Luty 2011
Ośrodki zainteresowań
1. Kocham babcię i dziadka.
2. Czystość to zdrowie.
3. Moja rodzina i ja .
4. Pojazdy lądowe, wodne i powietrzne
Opracowanie:
Zajęcia edukacyjne
Inne formy działalności
KOCHAM BABCIĘ I DZIADKA
31.01. – 04.02. 2011r.
1.( 1/3)„ Moja babcia i dziadek” – rozmowa z dziećmi w oparciu o wiersz „ Babcia i Dziadek”.
· wypowiada się całymi zdaniami na określony temat,
2.( 9 )„ Portret babci i dziadka” – malowanie farbami plakatowymi.
· wykonuje portret babci i dziadka z dbałością o szczegóły
3.(4/3)„ Z wizytą u babci” – historyjka obrazkowa. rozwijanie wyobraźni i myślenia. układa kolejne obrazki historyjki obrazkowej,
· przewiduje co może się zdarzyć,
4.(5/6)Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzony metodą zadaniową.
· korzysta ze sprzętu gimnastycznego zgodnie z przeznaczeniem.
5.( 13 )„ Domek” – kompozycje z figur geometrycznych utrwalenie kształtów i nazw figur geometrycznych.
· rozpoznaje kształty figur geometrycznych.
Ø ( 14)„ Ramka do portretu” – ćwiczenia graficzne.
Ø ( 10/ 1)Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem klocków różnego typu.
Ø ( 14 )Słuchanie bajki czytanej przez nauczycielkę.
Ø ( 3/ 14) Moja babcia jest… - wypowiadanie się z użyciem przymiotników
Ø ( 13 ) Szukamy zabawek – ćw. spostrzegawczości, przeliczanie
Ø ( 3/7 ) Nauka wiersza „Życzenia dla Babci i Dziadka”
Ø ( 9 ) Medal dla dziadka – układanie rytmicznych kompozycji.
Ø ( 13 )Ćwiczenia w liczeniu – dodawanie i odejmowanie
6.( 8 )„ Dziadek ” – osłuchanie i nauka piosenki - zabawy rytmiczne na tle piosenki, ilustrowanie ruchem treści.
7.( 7/14)„ Dla babci i dziadka” – osłuchanie i nauka wiersza L. Żarnowskiej, doskonalenie pamięci mechanicznej, przygotowanie niespodzianki.
9.(15/ 8/7/1/3)„ Dzień babci i dziadka w przedszkolu” – uroczystość z udziałem zaproszonych gości- uczenie się czerpania radości z możliwości przygotowania i dawania upominków.
· prezentuje przygotowane wiersze i piosenek, wręcza przygotowane niespodzianki
Ø ( 13 )Pomocnik dziadka – zabawa utrwalająca orientację przestrzenną
Ø ( 3/ 15 )„Czerwony Kapturek” – słuchanie fragmentu bajki
wymyślanie własnego zakończenia – rozwijanie wyobraźni
Ø ( 9 )Laurka dla babci – rysowanie kredkami świecowymi
Ø ( 3/7 )Utrwalanie wierszy na spotkanie z dziadkami. – ćw. pamięci
Ø
Ø ( 7, 1 )Zabawy w kącikach tematycznych - wdrażanie do stosowania form grzecznościowych podczas zabaw z rówieśnikami
Ø ( 9/ 10) Rysowanie kredkami, lepienie z plasteliny, ciastoliny , próby cięcia papieru – rozwijanie sprawności manualnych dzieci
Ø ( 5 ) Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym lub parku – odbijanie na śniegu śladów dłoni, butów.
( 5 ) Zestaw ćwiczeń porannych
( 5 ) Zabawy ruchowe
- Komu trzeba się ukłonić” – orien. –porząd..
- ,,Kto trafi”- z el. rzutu
MOJA RODZINA I JA .
14.02.- 18.02.2011r.
1.(3/14)Wiersz W. Fabera „Do czego służy tata,do czego służy mama”- wypowiedzi dzieci nt. swoich rodziców i form spędzania wolnegoczasu.
· dostrzeganie roli rodziców jaką pełnią w życiu rodziny
2.(5/6)Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Pomoce-butelki plastikowe
· ćw. równowagi, rzutu w określonym kierunku
· przestrzeganie zasad warunkujących bezpieczeństwo
własne i innych
3.(15/3)Moi dziadkowie-wykorzystanie wiersza
I. Suchorzewskiej „Kiedy prababcia była mała”
· rozumienie powiązań rodzinnych
· zapoznanie z pojęciem rym, wyszukiwanie rymów
do podanych wyrazów
4. ( 8 ) „Jesienny kujawiaczek”- nauka 1 zwrotki piosenki
· słuchanie i rozpoznawanie dźwięków z otoczenia
· określanie charakteru (nastroju)melodii.
5.(11) Zabawy z jesienną pogodą
· poznanie zjawisk atmosferycznych charaktery-
stycznych dla późnej jesieni(deszcz, mgła,
obniżenie temperatury, krótsze dni)
Ø (14/15)Oglądanie przyniesionych przez dzieci zdjęć rodziców, dziadków, kuzynów wyklaskiwanie imion wybrzmiewanie pierwszej głoski
Ø (12 ) „Spróbuj i zgadnij”- odgadywanie nazwy określanie smaku wybranych produktów: rodzynki, cytryna szczypior ,cukier ,jabłko.
Ø (7)Zabawa z elementami dramy„Sprzątam swój pokój”
-podejmowanie prób tworzenia przekazu nie werbalnego.
Ø (1/4)Układamy puzzle-odczuwanie radości i zadowolenia z pokonywania trudności.
Ø .(2/12)Lalki wychodzą na spacer- przebieranie lal w odpowiednie do pogody ubranka,.
Ø (9 )Mój obraz-wykorzystanie kolorowego papieru, bibuły, włóczki do tworzenia pracy plastycznej wg własnego pomysłu
Ø (10)Zabawy konstrukcyjne w grupkach, prowadzenie zgodnej i konstruktywnej współpracy
6.(9)...
elautkowska