Bal karnawałowy dla przedszkolaków
Bal karnawałowy po hasłem ŚWIĘTO KOLORÓW
Cele:
· utrwalane nazw kolorów, wyrabianie umiejętności ich szybkiego rozpoznawania,
· doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i szybkiej orientacji,
· nauka współdziałania w zespole, grupie,
· kształtowanie wyobraźni muzycznej poprzez improwizacje ruchową, taniec dowolny, w parach, w kole,
· wprowadzenie nastroju radości, zabawy, dobrego humoru,
· kształcenie umiejętności wspólnej zabawy, tworzenie atmosfery życzliwości.
Wystrój sali balowej:
· sala podzielona na cztery części (kolory) za pomocą kolorowych taśm naklejonych na podłodze (kolor czerwony, zielony, żółty, niebieski) i za pomocą zawieszonych u sufitu dekoracji (też w czterech kolorach). Mogą to być po prostu cztery kąty sali balowej,
· dekorację zawieszoną u sufitu stanowią balony w czterech kolorach, koła wycięte z kartonu w czterech kolorach, tzw. mandale, z wyciętymi kształtami (przykładowe mandale zamieszczono na stronie: www.mandala.dobke.pl).
Całość dekoracji mogą dopełniać dowolne elementy zdobnicze w czterech kolorach: serpentyny, kokardy, girlandy, wachlarze itp.
Muzyka: wykorzystano nagrania na płytach CD, stanowiących obudowę metodyczną do cykli edukacyjnych opublikowanych przez Wydawnictwo WSiP.
Kostiumy dla dzieci:
· dzielimy dzieci na cztery grupy lub dobieramy kolory do grup wiekowych: czerwony, żółty, zielony, niebieski,
· każda grupa ubiera się w przydzielonym kolorze lub nosi elementy ubrania w danym kolorze, np. kokardy, pelerynki, spódniczki, muszki, paski, szarfy itp.
· część dzieci ma w swoich strojach elementy symboliczne występujące w danym kolorze, np. żółte słońce, niebieska chmura, zielony ogórek, czerwone jabłko, itp.
· pióropusz bibułowy dla każdego dziecka (może być dwa)
Przebieg balu:
24. Słodki poczęstunek, wręczenie dzieciom upominków niespodzianek.
Dodek15