Prawa i obowiązki uczniów:
1.-2. Akty obowiązujące w ZSM-D im. gen. Wł. Andersa:
- Statut Szkoły,- System Oceniania.
3. Wybory Samorządu klasowego.4. Obowiązki dyżurnych - omówienie.5. Szkolny System Oceniania, Plan Wychowawczy Szkoły.6. Działalność Samorządu Uczniowskiego, organizacji młodzieżowych i kół zainteresowań.
Współżycie w grupie (zespole klasowym):
1. Ja i koledzy - zasady współżycia w grupie.2. Jak się uczyć? - dyskusja.3. Organizacja samopomocy koleżeńskiej.4. Po co człowiek żyje? Jaki jest cel mojego życia?5. Polubić siebie - dyskusja.6. Budowanie pozytywnego obrazu własnego ja.7. Jacy jesteśmy wobec siebie.8. Czy można zmienić siebie? Jeśli tak to jak?9. Typowe trudności wieku dorastania.10. Objawy przemocy w szkole - zwalczanie ich przyczyn.11. Konflikty i sposoby ich rozwiązywania. Jaki jest twój stosunek do osób uzależnionych.12.-13. Zasady oceniania, klasyfikowania, promowania i egzaminowania.14. Ocena własnej postawy uczniowskiej.15. Ocena aktywności klasy w szkole i środowisku.16.-17. Analiza (podsumowanie) wyników nauczania i frekwencji.
Wychowanie obywatelskie:
1. Wybrane pojęcia prawne i rodzaje prawa.2. Równość obywateli wobec prawa.3. Odpowiedzialność karna nieletnich.
Przygotowanie do życia w rodzinie:
1. Rola rodziny w życiu człowieka.2. Konflikt pokoleń w rodzinie; jak mu zapobiegać?3. Wybrane zagadnienia z prawa rodziny.4. Opłatek klasowy.
Wychowanie komunikacyjne:
1. Bezpieczna droga - jak się zachować na ulicy.2. Bezpieczne zachowania w ruchu komunikacyjnym.
Edukacja zdrowotna i ekologiczna:
1. Człowiek i przyroda - wrogowie czy przyjaciele.2. Jak prawidłowo się odżywiać.3. Woda pochłania ofiary.4. Chemia a środowisko naturalne.5. Bezpieczeństwo ekologiczne świata.
PLAN WYCHOWAWCZY
na godziny do dyspozycji wychowawcy w klasie II.Na podstawie programu Nr OP 23-4111-38/85 oraz OP 23-4120-24/841 godzina co 2 tygodnie. Wychowawca Barbara Malejew.
Cele główne:
· Wyrabianie postawy życzliwości i wzajemnej pomocy w grupie, rodzinie i społeczeństwie.
· Przygotowanie do świadomego i aktywnego działania w środowisku lokalnym.
· Rozwijanie umiejętności analizowania i rozwiązywania problemów w życiu codziennym i szkolnym.
Cele wychowania:
· Rozwijanie chęci do samodzielnego poznawania otaczającego "świata".
· Rozumienie znaczenia dostępności do biblioteki dla własnego rozwoju.
· Właściwe pojmowanie zasad życia w społeczeństwie XXI w.
· Poznanie i przestrzeganie zasad zachowania się we własnym domu.
· Dbanie o poprawne stosowanie zasad dobrego i taktownego zachowania się w życiu codziennym i szkolnym.
· Nienaruszanie zasad etyki i prawa.
Plan pracy:
1.-2. Przypomnienie praw i obowiązków ucznia:
- Statut Szkoły,- Kodeks Ucznia,- wybory Samorządu Uczniowskiego.
3. Czy można zmienić siebie? Jeśli tak, to jak?4. Moralność, prawo, obyczaje.5. Objawy przemocy w klasie – zwalczanie ich przyczyn.6. Wybrane pojęcia prawne i rodzaje prawa.7. Biblioteka warsztatem pracy umysłowej. Książka w życiu człowieka.8. Nasze tradycje świąteczne narodowe i regionalne.9. Przypomnienie zasad oceniania, promowania – propozycje ocen z zachowania.10. Podsumowanie wyników nauczania za I półrocze.11. Kształtowanie poprawnych stosunków między rodzicami a dorastającą młodzieżą.12. Prawa i obowiązki we własnym domu.13. Podstawowe zasady współżycia społecznego.14. Moje potrzeby nie obchodzą dorosłych.15. Historia tworzenia Unii Europejskiej.16. Zasady promowania i klasyfikowania. Propozycje ocen z zachowania.17. Podsumowanie wyników nauczania w roku szkolnym 2001/2002.
na godziny do dyspozycji wychowawcy w klasie III.Na podstawie programu Nr OP 23-4111-38/85 oraz OP 23-4120-24/841 godzina co 2 tygodnie. Wychowawca Barbara Malejew.
· Przygotowanie uczniów do prawidłowego funkcjonowania w szkole i środowisku.
· Wpojenie zasad poprawnego współżycia w grupie społecznej.
· Przestrzeganie społecznych i prawnych aspektów życia codziennego.
· Uświadomienie wagi społecznych i prawnych aspektów patologii społecznych.
· Rozwijanie dociekliwości poznawczej w samodzielnym rozwiązywaniu problemów.
· Dostrzeganie zalet znajomości przepisów prawnych.
1. Organizacja roku szkolnego 2002 - 2003.2. Kształtowanie poprawnych stosunków między rodzicami a dorosłą młodzieżą.3. Ważne sprawy Polaków - wybory samorządowe.4. Objawy przemocy w szkole - zwalczanie ich przyczyn.5. Społeczne patologie: pijaństwo, narkomania.6. Dlaczego młodzi ludzie sięgają po narkotyki i alkohol.7. Bon ton - eleganckie zachowanie.8. Tradycje świąteczne - opłatek klasowy.9. Ocena własnej postawy uczniowskiej.10. Analiza wyników nauczania, frekwencji.11. Jak bezpiecznie zachować się w ruchu drogowym.12. Co dalej maturzysto? - praca zawodowa czy uczelnia wyższa.13. Będziemy maturzystami - zagadnienia z prawa oświatowego.14. Zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w szkołach publicznych.15. Ocena aktywności klasy w szkole i środowisku.
plany opracowała mgr Barbara Malejew
rybka79