6latek_rozklad_sem1.doc

(213 KB) Pobierz

Rozkład treści edukacyjnych (tematy dni od 1. do 76.) – semestr pierwszy

Krąg tematyczny

Temat dnia

Zadania edukacyjne

Środki dydaktyczne

Ja i moje przedszkole

1. Poznajmy się ­- zabawy integracyjne

•  Poznawanie imion rówieśników.

              Integrowanie grupy - tworzenie przyjaznej atmosfery i poczucia bezpieczeństwa.

              Prezentacja wybranych norm i zasad zachowania obowiązują­cych w grupie.

W. - gra „Wyścig wiewiórek"

maskotka, kartoniki, arkusze szarego papieru, kłębek włóczki, lokomotywa (patrz: scenariusz), nagrania muzyki

2. Polubić przedszkole

•  Poznawanie imion rówieśników.

              Integrowanie grupy - tworzenie przyjaznej atmosfery i poczucia bezpieczeństwa.

              Prezentacja wybranych norm i zasad zachowania obowiązują­cych w grupie.

W. - karty „Domino ob­razkowe"

arkusze szarego papieru, mazaki, kłębek włóczki, własne nagrania nauczy­ciela, piłka, dzwoneczek

3. Poznajemy ogród

              Stwarzanie sytuacji ułatwiających lepsze poznanie się dzieci.

              Kształcenie umiejętności autoprezentacji.

              Prezentacja wybranych norm i zasad zachowania obowiązują­cych na terenie ogródka przedszkolnego lub boiska szkolnego.

              Zapoznanie z terenem, sprzętem i roślinnością ogrodu przed­szkolnego lub rosnącą wokół boiska szkolnego.

              Kształtowanie czynnej postawy wobec zdrowia (pobyt na świe­żym powietrzu, aktywny wypoczynek).

              Rozwijanie słuchu fonemowego.

piłki, szarfy i przedmioty w czterech kolorach

4. Poznajemy przedszkole - sekrety naszej kuchni

              Zapoznanie z czynnościami i narzędziami pracy osób zatrudnionych w kuchni w przedszkolu lub szkole i rozumienie znaczenia tej pracy.

              Wdrażanie do przestrzegania zakazu próbowania produktów lub potraw niewiadomego pochodzenia.

• Doskonalenie słuchu fonemowego.

owoce, butelki z różnymi cieczami o charaktery­stycznych zapachach

5. Poznajemy przedszkole - biblioteka i jej zacza­rowany świat

              Pokazanie dzieciom biblioteki przedszkolnej lub szkolnej.

              Rozbudzanie zainteresowania książkami.

              Kształcenie umiejętności wyrażania myśli w formie zdania. Wy­powiedzi na temat książek (ich konstrukcji i przeznaczenia) oraz zamieszczonych w nich ilustracji.

 

Wspomina­my wakacje

 

6. Wakacyjny czas

              Rozbudzanie zainteresowania krajem ojczystym.

              Poznawanie krajobrazów (wskazanie charakterystycznych ele­mentów krajobrazów, np. góry, niziny, jeziora) oraz folkloru zie­mi ojczystej.

              Doskonalenie wypowiedzi ustnych - dzielenie się wrażeniami i przeżyciami z wakacji.

              Rozwijanie słuchu fonemowego.

K. s. 4, 5

Ćw. s. 3

W. - karty „Memo", „Łódka"

zdjęcia, pocztówki, mapa Polski, wizytówki dzieci

7. Kończy się lato

              Kształtowanie schematu własnego ciała - obserwowanie, doty­kanie i nazywanie części głowy.

              Rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej.

              Nauka piosenki „Kończy się lato".

              Określanie zjawisk przyrody związanych z odejściem lata.

              Dostrzeganie i układanie rytmów.

K. s. 6, 7

Ćw. s. 4

CD lub kaseta - 5 i 6 pocztówki pocięte na 4 części różnej wiel­kości, 40 kartonowych kół w dwóch kolorach, lusterka

8. Wspomnienia z wakacji

              Kształcenie umiejętności odkodowywania i kodowania informa­cji - znaki informacyjne w otoczeniu.

              Kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała.

              Rozpoznawanie i nazywanie części rąk i nóg.

              Obserwacja pogody w czasie lata - nazywanie charakterystycz­nych zjawisk atmosferycznych.

              Rozwijanie wyobraźni i zdolności kojarzenia.

              Kształcenie analizy i syntezy słuchowej oraz wzrokowej.

K. s. 8, 9

Ćw. s. 5

CD lub kaseta - 4, 9, 19, 20 znaki informacyjne, frag­menty pocztówek, klej, karton

9. Wakacyjne skarby

              Opowiadanie o pamiątkach z wakacji.

              Prezentacja i odczytywanie komunikatów niewerbalnych wyra­żanych mimiką.

              Doskonalenie umiejętności komunikacji werbalnej (słuchanie in­nych i mówienie tak, aby inni rozumieli, skupianie uwagi na rozmówcy itp.).

              Uświadamianie roli dotyku i wzroku w poznawaniu świata.

              Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni.

              Poruszanie się w otoczeniu zgodnie z poleceniami nauczyciela.

K. s. 10, 11

Ćw. s. 6, 7

W. - karta „Tajemnica" lusterka, pudełko tekturo­we z różnymi przedmio­tami (muszle, pióra, ka­mienie, szyszki itp.)

10. Powrót z wakacji

              Swobodne i ukierunkowane wypowiedzi dzieci na podany temat.

              Poznawanie ekspresyjnych możliwości ciała.

              Doskonalenie umiejętności dźwiękonaśladowczych.

              Kształcenie wrażliwości słuchowej i wyobraźni muzycznej.

K. s. 12, 13

Ćw. s. 8, 9

CD lub kaseta - 6, 32, 33 (do wyboru) oraz 7-10, 40-48

W naszej grupie

11. Poznajmy się bliżej

              Rozwijanie pamięci wzrokowej.

              Doskonalenie umiejętności autoprezentacji.

              Ćwiczenie globalnego czytania.

              Budowanie miłej atmosfery i więzi emocjonalnej w grupie.

              Kształtowanie umiejętności formułowania myśli w formie zdania.

              Ćwiczenie sprawności manualnej.

              Kształcenie motoryki (ćwiczenia gimnastyczne).

K. s. 14

Ćw. s. 10, 11

W. - karta „Muszla"

karty z ilustracjami lub komplet kart „Memo", chusteczki, zdjęcia ro­dzinne przyniesione przez dzieci, nagrania muzyczne nauczyciela

12. Nasze przedszkole

              Nazywanie i ustalanie kierunków w przestrzeni i na kartce.

              Rozpoznawanie i nazywanie uczuć wyrażanych mimiką.

              Uwrażliwianie na uczucia innych osób.

              Budowanie miłej atmosfery i więzi emocjonalnej w grupie.

              Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.

K. s. 15, 16

Ćw. s. 12

CD lub kaseta - 11 lub 39 frotki, „kostka emocji" (patrz: scenariusz), prze­ścieradło, tamburyn

13. Mój najlepszy kolega

              Rozwijanie słuchu fonemowego.

              Ocenianie postępowania bohatera opowiadania.

              Wdrażanie dzieci do pozytywnego zachowywania się w kontak­tach społecznych.

              Uwrażliwianie dzieci na uczucia innych osób.

              Przeliczanie przedmiotów.

              Tworzenie zbiorów równolicznych z podanymi zbiorami.

              Kształtowanie estetyki ruchu (ćwiczenia gimnastyczne).

K. s. 17

Ćw. s. 13, 14

W. - karta „Przyjaciele" klocki i szarfy w 3 kolo­rach

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin