biznesplan dla przedsiębiorstwa produkcyjno-handlowo-usługow.doc

(223 KB) Pobierz
WYRZSZA SZKOŁA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I ADMINISTRACJI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                        

 

 

 

 

 

BIZNES PLAN

 

 

 

 

 

 

PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO -  HANDLOWO – USŁUGOWE „GAMA” S.C.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

                                                                                                                             

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                             

                                                                                                                             

 

 

 

 

I.                  OGÓLNA OCENA PRZEDSIĘWZIĘCIA

 

 

Przedsiębiorstwo Produkcyjno – Handlowo – Usługowe „GAMA” S.C. z siedzibą w Kraśniku przy ulicy Leśnej 10 wg Polskiej Klasyfikacji Działalności zajmuje się sprzedażą   detaliczną w niewyspecyfikowanych sklepach z przewagą żywności , napojów i wyrobów chemicznych.

Działalność przedsiębiorstwa dozwolona jest przez prawo i nie wymaga koncesji , zezwoleń w zakresie produkcji , handlu i usług.

Przedsiębiorstwo prowadzi działalność na terenie całego kraju.

Przedsiębiorstwo „GAMA” S.C. zostało zarejestrowane 15,04,1993 roku i tego samego dnia rozpoczęło swoją działalność.

Stworzony biznes plan pokazuje poszczególne kroki, które musimy zrealizować aby nasze przedsięwzięcie pełne szansę powodzenia.

 

 

II. CHARAKTERYSTYKA PODMIOTU GOSPODARCZEGO

 

 

 

1.      FORMA ORGANIZACYJNO PRAWNA

 

 
Na podstawie złożonego wniosku Przedsiębiorstwo Produkcyjno – Handlowo – Usługowe „GAMA” S.C. w Kraśniku jest jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej.



        Szczególną formą  prawną  działalności jest SPÓŁKA CYWILNA , natomiast zapisana jest jako WŁASNOŚĆ KRAJOWYCH OSÓB FIZYCZNYCH.

 

 

Spółka posiada rachunek bankowy w BANKU ZACHODNIM S.A. O/LUBLIN o numerze rachunku 121200080-1222-1030.

 

2.      KAPITAŁ SPÓŁKI:

 

·         3  zestawy komputerów wraz z drukarkami o wartości 60000 zł wniesionych w postaci aportu przez Małgorzatę Ćwieka

·         gotówka w wysokości 100000 zł przez obie wspólniczki

·         lokal jako własność spółki

·        

 

 

3.      STRUKTURA ORGANIZACYJNA

 

 

 

Właścicielami i członkami spółki są:

 

1) Ćwieka Małgorzata zamieszkała w Kraśniku przy ulicy Urzędowskiej   . Legitymująca się Dowodem Osobistym nr DD 5826345 wydanego przez NACZELNIKA MIASTA KRAŚNIKA.

 

 

  2) Wywrot Marta zamieszkała przy ulicy Kilińskiego ¾ ,legitymująca się Dowodem Osobistym nr DR 5869253 wydanego przez PREZYDENTA MIASTA ZAMOŚCIA .

 

              Członkowie spółki  do uruchomienia działalności wnieśli następujące udziały:

 

1)  Ćwieka Małgorzata    - wkład gotówkowy w wysokości 5000 zł

2)  Wywrot Marta            - wkład gotówkowy w wysokości 5000 zł

 

 

              Udział w zyskach członków w spółce wynosi:

 

1)     Ćwieka Małgorzata – 50%

2)     Wywrot Marta         - 50%

 

Strony ustaliły że rozwiązanie spółki może nastąpić za zgodą obu wspólników. Wszelkie wynikające spory rozstrzygać ma sąd.

 

 

4.      ZARZĄD

 

W skład zarządu wchodzą jej założyciele:

 

1.      Ćwieka Małgorzata  która posiada 50% udziałów oraz 50% głosów

2.      Wywrot Marta która posiada 50% udziałów oraz 50% głosów

 

Zatrudnienie w firmie:

 

Właściciele:

-          M Ćwieka

-          M Wywrot

Księgowy:

-          M Ćwieka

Informatyk, kierownik :

                -   M Wywrot

Pracownicy:

-          Alicja Nowak – kasjerka

-          Magdalena Tor – kasjerka

-          Iwona Miałko – kasjerka

-          Tomasz Sas

-          Dorota Dąbrowska

-          Małgorzata Kowalska 

-          Anita Mąka  - sprzątaczka

 

5.      PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI

 

Spółka zajmuje się handlem hurtowym i detalicznym. Są  to artykuły spożywcze i chemiczne. Pracownicy oferują swe usługi w zakresie :

-          obsługi klientów

-          obsługi dostawców (przyjęcie towaru)

 

 

 

 

III.         CHARAKTERYSTYKA PRZEDSIĘWZIĘCIA INWESTYCYJNEGO

 

 

1.      PRZEDMIOT INWESTYCJI

 

Spółka oprócz hurtowni posiada lokal własny o powierzchni około 250 metrów kwadratowych gdzie chce otworzyć własny sklep w którym będzie prowadzić sprzedaż detaliczną .

 

 

2.      NAKŁADY RZECZOWO FINANSOWE





Wyposażenie:

 

                                         

Towar:

 



 

 

 

 
 
 

 

 


 








IV. OCENANA SYTUACJI RYNKOWEJ PODMIOTU GOSPODARCZEGO

 

 

1.      POTENCJALNY POPYT

 

Firma posiada ugruntowaną pozycję na rynku lokalnym, działając od lat posiada stałych klientów a także wciąż zdobywa nowych. Asortyment jakim dysponuje spółka jest ogólnie potrzebny i podstawowy dla konsumentów. Tak więc popyt na oferowane dobra jest duży i ogólnie potrzebny.

 

 

Popyt w okresie działalności firmy istniejącej:

 

 



 

 

 

 

 



 

Planowany popyt w 1 roku działalności otwartego pawilonu:

 

 



 

 



 

 

 

Planowany popyt w następnych latach:

 



 

 



 

 

 

2.      ZAKRES TERYTORIALNY

 

 

 

 

Firma działa na rynku lokalnym. Swym zasięgiem firma wraz z nowo otworzonym sklepem będzie obejmowała  gminę Kraśnik.

                                                                     

 

 

 

 

3. KONKURENCJA – UDZIAŁ W RYNKU

             

 

 

 

              Pomimo to  szeroki asortyment produktów spożywczych, chemicznych, po atrakcyjnych cenach posiada silną konkurencję również na rynku lokalnym. Firma oferuje dogodne warunki dla konsumentów korzystających z jej usług. Dogodne godziny otwarcia, rzetelną odpowiednia kadrę pracowniczą oraz w przypadki hurtowni dostarczenie towaru transportem firmy.

              Najsilniejszą konkurencją w przypadku rozpoczęcia działalności pawilonu handlowego są:

-          „SPOŁEM” PSS – sprzedaż artykułów spożywczych i przemysłowych na rynku lokalnym

-   prywatne spółki małych przedsiębiorców.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. ŹRÓDŁA ZAOPATRZENIA I ICH KONKURENCJA

 

 

 

Dostawcy

 

                                                                                                               

 

 

 



 

 

Firma korzysta z dużych upustów cenowych w momencie zakupu towarów.

Również  zaopatrując nowy sklep będzie korzystała z usług stałych dostawców. 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin