:: Historia :: Historia modelu E
Wrzesień 1984
o Wprowadzenie na rynek modelu Kadett E. Samochód był wyposażany w silniki benzynowe o pojemnościach 1,2, 1,3, 1,4 i 1,8 litra oraz silniki wysokoprężne o pojemnościach 1,6 i 1,7 litra. Auto oferowano w wersji 3- i 5-drzwiowej limuzyny.
1984 1985
Wrzesień 1985
o Prezentacja nowej wersji nadwozia: 4-drzwiowej limuzyny.
o Nowe silniki z wtryskiem 1,3 i 1,8. Silnik 1,8 litra wyposażony w katalizator.
1986
o Wprowadzono do sprzedaży model Lieferwagen.
Wrzesień 1986
o Oferta rynkowa rozszerzona o wersje: 1,6 S i 1,6 Kat oraz modele usportowione: 2,0 GSi i 2,0 GSi Kat.
Listopad 1986
o Modernizacja i wzbogacenie wyposażenia auta.
1987
o silnik 16-zaworowy
Marzec 1987
o Prezentacja kabrioletu opracowanego przez firmę Bertone. 1986: model GSi↑ i Lieferwagen
o Nowy silnik 1,8 z elektronicznym wtryskiem paliwa.
1988
o Opel włączył do zespołu reprezentującego fabrykę podczas Mistrzostw Niemiec w klasie Samochodów Turystycznych (GTCC) model Kadett GSI 16V. Kadett startował w wyścigach 2 lata.
W ofercie rynkowej pojawia się model 2,0 GSi 16V w wersji "cywilnej".
Styczeń 1989
o Zmiany stylistyczne nadwozia (m.in. nowa atrapa chłodnicy) i wnętrza.
o Wszystkie modele 2,0 GSi 16V Kat i modele CS mają seryjnie montowany z ABS.
Zastąpienie silnika Diesla 1.6 nową jednostką o pojemności 1.7 l.
Wrzesień 1989
o Dotychczasowy silnik podstawowy (1,3), zastępuje nowa jednostka 1,4.
1990
o Nowa wersja nadwoziowa - Combo
o Wprowadzono nowe wersje - Beauty i Frisco, które w porównaniu z modelami GL, CS i GT, zyskały znacznie na wartości. Combo
o Wersja Caravan otrzymała nowy top-model: Caravan Club Spezial.
o Dla wszystkich modeli, z wyjątkiem Caravan, GSi oraz Cabrio przygotowany został silnik z wtryskiem paliwa o pojemności 1,8 l i mocy 66kW (90KM) z zestawy Vectry A. Wypełniał on lukę między silnikiem o pojemności 1,6 litra (55 kW/75 KM) i dwulitrową jednostką o mocy 85 kW (115 KM).
o Cabrio na życzenie wyposażany jest w elektrycznie Frisco uruchamiany dach.
o Wersja podstawowa to nadal LS, dostępna jako sedan, kombilimuzyna oraz kombi, wyposażona w silniki o pojemności od 1,4 do 1,8 litra. W programie pozostał również nadal Kadett Life.
o Sportowe modele GSi (85 kW/115 KM oraz 110 kW / 150 KM) są teraz seryjnie wyposażone w dzielone tylne siedzenie.
Caravan Club Spezial
Wrzesień 1991
o Koniec produkcji modelu E, będący jednoczesnym końcem produkcji całej serii samochodów Opel Kadett. Następca - Astra - wchodzi na rynek.
o Wersja Cabrio montowana dalej w zakładach Bertone.
1993
Koniec produkcji Kadetta Cabrio, z łączną liczbą 60,000 egzemplarzy.
:: Kadett E:: wersje nadwozia
Kadett E produkowany był jako hatchback, sedan, kombi, kabriolet oraz furgon. W porównaniu do poprzednika, nadwozie modelu E wyróżnia się przede wszystkim aerodynamicznymi detalami nadwozia. Ma ono korzystniejszy kształt i jest zdecydowanie mniej kanciaste.
HatchbackKadett E w 1984 r. został zaprezentowany właśnie jako hatchback. Do wyboru były wersje 3- i 5-drzwiową. Wielkość nadwozia i wnętrza pozwalała podróżować wygodnie 5 osobom ze sporym bagażem (390 l). Hatchback, jako podstawowa (i zarazem najbardziej popularna) wersja nadwoziowa oferowana była z całą gamą silników (od 1,2 do 2,0 l + silniki Diesla) i w różnych wariantach wyposażenia.
Modele: S, LS, CS, GL, Beauty, Frisco, Life, GT
GSiModel GSi po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1986 r. Jest to usportowiona wersja hatchbacka; na pierwszy rzut oka nie różni się od modelu podstawowego. Współczynnik oporu powietrza, dzięki zastosowaniu odpowiednich elementów nadwozia zredukowano do Cx-30 (wersja podstawowa - Cx-32). Ponadto auto ma o wiele bardziej atrakcyjny wygląd i standardowo było bogato wyposażane.GSi wyposażane były w jednostki 2-litrowe, z których najmocniejsza (2,0 16V) osiąga moc 150 KM. Utwardzono także zawieszenie.
Modele: GSi, GSi 16V
SedanWersja 4-drzwiowa została wprowadzona jesienią 1985 r. Nadwozie trójbryłowe. W porównaniu z hatchbackiem limuzyna ma większy bagażnik - aż 550 l.
CabrioW 1986 r. Opel zgłosił się do Nuciio Bertone z prośbą stworzenia wersji Cabrio popularnego już wówczas Kadetta. Zarządowi Opla nie chodziło o model studyjny, czy prototyp, ale przygotowany już do produkcji samochód. Kadett Cabrio wszedł do produkcji seryjnej w marcu 1987 r., dając początek współpracy między firmą Bertone, a General Motors. Model Cabrio oferowano z silnikami 1,3, 1,4, 1,6 litra i wersji sportowej z silnikiem 2,0 l. Pomiędzy 1987 a 1993 r. w fabryce Bertone wyprodukowano 60,000 pojazdów.
Modele: Cabrio, Cabrio GSi
CaravanPraktyczne kombi dostępne w wersji 3- lub 5-drzwiowej. Pojemność bagażnika 470 l, maksymalne obciążenie bagażnika - 100 kg. Model Caravan oferowany był w wielu atrakcyjnych wersjach wyposażenia; najbogatszą wersją był Caravan Club Spezial oferowany od 1990 r. (wyposażony m.in. w 2-litrowy silnik z wtryskiem i ABS).
Modele: Caravan LS, CS, GL, Club Spezial
Caravan Lieferwagen (samochód dostawczy)Nadwozie kombi z pełnymi oknami z tyłu. Było to tanie auto dostawcze o niewielkiej ładowności, wykorzystywane często przez małe firmy prywatne, firmy kurierskie, urzędy pocztowe itp.
Combo2-drzwiowy furgon zbudowany na bazie modelu Caravan. W porównaniu z modelem Lieferwagen - Combo miało większą ładowność i mogło przewozić rzeczy o większych gabarytach.
InneZdjęcie znalazłem w Internecie, ale taki model widziałem też 'na żywo'. Wg informacji jakie otrzymałem, auta takie wykorzystywała niemiecka poczta i służby ratownicze. Być może jest to także auto campingowe.
:: dane techniczne :: osiągi
silnik, skrzynia biegów, model
przyspieszenie (s.)
Prędkość maksymalna (km/h)
Zużycie paliwa (l/100 km)
zużycie oleju (l/100 km)
0-60 km/h
0-100 km/h
80-120 km/h
średnie
przy 90 km/h
przy 120 km/h
w mieście
1,2 S (12 SC), MT 4
Hatchback/sedan
b.d.
155
6,7
5,1
8,4
0,075
Caravan
17,5
150
7,1
5,4
7,3
8,6
Lieferwagen
1,2 S (12 SC), MT 5
franki_10