierci i zimy,

Marzanna- kukła ze słomy,

Marzanna- roślina.

2.       9.       Nauka na pamięć fragmentu wiersza E. Niedźwiadek pt. "Z Marzanną idziemy".

 

Dzieci uczą się jednej zwrotki wiersza, którą będą powtarzać idąc na wycieczkę.

 

Płyń, płyń panno Marzanno,

Wisełką, a potem do morza!

Bo czas, by bazie zakwitły

Przy rzekach i na rozdrożach.

 

 

3.       13.   Przygotowanie i przedstawienie scenek na następujące tematy:

·                  Wiosenne porządki w domu.

·                  Wiosna na wiejskim podwórku.

·                  Pożegnanie zimy i powitanie wiosny.

·                  Wiosenne porządki na działce.

·                  Wiosenna łąka.

·                  Marcowa pogoda.

Przedstawiciele grup losują tematy. Dzieci w grupach przygotowują i przedstawiają scenki za pomocą ruchu, gestu, mimiki
i słów. Pozostałe grupy próbują odgadnąć temat przedstawionej scenki.  

Nauka II zwrotki piosenki "Z wiosną pa-ta-taj".

4.       14.   Zabawa "Nieostrożne żabki".

Dzieci siedzą w kręgu z opuszczonymi głowami. Jedno dziecko cichutko kumka. Pozostałe milczą. Wybrane dziecko- bociek stoi poza kręgiem, słucha skąd dochodzi głos i stara się wskazać dziecko będące nieostrożną żabką. Jeśli odszuka żabkę zajmuje jej miejsce.

5.       15.   Układanie puzzli "Wiosenne kwiaty".

Uczniowie w grupach układają z puzzli kwiaty - tulipana, żonkila, stokrotkę, krokusa  i przylaszczkę. Następnie odczytują nazwy powstałych kwiatów, przypominając o  tym, że krokus i przylaszczka to kwiaty chronione.

6.       16.   Wspólne zaśpiewanie piosenki.

7.       17.   Podsumowanie zajęć - ewaluacja.

Samodzielne wypełnienie przez dzieci kart ewaluacji - "Oceń sam".

 

Oceń sam

Przeczytaj uważnie poniższe pytania i podkreśl wybraną przez siebie odpowiedź. Każda odpowiedź będzie dobra, jeżeli będzie zgodna z Twoimi odczuciami.

1.       1.       Czy podoba Ci się zwyczaj witania wiosny?

Tak                 . Nie                Nie bardzo

2.       2.       Czy udział w zajęciach poszerzył twoją wiedzę na temat zmian zachodzących w przyrodzie wiosną?

Tak                   Nie                   Trochę

3.       3.       Czy chętnie uczestniczyłeś w zajęciach?

Tak                       Nie                       Nie we wszystkich

4.       4.       Czy chciałbyś przeżyć podobną imprezę jeszcze raz?

Tak                             Nie                               Nie wiem

 

8.       18.   Pożegnanie się dzieci i wręczenie pamiątkowych kart.

Na zakończenie wspólnego spotkania obu klas nauczyciel wręcza dzieciom pamiątkowe karty.

         Marzanno, Marzanno

        Ty zimowa panno

       W wodę Cię rzucamy,

      Bo wiosnę witamy.

 

Na pamiątkę

Wspólnego powitania

Wiosny

 

Kl. II SP 7       Kl. II "f" SP 10

 

Tarnobrzeg  19.03.2001r.

 

                                                                                            

 

                                                                                                                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W październiku 2001 r. klasy spotkały się na wspólnym ognisku, które odbyło się na polanie w Zwierzyńcu. Dzieci piekły kiełbaski i wesoło się bawiły biorąc udział w zawodach sportowych, zabawach i pląsach.

W grudniu 2001 r. uczniowie pojechali na wycieczkę autokarową do Wytwórni Bombek Choinkowych w Nowej Dębie.

Uczniowie poznali kolejne etapy powstawania świątecznych ozdób.

 

4 grudnia 2001 r. pani Małgorzata Armatys  poprowadziła pokazowe zajęcia o tematyce "Prawa i obowiązki dziecka" dla zespołu doradców metodycznych. Zamieszczony poniżej scenariusz zajęć został opracowany przez obie nauczycielki.

 

Małgorzata Armatys, Ewa Sowińska

 

Scenariusz zajęć zintegrowanych w kl. III

"Prawa i obowiązki dziecka"

 

Cel ogólny : Zapoznanie z niektórymi prawami i obowiązkami dziecka. 

 

Cele operacyjne:

-          -          uczeń umie wyjaśnić znaczenie słów: prawo, obowiązek, konwencja

-          -          zna swoje prawa i obowiązki

-          -          potrafi powiedzieć czego dotyczy Konwencja o Prawach Dziecka

-          -          umie czytać ze zrozumieniem wskazany tekst

-          -          potrafi wypowiadać się na podany temat pełnymi zdaniami

-          -          potrafi posługiwać się słownikiem języka polskiego

-          -          zna tabliczkę mnożenia i dzielenia w zakresie 100

-          -          zna zasadę dotyczącą kolejności wykonywania działań i potrafi ją zastosować

-          -          uczeń potrafi wskazać podobieństwa i różnice w wyglądzie osób

-          -       ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin