Kurs usability.pdf
(
3542 KB
)
Pobierz
208760107 UNPDF
Tomasz Karwatka
Efektywne i intuicyjne
serwisy WWW
Darmowa publikacja
, dostarczona przez
ZloteMysli.pl
© Copyright for Polish edition by Tomasz Karwatka &
ZloteMysli.pl
Data: 16.03.2006
Tytuł: Efektywne i intuicyjne serwisy WWW
Autor: Tomasz Karwatka
Skład: Anna Popis-Witkowska
Niniejsza publikacja może być kopiowana oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli
.
Tomasz Karwatka
WWW:
www.webusability.pl
Wszystkie wykorzystane ilustracje są własnością ich autorów i zostały użyte jedynie
w celach edukacyjnych.
Dystrybucja w Internecie, za zgodą Autora
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Złote Myśli s.c.
ul. Plebiscytowa 1
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
TABLE OF CONTENTS
WSTĘP
.
..................................................................................................................7
Wstęp / Kurs polecam
.
.....................................................................................................7
Wstęp / Czytając kurs nauczysz się
.
................................................................................8
Wstęp / Kontakt i współpraca
.
........................................................................................8
WPROWADZENIE
..................................................................................................9
Wprowadzenie / Usability jako budowanie ergonomicznych i intuicyjnych w
obsłudze serwisów
.
...........................................................................................................9
Wprowadzenie / Guru usability i źródła wiedzy. Najważniejsze książki i serwisy
WWW
.
.............................................................................................................................10
Wprowadzenie / Określenie kluczowych celów usability
.
............................................11
Wprowadzenie / Jak przeliczyć usability na gotówkę i pozyskać budżet na
zwiększanie usability serwisu
.
........................................................................................12
Wprowadzenie / Case
.
....................................................................................................13
NAJWAŻNIEJSZE WYTYCZNE
.
.............................................................................14
Najważniejsze wytyczne / Niepisane standardy Internetu
.
..........................................14
Najważniejsze wytyczne / Case
.
................................................................................14
Najważniejsze wytyczne / Konwencje w Internecie
.
................................................14
Najważniejsze wytyczne / Analiza i pisanie konstruktywnych komunikatów
.
............15
Najważniejsze wytyczne / Case
.
................................................................................15
Najważniejsze wytyczne / Efektywne linki
.
...................................................................16
Najważniejsze wytyczne / Podstawy nawigacji
.
............................................................16
Najważniejsze wytyczne / Dlaczego w Sieci nawiguje się trudniej
.
.........................17
Najważniejsze wytyczne / Główne zadania nawigacji
.
.............................................17
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji
.
...................................................19
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Stała nawigacja
.
..................19
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Menu narzędziowe
.
...........19
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Punkty startowe
.
................20
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Strona główna.
.
..................21
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Jesteś tutaj.
.
.......................22
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Problemy z rozwijanym
menu
.
..........................................................................................................................23
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Ścieżka nawigacyjna (ścieżka
powrotu, ścieżka okruszków)
.
...................................................................................25
Najważniejsze wytyczne / Struktura serwisu
.
...............................................................26
Najważniejsze wytyczne / Struktura serwisu / Intuicyjna struktura serwisu.
.
......26
Najważniejsze wytyczne / Struktura serwisu / Case
.
..............................................27
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie wyszukiwarki
.
............................................28
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie wyszukiwarki / Intuicyjna wyszukiwarka
.
..28
Najważniejsze wytyczne / Architektura informacji
.
.....................................................29
Najważniejsze wytyczne / Architektura informacji / Dobra architektura
informacji
.
..................................................................................................................30
Najważniejsze wytyczne / Architektura informacji / Nazwa pod-strony:
.
............30
Najważniejsze wytyczne / Budowa typowej strony
.
.....................................................31
Najważniejsze wytyczne / Test Kruga
.
..........................................................................32
Najważniejsze wytyczne / Case.
.
...............................................................................32
EFEKTYWNOŚĆ SERWISÓW KORPORACYJNYCH
.
..............................................34
Efektywność serwisów korporacyjnych / Analiza wybranych serwisów
korporacyjnych, opracowanie propozycji ulepszeń
.
.....................................................34
Efektywność serwisów korporacyjnych / Case
.
.......................................................34
Efektywność serwisów korporacyjnych / Projektowanie i badanie strony głównej
serwisu korporacyjnego
.
................................................................................................38
Efektywność serwisów korporacyjnych / Case
.
.......................................................39
Efektywność serwisów korporacyjnych / Co musi znaleźć się na stronie głównej
.
41
Efektywność serwisów korporacyjnych / Jakie problemy napotkasz projektując
stronę główną
.
............................................................................................................42
banner-blindness
.
...........................................................................................................53
EFEKTYWNOŚĆ ECOMMERCE
.
............................................................................54
Efektywność eCommerce / Usability w systemie eCommerce
.
...................................54
Efektywność eCommerce / Co decyduje o sukcesie eCommerce - Barnes&Noble VS
Amazon, Empik VS Merlin
.
...........................................................................................54
Efektywność eCommerce / Sukces Amazon
.
...........................................................54
Efektywność eCommerce / Sukces Merlin
.
..............................................................55
Efektywność eCommerce / Czynniki sukcesu e-commerce
.
...................................55
Efektywność eCommerce / Metody pomiaru efektywności eCommerce.
Współczynnik porzuceń koszyka
.
..................................................................................56
Efektywność eCommerce / Minimalizacja współczynnika porzuceń koszyka
.
...........57
Efektywność eCommerce / Zwiększamy usability katalogu produktów, koszyka i
procesu zamawiania
.
......................................................................................................58
Efektywność eCommerce / Dobre przykłady
.
..........................................................58
Efektywność eCommerce / Budujemy zaufanie użytkowników do sklepu
.
................64
Efektywność eCommerce / Symulacja wpływu usability na zyski sklepu
internetowego
.
................................................................................................................66
DOSTĘPNOŚĆ
.
.....................................................................................................67
Dostępność / Kto i kiedy dyskryminuje klientów
.
........................................................67
Dostępność / Grupy użytkowników oczekujące pomocy
.
........................................67
Dostępność / Dostępność jako inicjatywa
.
..............................................................68
Dostępność / Główne zasady
.
...................................................................................68
Dostępność / Poznajemy oprogramowanie typu screen-reader dla użytkowników
niewidomych
.
..................................................................................................................71
Dostępność / Case
.
.....................................................................................................71
Dostępność / Testujemy dostępność serwisu dla niepełnosprawnych
.
.......................72
Dostępność / Case
.
....................................................................................................72
Dostępność / Testujemy serwis WWW na różnych platformach
.
...............................74
Dostępność / Case
.
....................................................................................................74
Dostępność / Case
.
.....................................................................................................75
Dostępność / Case
.
....................................................................................................76
Dostępność / Kanały RSS jako nowy środek komunikacji
.
..........................................76
BADANIE USABILITY
.
..........................................................................................78
Badanie usability / Typy badań usability
.
.....................................................................78
Badanie usability / Testy funkcjonalności a testy grupowe
.
...................................78
Badanie usability / Testowanie
.
................................................................................78
Badanie usability / Niektóre metody i narzędzia badawcze
.
.......................................79
Badanie usability / Ocena heurystyczna
.
.................................................................79
Badanie usability / Sortowanie kart
.
........................................................................79
Badanie usability / Analiza KLM
.
............................................................................79
Badanie usability / Badania eye-tracking
.
...............................................................80
Badanie usability / Badania user-experience
.
..........................................................81
Badanie usability / Projektowanie badania
user-experience
.
..............................................................................................................81
Badanie usability / Ilu użytkowników powinno brać udział w testach?
.
...............81
Efektywność serwisów korporacyjnych / Na jakie pytania musi odpowiadać
strona główna
.
...........................................................................................................43
Efektywność serwisów korporacyjnych / Jak przekazać cel witryny
odwiedzającemu
.
.......................................................................................................43
Efektywność serwisów korporacyjnych / Zwiększanie ilości informacji
.
...............44
Efektywność serwisów korporacyjnych / Efekty najazdu.
.
.....................................44
Efektywność serwisów korporacyjnych / Projektowanie ścieżek nawigacyjnych
.
.....46
Efektywność serwisów korporacyjnych / Efektywne pisanie dla Internetu
.
..............46
Efektywność serwisów korporacyjnych / Efektywne pisanie dla Internetu /
Skuteczny w Internecie tekst
.
...................................................................................46
Efektywność serwisów korporacyjnych / Budowanie zaufania do serwisu.
.
..............47
Efektywność serwisów korporacyjnych / Jak pogodzić multimedia i Flash z
wytycznymi usability?
.
....................................................................................................51
Efektywność serwisów korporacyjnych / Reklama i
marketing a usability. Zjawisko
Plik z chomika:
bolkatrampki
Inne pliki z tego folderu:
Stefan Żeromski - Ludzie bezdomni.pdf
(1365 KB)
Bolesław Prus - Lalka.pdf
(2868 KB)
Fundusze unijne i europejskie.pdf
(853 KB)
Wenus za kierownicą.pdf
(2804 KB)
Jak znalezć i kupić mieszkanie.pdf
(490 KB)
Inne foldery tego chomika:
!!! RMF FM Najlepsza muzyka na wiosnę 2011
- ▧ ▍SERIAL - GRA O TRON - SEZON 4
Pliki dostępne do 21.01.2024
!! Bot do rozsyłania reklam na chomikowe rozmowy
!!!!!!!! FREE !!!!!!!
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin