Scenariusz ślubowania kl I SP.doc

(77 KB) Pobierz
Scenariusz ślubowania klas pierwszych

 

Scenariusz ślubowania klas pierwszych

 

 

Piosenka ( Idę do szkoły...)

 

Nauczycielka ( Madzia)

Serdecznie witam na dzisiejszej uroczystości ślubowania klasy I wszystkich        przybyłych gości. Szczególnie serdecznie witam rodziców, oraz gościa, który przybył do nas z dalekiej krainy.

 

 

 

Dobra wróżka: (Natalia)

Witam wszystkich bardzo serdecznie

 

Zły czarodziej: (Mateusz)

  No oczywiście, mnie jak zwykle nie zaproszono. Ciągle pamiętacie o niej (wskazuje wróżkę  DOBRĄ), a ja to co? Za karę nigdy nie zostaniecie pierwszakami. Już ja się postaram, żebyście nic nie robili.

 

Zły czarodziej: Hokus pokus, czary złe leniuchować każdy chce.  Ha, ha, ha

 

( schodzi ze sceny, a dzieci przeciągają się leniwie i ziewają)

 

Nauczycielka(Madzia)

O.... nie! co my teraz zrobimy musimy odwołać dzisiejszą uroczystość. Bardzo przepraszam wszystkich przybyłych gości, jest nam bardzo przykro.

 

Po chwili ciszy wróżka DOBRA mów: (Natalia)

Kochane dzieci! Nie martwcie się. Wiem, jak Was odczarować. Musicie wybrać się w podróż do czterech krain. Z każdej musicie mi coś  przynieść, a wtedy będę mogła Was odczarować. Czy jesteście gotowi do drogi?

 

Dzieci: Tak!

 

Wróżka: Czy nie boicie się trudów podróży?

 

Dzieci: Nie boimy się!

 

Wróżka: Ruszajcie więc, życzę Wam powodzenia! ( schodzi ze sceny)

 

Dzieci, maszerując w miejscu, śpiewają:

My nie chcemy leniuchować,

chcemy uczyć się, pracować.

Więc staramy się zawzięcie,

żeby zrzucić to zaklęcie.

 

Do dzieci podchodzi Marika trzymając  klucz wiolinowy i mówi do dzieci:

 

Witam was w krainie muzyki. Mogą tu przebywać tylko dzieci, które pięknie śpiewają. Czy Wy to potraficie?

 

Dzieci: Tak!

 

Uczennica: Pokażcie co umiecie.

 

Piosenka : „Pierwszaczek”

 

 

Uczennica: Rzeczywiście pięknie śpiewacie

 

Piosenka: „Zawsze razem”

 

Uczennica: Rzeczywiście, pięknie śpiewacie. Dostaniecie ode mnie symbol tej    krainy – klucz wiolinowy.

                 

 

  Dzieci chóralnie: Dziękujemy.

 

 

Dzieci, maszerując w miejscu, śpiewają:

  My nie chcemy leniuchować,

chcemy uczyć się, pracować.

Więc staramy się zawzięcie,

żeby zrzucić to zaklęcie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Do dzieci podchodzi Ania z  sylwetą pszczoły. Zwraca się do dzieci:

 

Witam Was w krainie pracy. Mogą tu przebywać tylko pracowite dzieci. Czy potraficie systematycznie pracować?

 

Dzieci: Tak!

 

  Troje dzieci recytuje wiersz:

 

(Wiktoria)

  My się szkoły nie boimy,

  choć i praca czeka nas.

  Śmiało do niej dziś wkroczymy,

  bo nauki nadszedł czas.

 

(Maja)

  Nauczymy się literek,

  potem czytać, pisać też

  i będziemy mogli sami

  już przeczytać każdy wiersz.

 

(Oliwka)

Nauczymy się też liczyć

  i poznamy cały świat.

  Będzie czas i na zabawę-

  każdy więc jest dzisiaj rad.

 

Piosenka: „Dostał Jacek elementarz”

 

Ania : Mam dla was zadanie podobne do tego, które musiał wykonać Kopciuszek.

Posegregujcie wszystkie kasztany i żołędzie i ułóżcie je w osobnych pojemnikach.

 

 

Ania:

Przekonaliście mnie, że będziecie solidnie pracować. Dostaniecie ode mnie symbol pracowitości – pszczółkę.                                                                      

 

Dzieci: Dziękujemy.

 

 

  Dzieci, maszerując w miejscu, śpiewają:

My nie chcemy leniuchować,

chcemy uczyć się, pracować.

Więc staramy się zawzięcie,

żeby zrzucić to zaklęcie.

 

 

 

Do dzieci podchodzi Julka z czerwonym sercem i mówi:

Witam Was w krainie miłości. Mogą tu przebywać dzieci, które kochają swój kraj. Czy Wy kochacie swoją ojczyznę?

 

Dzieci: Tak!

 

Udowodnijcie mi to.

 

...............Kto Ty jesteś?

Dzieci: Polak mały

................Jaki znak Twój?

Dzieci: Orzeł biały

...............Gdzie Ty mieszkasz?

Dzieci: Między swymi

...............W jakim kraju

Dzieci: W Polskiej ziemi

................Czym twa ziemia?

Dzieci: Mą ojczyzną

................Czym zdobyta?

Krwią i blizną

...............Czy ją kochasz?

Kocham szczerze

...............A w co wierzysz?

W Polskę wierzę

 

Marzenka:

 

Powiewa flaga gdy wiatr się zerwie,

A na tej fladze biel jest i czerwień.

Czerwień to miłość, biel serce czyste,

Piękne są nasze barwy ojczyste.

Piękny jest Biały Orzeł.

Piękna jest biel i czerwień.

Piękna nasza Ojczyzno

kochać będziemy cię wiernie.

 

Kacper:

Mam dopiero siedem lat,

jestem jeszcze mały.

Gdy dorosnę – tak jak brat,

kraj nasz poznam cały.

 

 

Julka: Widzę, że naprawdę kochacie swoją Ojczyznę. Tak pięknie o niej mówiłyście. Dostaniecie ode mnie symbol miłości – serce.

 

 

Dzieci: Dziękujemy.

 

Dzieci, maszerując w miejscu i śpiewają:

My nie chcemy leniuchować,

chcemy uczyć się pracować.

Więc staramy się zawzięcie,

żeby zrzucić to zaklęcie.

 

Do dzieci podchodzi Filip z sylwetą sowy i mówi:

Witam was w krainie mądrości, ale mogą tu przebywać tylko mądre dzieci. Czy Wy takie jesteście?

 

Dzieci: Tak

 

Filip: A znacie zasady przechodzenia przez jezdnię?

 

Dzieci : TAK

 

Wiktoria:

 

Na poboczu przystań bokiem,

Popatrz w lewo bystrym okiem,

Skieruj w prawo wzrok sokoli,

Znów na lewo spójrz powoli,

Droga wolna, więc swobodnie mogę przejść na drugą stronę.

 

Piosenka: „Czerwone światło”

 

Filip: Każdy kto chce być wzorowym uczniem musi wiedzieć jak należy zachowywać się w szkole. A czy wy to wiecie?

 

Dzieci : TAK

 

Marzenka:

Grzeczność na co dzień bardzo ważna sprawa!

Więc o niej w szkole wspomnieć wypada.

 

Wiktoria:

Nic nie kosztuje słowo „dziękuję”

A „przepraszam” i „proszę” chlubę ci przynoszą.

 

Maja:

Na lekcji uczniowie nie mówią crem,

Gdy chcesz coś powiedzieć, podnieś rękę w górę.

 

Oliwka:

Nie hałasuj na przerwie!

Każdy ci powie, że hałas niszczy nerwy i zdrowie.

 

Natalka:

Choćbyś miał inne sprawy na głowie,

Uważaj na lekcji, każdy Ci to powie.

 

Kacper:

Nigdy nie skarż, uczniu mały ,

Bo to nie przynosi chwały.

 

Filip: Teraz powiedzcie czego już nauczyliście się w szkole?

 

Marzenka:

Ja się głoskować już nauczyłam.

Na lekcji grzeczna cały czas byłam.

 

Wiktoria:

Ja piękne literki piszę w zeszycie.

Zaraz pokażę jak nie wierzycie!

 

Maja:

wnież liczyć się uczymy.

To tez rzeczy są ciekawe.

Są dwa misie, trzy skakanki,

Razem pięć zabawek.

 

 

 

Oliwka:

Jeden, dwa i trzy, i cztery

I tak do dziesięciu.

Dodajemy, rachujemy, liczymy w pamięci.

 

Piosenka: „Kolorowe kredki”

 

 

Filip: Rzeczywiście jesteście bardzo mądre, dlatego dostaniecie ode mnie symbol mądrości – sowę.

Dzieci: Dziękujemy.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin