INNOWACJA PEDAGOGICZNA
„MÓJ PIERWSZY EGZAMIN”
I. Autor i realizator innowacji: Ewelina Opałka – nauczyciel matematyki
II. Okres realizacji:
wrzesień 2011 – marzec 2012 (1 godzina w tygodniu)
III. Zakres innowacji:
innowacją zostanie objęta klasa VI a
IV. Miejsce realizacji:
Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Wincentego Pola w Nowym Stawie
V. Opis innowacji:
Innowacją zostaną objęci uczniowie klasy VI a, gdyż jest to klasa, która osiąga słabe wyniki w nauce. Na podstawie obserwacji można stwierdzić, że 4 godziny matematyki w tygodniu to dla tej klasy ilość niewystarczająca, aby uczniowie mogli dobrze przygotować się do sprawdzianu szóstoklasisty. Dlatego wprowadzenie 1 dodatkowej godziny w tygodniu jest to szansa na poprawę jakości kształcenia. Uczniowie poprzez te zajęcia będą mogli lepiej przygotować się do sprawdzianu i osiągnąć dobre wyniki.
Zajęcia odbywać się będą w wymiarze 1 godziny w tygodniu. Na zajęciach uczniowie będą rozwiązywać zadania testowe z matematyki przygotowujące ich do sprawdzianu szóstoklasisty.
VI. Cele innowacji:
Działania innowacyjne mają na celu:
- Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem tekstów matematycznych,
- Rozwijanie umiejętności wykorzystywania wiedzy przy rozwiązywaniu problemów spotykanych w życiu codziennym poprzez rozwiązywanie zadań praktycznych,
- Stwarzanie sytuacji, w których uczeń ma możliwość praktycznego wykorzystania wiadomości,
- Rozwijanie umiejętności analizy zadania tekstowego,
- Zwiększenie motywacji uczniów do samodzielnej pracy w domu, rozwiązywania dostępnych w Internecie sprawdzianów szóstoklasisty.
VII. Sposoby ewaluacji:
- Przeprowadzenie ankiety dla uczniów dot. organizacji,
- Przeprowadzenie ankiety dla rodziców dot. potrzeby prowadzenia innowacji,
- Opracowanie i analiza danych wynikających z przeprowadzonych ankiet,
- Systematyczne sprawdzanie postępów uczniów w nauce poprzez przeprowadzenie próbnych sprawdzianów.
kulewelina