.......................................................................
(pieczęć przedszkola / szkoły)
INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA
DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ
Imię i nazwisko dziecka dziecko zdolne
Rok szkolny 2010/11
Forma wychowania przedszkolnego* Oddział Przedszkolny w Szkole Podstawowej
Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej
I. Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarze:
1. Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej:
1) mocne strony dziecka - wierzy w siebie, łatwo nawiązuje kontakty z dorosłymi i dziećmi, ma z nimi dobre relacje, jest lubiana przez rówieśników, pogodna, opanowana, stosuje się do norm społecznych, szybko adoptuje się do nowych sytuacji, stosuje się do poleceń dorosłych, chętnie bierze udział w grupowych zajęciach i zabawach, potrafi inicjować zabawy, zaciekawiona zajęciami; interesuje się czynnościami szkolnymi; jest otwarta w stosunku do innych; nie zniechęca się szybko, próbuje pokonywać trudności, zwraca się o pomoc, gdy nie potrafi sobie poradzić.
2) zauważone trudności
3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka
4) wskazówki dla rodziców
2. Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki czytania i pisania:
1) mocne strony dziecka - dobrze rozwinięta mowa i myślenie, duże chęci poznawcze, przelicza i podaje prawidłową liczbę elementów, dodaje i odejmuje w granicach 10 i więcej częściowo w pamięci, zna liczebniki porządkowe, figury geometryczne, klasyfikuje elementy, dzieli zdanie na wyrazy, wyrazy na sylaby i głoski, lubi słuchać opowiadań, czytania książek, rozumie i opowiada treść, wyciąga wnioski, bardzo dobrze czyta, rozpoznaje litery drukowane, potrafi je odwzorować. Prawidłowo ujmuje stosunki przestrzenne (prawo-lewo, nad, pod, obok, za, w górze, w dole itd.)
3. Sprawności motorycznej i koordynacji wzrokowo-ruchowej:
1) mocne strony dziecka- sprawna, chętna do gier i zabaw, koordynacja na dobrym poziomie, prawidłowo posługuje się ołówkiem, rysowane szlaczki utrzymuje w liniaturze, sama próbuje pisać litery pisane, lubi i stara się starannie wykonywać różnorodne prace plastyczne, dobrze wycina nożyczkami, lubi zabawy z plasteliną, chętnie lepi figurki.
4. Samodzielności, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:
1) mocne strony dziecka- samodzielna przy czynnościach higienicznych, rozbieraniu się i ubieraniu, pamięta o potrzebie mycia rąk i zębów; poprawia odzież, aby wyglądać schludnie;
utrzymuje porządek wokół siebie, jest samodzielna i zdecydowana w wyborze zabaw i zabawek, samodzielnie planuje treść wykonywanych rysunków i innych prac plastycznych; jest samodzielna w wykonywaniu poleceń nauczyciela; pamięta i nie trzeba jej przypominać o zasadach zachowania się, o rozkładzie zajęć w oddziale, zgłasza złe samopoczucie nauczycielowi.
II. Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia
i zainteresowania:
1) opis - wszechstronna, chętnie i łatwo się uczy, ma dobrą pamięć, lubi opowiadać, ma duży zasób słów i wiedzę ogólną, chętnie i łatwo rozwiązuje zagadki i rebusy, lubi śpiewać, ma dobry słuch i poczucie rytmu, ma dużą potrzebę ruchu – szuka możliwości biegania, skakania; ma dużą wyobraźnię i fantazję.
2) podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu
3) wskazówki dla rodziców
III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku: bardzo żywiołowa, zaangażowana w życie otoczenia, przestrzega zasady, zgodnie współdziała z innymi dla osiągnięcia celu, czasem mało staranna w wykonywaniu prac, nie zraża się niepowodzeniami, zaciekawiona poznawaniem nowych rzeczy, dobrze skupia uwagę, jest bardzo aktywna na zajęciach, potrafi wnioskować, często zgłasza się do odpowiedzi, wypowiada się chętnie, zdaniami złożonymi, poprawną polszczyzną, potrafi wyciągnąć morał z usłyszanego tekstu.
............................................................ ..................................................... (data i podpis nauczyciela) (pieczęć i podpis dyrektora)
botom