Poziomy bitew w Ogniem i Mieczem.pdf

(655 KB) Pobierz
395062161 UNPDF
PozIomy rozgrywanIa starć
w systemIe
ognIem I mIeczem
W zależności od doświadczenia graczy oraz ilości
posiadanych modeli a także czasu i miejsca do gry
starcia w Ogniem i Mieczem mogą być rozgrywane
na 4 różnych poziomach. Wybór poziomu, na jakim
rozgrywana będzie gra wskazuje na to, jakie pułki
będą mogły wchodzić w skład armii graczy oraz
określi szacunkowy czas rozgrywki. Wskaże też,
jakie zasady specjalne będą się do niej odnosić.
I PozIom
Podjazd
czas
30-60
IL. jednosteK
10
oBÓz
nIe
Najniższy poziom gry to Podjazd (lub jego
odpowiednik w innych armiach). Ten poziom
pozwala na rozgrywanie niewielkich starć
angażujących siły maksymalnie 10 jednostek
(chorągwi/kompanii/sotni etc.). To poziom
poznaczony dla graczy początkujących lub do
rozstrzygania szybkich bitew w czasie turniejów.
Przed grą gracze winni uzgodnić następujące
kwestie w przedstawionej poniżej kolejności:
- poziom, na jakim będzie rozgrywane starcie
i pamiętać o zastosowaniu się do zasad
specjalnych zgodnych z tym wyborem;
- scenariusz, jaki będzie rozgrywany;
- limit punktowy na konigurację armii.
Na tym poziomie używa się maksymalnie 1 dowódcy
w randze Pułkownika (lub jego odpowiednika
w różnych armiach). Nie może on wpływać na
określenie inicjatywy.
Po wprowadzeniu do systemu zasad dotyczących
innych okresów historycznych niż lata 1640 –
1670 uzgodnienia będzie także wymagał dokładny
przedział czasowy, w jakim będzie rozgrywane
stracie.
Nie możliwe jest wystawianie jednostek elitarnych
(jak husaria), gwardii, jednostek artylerii oraz
taborów. Powyższe ograniczenia automatycznie
wynikają z przedstawionych dla poszczególnych
armii opcji wyboru jednostek. Opcje wyboru
jednostek mogą przewidywać odstępstwa od tych
zasad (tabor u Kozaków i artyleria u Szwedów).
Korzystając z zasad specjalnych wyższego poziomu
należy zignorować ograniczenia podane w niższym
poziomie.
Poziom Podjazd nie pozwala na używanie
następujących zasad specjalnych dotyczących
1
Poziomy rozgrywania starć
395062161.007.png 395062161.008.png 395062161.009.png 395062161.010.png
scenariuszy: Odwody, Walka straży przednich, Zwiad,
Dalekie obejście, Zasadzka, Wyrównane starcie.
Głównodowodzący (np.: Hetman Wielki),
Dowódcy Wyższego Szczebla (np.: Hetman
Polny) oraz Pułkownicy. Pułkownikami mogą
być oicerowie w randze pozwalającej na bycie
Głównodowodzącym w armiach na poziomie
Dywizji (np. Hetman Polny).
Nie można wystawiać obozu.
Szacowany czas rozgrywki bez rozstawiania
i przygotowania to 30 – 60 minut
II PozIom
dywIzja
Walka na tym poziomie pozwala na wykorzystanie
wszystkich istniejących w grze jednostek poza
gwardiami królewskimi, co wynika automatycznie
z przedstawionych dla poszczególnych armii opcji
wyboru jednostek.
czas
60-90
IL. jednosteK
10+
oBÓz
moŻna
Ten poziom pozwala na rozgrywanie starć
angażujących siły 3-5 pułków (ponad 10 jednostek).
To standardowy poziom do rozgrywania bitew w
systemie Ogniem i Mieczem także do rozgrywek
turniejowych.
Istnieje obowiązek wyznaczenia na stole Obozu
i stosowania związanych z nim zasad specjalnych.
Szacowany czas rozgrywki bez rozstawiania
i przygotowania to 90 – 180 minut
W grze pojawia się dwustopniowa struktura
dowodzenia czyli Głównodowodzący i podlegli mu
dowódcy Pułków.
Możliwe jest wprowadzenie na pole walki Pułków
przypisanych poszczególnym dowódcom wyższego
szczebla pełniącym rolę Głównodowodzących (np.:
Pułk Hetmana Polnego).
Nie możliwe jest wystawianie części jednostek
elitarnych i gwardii królewskich co wynika
automatycznie z przedstawionych dla poszcze-
gólnych armii opcji wyboru jednostek.
IV PozIom
wyPrawa waLna
czas
180+
IL. jednosteK
30+
oBÓz
ta K
Poziom Dywizja pozwala na użycie wszystkich
istniejących zasad specjalnych dotyczących
scenariuszy.
To najwyższy poziom gry do toczenia ogromnych
epickich starć. Zarówno czas potrzebny na stoczenie
bitew na takim poziomie jak i ilości modeli
niezbędnych do ich przeprowadzenia powoduje, że
jest to poziom przeznaczony wyłącznie dla bardzo
doświadczonych graczy lub/i zespołów graczy.
Nie ma obowiązku wystawiania obozu.
Szacowany czas rozgrywki bez rozstawiania
i przygotowania to 60 – 90 minut
Dozwolone jest wystawienie wszystkich typów
jednostek. Wielostopniowa struktura dowodzenia
to Głównodowodzący (np.: Hetman Wielki),
Dowódcy Wyższego Szczebla (np.: Hetman
Polny) oraz Pułkownicy. Pułkownikami mogą
być oicerowie w randze pozwalającej na bycie
Głównodowodzącym w armiach na poziomie
Dywizji (np. Hetman Polny).
III PozIom
armIa PoLowa
czas
90-180
IL. jednosteK
20 - 30
oBÓz
ta K
Ten poziom pozwala na rozgrywanie starć
angażujących siły 4-6 pułków, czyli ok 20-
30 jednostek. To poziom przeznaczony dla
doświadczonych graczy.
Istnieje obowiązek wyznaczenia na stole Obozu
i stosowania związanych z nim zasad specjalnych.
Wielostopniowa struktura dowodzenia to
Szacowany czas rozgrywki bez rozstawiania
i przygotowania to ponad 180 minut.
Poziomy rozgrywania starć
2
395062161.001.png 395062161.002.png 395062161.003.png 395062161.004.png 395062161.005.png 395062161.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin