Piosenka ( Idę do szkoły...)
Nauczycielka ( Madzia)
Serdecznie witam na dzisiejszej uroczystości ślubowania klasy I wszystkich przybyłych gości. Szczególnie serdecznie witam rodziców, oraz gościa, który przybył do nas z dalekiej krainy.
Dobra wróżka: (Natalia)
Witam wszystkich bardzo serdecznie
Zły czarodziej: (Mateusz)
No oczywiście, mnie jak zwykle nie zaproszono. Ciągle pamiętacie o niej (wskazuje wróżkę DOBRĄ), a ja to co? Za karę nigdy nie zostaniecie pierwszakami. Już ja się postaram, żebyście nic nie robili.
Zły czarodziej: Hokus pokus, czary złe leniuchować każdy chce. Ha, ha, ha
( schodzi ze sceny, a dzieci przeciągają się leniwie i ziewają)
Nauczycielka(Madzia)
O.... nie! co my teraz zrobimy musimy odwołać dzisiejszą uroczystość. Bardzo przepraszam wszystkich przybyłych gości, jest nam bardzo przykro.
Po chwili ciszy wróżka DOBRA mów: (Natalia)
Kochane dzieci! Nie martwcie się. Wiem, jak Was odczarować. Musicie wybrać się w podróż do czterech krain. Z każdej musicie mi coś przynieść, a wtedy będę mogła Was odczarować. Czy jesteście gotowi do drogi?
Dzieci: Tak!
Wróżka: Czy nie boicie się trudów podróży?
Dzieci: Nie boimy się!
Wróżka: Ruszajcie więc, życzę Wam powodzenia! ( schodzi ze sceny)
Dzieci, maszerując w miejscu, śpiewają:
My nie chcemy leniuchować,
chcemy uczyć się, pracować.
Więc staramy się zawzięcie,
żeby zrzucić to zaklęcie.
Do dzieci podchodzi Marika trzymając klucz wiolinowy i mówi do dzieci:
Witam was w krainie muzyki. Mogą tu przebywać tylko dzieci, które pięknie śpiewają. Czy Wy to potraficie?
Uczennica: Pokażcie co umiecie.
Piosenka : „Pierwszaczek”
Uczennica: Rzeczywiście pięknie śpiewacie
Piosenka: „Zawsze razem”
Uczennica: Rzeczywiście, pięknie śpiewacie. Dostaniecie ode mnie symbol tej krainy – klucz wiolinowy.
Dzieci chóralnie: Dziękujemy.
Do dzieci podchodzi Ania z sylwetą pszczoły. Zwraca się do dzieci:
Witam Was w krainie pracy. Mogą tu przebywać tylko pracowite dzieci. Czy potraficie systematycznie pracować?
Troje dzieci recytuje wiersz:
(Wiktoria)
My się szkoły nie boimy,
choć i praca czeka nas.
Śmiało do niej dziś wkroczymy,
bo nauki nadszedł czas.
(Maja)
Nauczymy się literek,
potem czytać, pisać też
i będziemy mogli sami
już przeczytać każdy wiersz.
(Oliwka)
Nauczymy się też liczyć
i poznamy cały świat.
Będzie czas i na zabawę-
każdy więc jest dzisiaj rad.
Piosenka: „Dostał Jacek elementarz”
Ania : Mam dla was zadanie podobne do tego, które musiał wykonać Kopciuszek.
Posegregujcie wszystkie kasztany i żołędzie i ułóżcie je w osobnych pojemnikach.
Ania:
Przekonaliście mnie, że będziecie solidnie pracować. Dostaniecie ode mnie symbol pracowitości – pszczółkę.
Dzieci: Dziękujemy.
Do dzieci podchodzi Julka z czerwonym sercem i mówi:
Witam Was w krainie miłości. Mogą tu przebywać dzieci, które kochają swój kraj. Czy Wy kochacie swoją ojczyznę?
Udowodnijcie mi to.
...............Kto Ty jesteś?
Dzieci: Polak mały
................Jaki znak Twój?
Dzieci: Orzeł biały
...............Gdzie Ty mieszkasz?
Dzieci: Między swymi
...............W jakim kraju
Dzieci: W Polskiej ziemi
................Czym twa ziemia?
Dzieci: Mą ojczyzną
................Czym zdobyta?
Krwią i blizną
...............Czy ją kochasz?
Kocham szczerze
...............A w co wierzysz?
W Polskę wierzę
Marzenka:
Powiewa flaga gdy wiatr się zerwie,
A na tej fladze biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość, biel serce czyste,
Piękne są nasze barwy ojczyste.
Piękny jest Biały Orzeł.
Piękna jest biel i czerwień.
Piękna nasza Ojczyzno
kochać będziemy cię wiernie.
Kacper:
Mam dopiero siedem lat,
jestem jeszcze mały.
Gdy dorosnę – tak jak brat,
kraj nasz poznam cały.
Julka: Widzę, że naprawdę kochacie swoją Ojczyznę. Tak pięknie o niej mówiłyście. Dostaniecie ode mnie symbol miłości – serce.
Dzieci, maszerując w miejscu i śpiewają:
chcemy uczyć się pracować.
Do dzieci podchodzi Filip z sylwetą sowy i mówi:
Witam was w krainie mądrości, ale mogą tu przebywać tylko mądre dzieci. Czy Wy takie jesteście?
Dzieci: Tak
Filip: A znacie zasady przechodzenia przez jezdnię?
Dzieci : TAK
Wiktoria:
Na poboczu przystań bokiem,
Popatrz w lewo bystrym okiem,
Skieruj w prawo wzrok sokoli,
Znów na lewo spójrz powoli,
Droga wolna, więc swobodnie mogę przejść na drugą stronę.
Piosenka: „Czerwone światło”
Filip: Każdy kto chce być wzorowym uczniem musi wiedzieć jak należy zachowywać się w szkole. A czy wy to wiecie?
Grzeczność na co dzień bardzo ważna sprawa!
Więc o niej w szkole wspomnieć wypada.
Nic nie kosztuje słowo „dziękuję”
A „przepraszam” i „proszę” chlubę ci przynoszą.
Maja:
Na lekcji uczniowie nie mówią chórem,
Gdy chcesz coś powiedzieć, podnieś rękę w górę.
Oliwka:
Nie hałasuj na przerwie!
Każdy ci powie, że hałas niszczy nerwy i zdrowie.
Natalka:
Choćbyś miał inne sprawy na głowie,
Uważaj na lekcji, każdy Ci to powie.
Nigdy nie skarż, uczniu mały ,
Bo to nie przynosi chwały.
Filip: Teraz powiedzcie czego już nauczyliście się w szkole?
Ja się głoskować już nauczyłam.
Na lekcji grzeczna cały czas byłam.
Ja piękne literki piszę w zeszycie.
Zaraz pokażę jak nie wierzycie!
Również liczyć się uczymy.
To tez rzeczy są ciekawe.
Są dwa misie, trzy skakanki,
Razem pięć zabawek.
Jeden, dwa i trzy, i cztery
I tak do dziesięciu.
Dodajemy, rachujemy, liczymy w pamięci.
Piosenka: „Kolorowe kredki”
Filip: Rzeczywiście jesteście bardzo mądre, dlatego dostaniecie ode mnie symbol mądrości – sowę.
...
m-wajs