Elaine Cunningham - Piesni i Miecze 02 - Piesn Elfa.pdf

(1255 KB) Pobierz
12141317 UNPDF
Pieśni i Miecze - Księga II
Elaine Cunningham
12141317.005.png 12141317.006.png 12141317.007.png 12141317.008.png
PIEŚŃ ELFA
Tytuł oryginału: ELFSONG
Copyright © 1994, 2002 Wizards.
Prawa do wydania polskiego należą do ISA Sp. z o.o., Warszawa 2002.
Ilustracja na okładce: Daniel Horne
Wszystkie postacie występujące w tej książce są fikcyjne. Jakiekolwiek podobieństwo do
osób prawdziwych, żyjących lub nie, jest całkowicie przypadkowe.
Loga FORGOTTEN REALMS, DUNGEONS&DRAGONS i Wizards of the Coast są
zastrzeżonymi znakami handlowymi należącymi do Wizards of the Coast, Inc.
Wszystkie postacie z Wizards of the Coast, imiona i wyraźne do nich podobieństwa są
znakami handlowymi Wizards of the Coast, Inc.
U.S., CANADA
EUROPEAN HEADQUARTERS
ASIA, PACIFIC, & LATIN AMERICA
Wizards of the Coast, Belgium
Wizards of the Coast, Inc.
PB. 2031
P.O. Box 707
2600 Berchem
Renton, WA 98057-0707
Belgium
+1-800-324-6496
+32-70-233277
Wydanie I
Wydawca: ISA Sp. z o.o.
Tłumaczenie: Natalia Łajszczak
Korekta: Ewa Polańska
Skład: Jarosław Polański
Informacje dotyczące sprzedaży hurtowej, detalicznej i wysyłkowej
ISA Sp. z o.o
Al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa
tel./fax (0-22) 846 27 59
e-mail: isa@isa.pl ISBN: 83-88916-51-
3
Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej
www.isa.pl
12141317.001.png 12141317.002.png
Dla Volo,
który był moim przewodnikiem
po Waterdeep.
Gdy znów się spotkamy,
masz u mnie piwo!
12141317.003.png
Prolog
W samym sercu Północnych Krain, kilka dni drogi od wspaniałego miasta
Waterdeep, leży rozległa i dziewicza puszcza zwana Wysokim Lasem.
Nieliczni śmiałkowie, którzy odważyli się tam zapuścić, wracali opowiadając
o napotkanych tam dziwnych zjawiskach i magicznych stworach. O pięknie
tego miejsca i czyhających tam niebezpieczeństwach mówiło wiele legend i pieśni. Ale jedna
z tych opowieści nie przewijała się wśród ogniskowych gawęd, ani nie uczyli się jej
bardowie.
Złym bohaterem owej nieznanej opowieści był zielony smok o imieniu
Grimnoshtadrano, przez przyjaciół i ofiary zwany po prostu Grimnosh. To, że prawie nikt nie
wiedział o jego istnieniu, uniemożliwiało mu oddawanie się jego ulubionej rozrywce.
Grimnosh bowiem z taką samą zachłannością, z jaką gromadził skarby, kolekcjonował
zagadki. Napadał i wyzywał na pojedynek wszystkich, którzy mijali jego leśną kryjówkę,
obiecując darować im życie w zamian za zagadkę. Podróżnych jednak było niewielu i żaden z
nich nie znał zagadki, na którą Grimnosh nie potrafiłby odpowiedzieć. Pomimo to smok
pozwolił ujść z życiem dwóm czy trzem z nich, mając nadzieję, że ich opowieści mogą
zwabić do lasu bardziej wartościowych przeciwników: mistrzów zagadek i bardów
szukających sławy i przygód. Oczywiście, zgodnie ze swoją naturą, smok zamierzał pożreć
wszystkich tych uczonych mężów czy niewiasty, zaraz po tym, jak ograbiłby ich z zagadek.
Na nieszczęście dla smoka podróżni, których puścił wolno, pogrążyli się w morzu
anonimowości i już ponad sto lat minęło od ostatniego pojedynku. Tym większe było teraz
jego zdziwienie, gdy zobaczył samotną podróżniczkę, która przybyła do lasu, by rzucić mu
wyzwanie i za pomocą magii, na tyle silnej, by pokonać labirynt jego jaskiń, wybudziła go z
zimowego snu.
Grimnosh wypełzł ze swojej kryjówki i spojrzał na otaczający go krajobraz pełen
kontrastów i oślepiającej bieli. Był to dzień zimowego przesilenia i las przykryty był grubą,
nienaruszoną warstwą śniegu. Za wyjątkiem małej polanki znajdującej się u wejścia do jaskini
i wąskiej drogi biegnącej nieopodal, drzewa rosły wszędzie bardzo gęsto i nawet zimą
12141317.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin