Historia.docx

(360 KB) Pobierz

:: Historia :: Historia modelu E

Wrzesień 1984

o        Wprowadzenie na rynek modelu Kadett E. Samochód był wyposażany w silniki benzynowe o pojemnościach 1,2, 1,3, 1,4 i 1,8 litra oraz silniki wysokoprężne o pojemnościach 1,6 i 1,7 litra. Auto oferowano w wersji 3- i 5-drzwiowej limuzyny.


1984 - nowa generacja Kadetta
1985 - nowa wersja nadwoziowa  

                                              1984               1985

Wrzesień 1985

o       
Opel Kadett GSi, rok 1986
Prezentacja nowej wersji nadwozia: 4-drzwiowej limuzyny.

o        Nowe silniki z wtryskiem 1,3 i 1,8. Silnik 1,8 litra wyposażony w katalizator.

1986

o        Wprowadzono do sprzedaży model Lieferwagen.

Wrzesień 1986

o       
E:\No Open\na CD\Motoryzacja\opel\historia_pliki\kadette_pliki\1986_lieferwagen_m.jpg
Oferta rynkowa rozszerzona o wersje: 1,6 S i 1,6 Kat oraz modele usportowione: 2,0 GSi i 2,0 GSi Kat.

Listopad 1986

o        Modernizacja i wzbogacenie wyposażenia auta.

1987

o        silnik 16-zaworowy

Marzec 1987

o         Prezentacja kabrioletu opracowanego przez firmę Bertone.                                                                   1986: model GSi i Lieferwagen

o         Nowy silnik 1,8 z elektronicznym wtryskiem paliwa.

 


E:\No Open\na CD\Motoryzacja\opel\historia_pliki\kadette_pliki\cabrio_16i_1988_01_m.jpg
1988

o       Opel włączył do zespołu reprezentującego fabrykę podczas Mistrzostw Niemiec w klasie Samochodów Turystycznych (GTCC) model Kadett GSI 16V. Kadett startował w wyścigach 2 lata.

W ofercie rynkowej pojawia się model 2,0 GSi 16V w wersji "cywilnej".

Styczeń 1989

o        
Nadwozie po zmianach stylistycznych (styczen 1989)
Zmiany stylistyczne nadwozia (m.in. nowa atrapa chłodnicy) i wnętrza.

o         Wszystkie modele 2,0 GSi 16V Kat i modele CS mają seryjnie montowany z ABS.

Zastąpienie silnika Diesla 1.6 nową jednostką o pojemności 1.7 l.

 


E:\No Open\na CD\Motoryzacja\opel\historia_pliki\kadette_pliki\1990_combo_m.jpg
Wrzesień 1989

o         Dotychczasowy silnik podstawowy (1,3), zastępuje nowa jednostka 1,4.

1990

o         Nowa wersja nadwoziowa - Combo

o         Wprowadzono nowe wersje - Beauty i Frisco, które w porównaniu z modelami GL, CS i GT, zyskały znacznie na wartości.                                                                      Combo

o        
Nowa wersja wyposażeniowa - Frisco (1990)
Wersja Caravan otrzymała nowy top-model: Caravan Club Spezial.

o         Dla wszystkich modeli, z wyjątkiem Caravan, GSi oraz Cabrio przygotowany został silnik z wtryskiem paliwa o pojemności 1,8 l i mocy 66kW (90KM) z zestawy Vectry A. Wypełniał on lukę między silnikiem o pojemności 1,6 litra (55 kW/75 KM) i dwulitrową jednostką o mocy 85 kW (115 KM).

o        
Caravan Club Spezial
Cabrio na życzenie wyposażany jest w elektrycznie                            Frisco                        uruchamiany dach.

o         Wersja podstawowa to nadal LS, dostępna jako sedan, kombilimuzyna oraz kombi, wyposażona w silniki o pojemności od 1,4 do 1,8 litra. W programie pozostał również nadal Kadett Life.

o         Sportowe modele GSi (85 kW/115 KM oraz 110 kW / 150 KM) są teraz seryjnie wyposażone w dzielone tylne siedzenie.

                                                                                       Caravan Club Spezial

Wrzesień 1991

o        
E:\No Open\na CD\Motoryzacja\opel\historia_pliki\kadette_pliki\cabrio_gsi_1991_02_m.jpg
Koniec produkcji modelu E, będący jednoczesnym końcem produkcji całej serii samochodów Opel Kadett. Następca - Astra - wchodzi na rynek.

o         Wersja Cabrio montowana dalej w zakładach Bertone.

1993

Koniec produkcji Kadetta Cabrio, z łączną liczbą 60,000 egzemplarzy.


:: Kadett E:: wersje nadwozia


Kadett E produkowany był jako hatchback, sedan, kombi, kabriolet oraz furgon. W porównaniu do poprzednika, nadwozie modelu E wyróżnia się przede wszystkim aerodynamicznymi detalami nadwozia. Ma ono korzystniejszy kształt i jest zdecydowanie mniej kanciaste.

kombilimuzyna 3-drzwiowa
kombilimuzyna 5-drzwiowa 

Hatchback
Kadett E w 1984 r. został zaprezentowany właśnie jako hatchback. Do wyboru były wersje 3- i 5-drzwiową. Wielkość nadwozia i wnętrza pozwalała podróżować wygodnie 5 osobom ze sporym bagażem (390 l).
Hatchback, jako podstawowa (i zarazem najbardziej popularna) wersja nadwoziowa oferowana była z całą gamą silników (od 1,2 do 2,0 l + silniki Diesla) i w różnych wariantach wyposażenia.

Modele: S, LS, CS, GL, Beauty, Frisco, Life, GT

 

 

GSi, wersja 3-drzwiowa
GSi, wersja 5-drzwiowa 

GSi
Model GSi po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1986 r. Jest to usportowiona wersja hatchbacka; na pierwszy rzut oka nie różni się od modelu podstawowego. Współczynnik oporu powietrza, dzięki zastosowaniu odpowiednich elementów nadwozia zredukowano do Cx-30 (wersja podstawowa - Cx-32). Ponadto auto ma o wiele bardziej atrakcyjny wygląd i standardowo było bogato wyposażane.
GSi wyposażane były w jednostki 2-litrowe, z których najmocniejsza (2,0 16V) osiąga moc 150 KM. Utwardzono także zawieszenie.

Modele: GSi, GSi 16V

 

 

4-drzwiowa limuzyna

Sedan
Wersja 4-drzwiowa została wprowadzona jesienią 1985 r. Nadwozie trójbryłowe. W porównaniu z hatchbackiem limuzyna ma większy bagażnik - aż 550 l.

Modele: S, LS, CS, GL, Beauty, Frisco, Life, GT

 

 

Cabrio
Cabrio GSi 

Cabrio
W 1986 r. Opel zgłosił się do Nuciio Bertone z prośbą stworzenia wersji Cabrio popularnego już wówczas Kadetta. Zarządowi Opla nie chodziło o model studyjny, czy prototyp, ale przygotowany już do produkcji samochód. Kadett Cabrio wszedł do produkcji seryjnej w marcu 1987 r., dając początek współpracy między firmą Bertone, a General Motors. Model Cabrio oferowano z silnikami 1,3, 1,4, 1,6 litra i wersji sportowej z silnikiem 2,0 l.
Pomiędzy 1987 a 1993 r. w fabryce Bertone wyprodukowano 60,000 pojazdów.

Modele: Cabrio, Cabrio GSi

 

 

Caravan, wersja 3-drzwiowa
Caravan, wersja 5-drzwiowa 

Caravan
Praktyczne kombi dostępne w wersji 3- lub 5-drzwiowej.
Pojemność bagażnika 470 l, maksymalne obciążenie bagażnika - 100 kg.
Model Caravan oferowany był w wielu atrakcyjnych wersjach wyposażenia; najbogatszą wersją był Caravan Club Spezial oferowany od 1990 r. (wyposażony m.in. w 2-litrowy silnik z wtryskiem i ABS).

Modele: Caravan LS, CS, GL, Club Spezial

 

 

Caravan Lieferwagen

Caravan Lieferwagen (samochód dostawczy)
Nadwozie kombi z pełnymi oknami z tyłu. Było to tanie auto dostawcze o niewielkiej ładowności, wykorzystywane często przez małe firmy prywatne, firmy kurierskie, urzędy pocztowe itp.

 

 

Combo

Combo
2-drzwiowy furgon zbudowany na bazie modelu Caravan. W porównaniu z modelem Lieferwagen - Combo miało większą ładowność i mogło przewozić rzeczy o większych gabarytach.

 

 

jak ktoś wie co to takiego, to prosze o kontakt

Inne
Zdjęcie znalazłem w Internecie, ale taki model widziałem też 'na żywo'. Wg informacji jakie otrzymałem, auta takie wykorzystywała niemiecka poczta i służby ratownicze. Być może jest to także auto campingowe.

 


:: dane techniczne :: osiągi


 

silnik, skrzynia biegów, model

przyspieszenie (s.)

Prędkość maksymalna
 (km/h)

Zużycie paliwa (l/100 km)

zużycie oleju (l/100 km)

0-60 km/h

0-100 km/h

80-120 km/h

średnie

przy 90 km/h

przy 120 km/h

w mieście

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1,2 S (12 SC), MT 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hatchback/sedan

b.d.

b.d.

b.d.

155

6,7

5,1

6,7

8,4

0,075

Caravan

b.d.

17,5

b.d.

150

7,1

5,4

7,3

8,6

0,075

Lieferwagen

b.d.

b.d.

b.d.

150

7,1

5,4

7,3

8,6

0,075

1,2 S (12 SC), MT 5

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin