TEMAT ZAJĘCIA: “MOJE OCZY”
CELE:
Wychowawczy:
· rozumienie konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia ( warzywa)
· wdrażanie do przestrzegania kolejności wypowiedzi
Dydaktyczny:
· dostrzeganie i nazywanie części twarzy
· utrwalanie kolorów - określanie barwy oczu
· ćwiczenia klasyfikacyjne
· rozwijanie ekspresji ruchowej i słownej
· wzbogacanie słownika czynnego dzieci
· kształcenie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
· utrwalenie pojęcia “para”
METODY: słowna, aktywizująca, praktyczna
FORMY: indywidualna, grupowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: emblematy przedstawiające rysunek oczu o różnej barwie, lusterka, okulary, dwie podobne ilustracje, kaseta z muzyką rytmiczną, karta pracy dla każdego dziecka ( postacie i ich cienie), marchewki.
PRZEBIEG:
· Powitanie rodziców.
· Rozwiązanie zagadki – wprowadzenie do tematu.
· Rozdanie dzieciom lusterek, przyglądanie się oczom w lusterku, wyróżnienie niektórych części budowy oka, np. rzęsy, powieki, określenie jakiej barwy są nasze oczy.
· Wybranie emblematów z odpowiednią barwą oczu.
· Zabawa integracyjna z udziałem dzieci i rodziców: “Witam wszystkich, którzy mają ....np. zielone oczy.
· Zabawa: Dokończ zdanie: Moje oczy są zielone, jak..
· Wyróżnianie i nazywanie części ciała, które stanowią pary ( oczy, uszy, ręce).
· Porównywanie dwóch podobnych obrazków – wyszukiwanie różnic.
· Zabawa: “Czarodziejskie okulary”.
3. Podsumowanie:
· Łączenie w pary postaci bajkowych i ich cieni – karta pracy.
· Zachęcanie do jedzenia marchewki, by mieć dobry wzrok.
· Podziękowanie dzieciom za udział w zajęciach.
opracowała:
Edyta Jastrzębska
thorba