Dział programowy : korelacja wychowania umysłowego i społeczno – moralnego .
Forma pracy : zajęcia zorganizowana z całą grupą .
Metody : słowna – czytanie opowiadania , rozmowa , naśladowanie głosów ,
oglądowa – pokaz ilustracji ,
czynna – wspólne zabawy z dziećmi .
Miejsce : 2 sale przedszkolne i sala gimnastyczna .
Środki dydaktyczne : ilustracje , znaczki ze zwierzętami , lokomotywa z kartonu , krainy : radości , smutku i złości wykonane z trzech kolorowych brystoli na których są przedstawione kolejno dzieci wesołe , smutne i zagniewane , kostka sześcienna z narysowanymi buziami , bęben , słoneczka wycięte z papieru kolorowego .
Cele ogólne :
· słuchanie krótkich opowiadań wygłaszanych i czytanych przez nauczycielkę ilustrowanych serią obrazków ,
· używanie w konkretnych sytuacjach pojęć określających zachowanie i nastrój dziecka,
· dopasowanie głosu do obrazka przedstawiającego dane zwierze .
Cele szczegółowe :
· dzieci zapoznają się z własnymi i cudzymi emocjami ,
· dostrzegają , że podobne sytuacje mogą wywołać różne uczucia u różnych ludzi ,
· próbują zrozumieć uczucia innych – empatia .
Przebieg zajęcia :
kampasiula