naprawa 4l30e.doc

(7645 KB) Pobierz

                              7. Pierwszym etapem jest montaż prętu wybieraka

 

Zacznijmy od prostej rzeczy:

Montujemy pręt wybieraka 61 w obudowie głównej 36

Montujemy uszczelkę prętu wybieraka 62 używając wazeliny technicznej

 

                                         

 

Siłownik blokady parkingowej 56 połączyć z dźwignią wybieraka 60

Następnie dźwignię blokady parkingowej przykręcamy za pomocą  nakrętki 57 w obudowie głównej 36

Montujemy sworzeń 59 nie wciskając go do końca

                                                       

                                                       

 

Na tym etapie zapominamy złączce 58, będzie ona montowana znacznie później, podczas montażu korpusu zaworów.

 

                                                       

 

                                                       

                                                        8. Montaż elementów wewnętrznych.

 

Obracamy główną obudowę 36 o 180 stopni

 

                                                       

 

Zainstaluj tamśę hamulcową 664 na spodzie obudowy głównej 36

 

                                                       

                                                       

                                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zainstaluj łożysko wyciskowe sprzęgła 675 używając wazeliny technicznej

                                         

 

                                         

 

Zainstaluj osłonę hamulca 659 wewnątrz taśmy hamulcowej 664

                                         

 

                                                                                                 

 

                            9. Zrobimy kilka przekładni obiegowych typu Ravigneaux…

 

Brzmi nieźle, by pochwalić się wnukom, ale jest bardzo ważny etap.

Czytanie i wykonywanie tej procedury, może doprowadzić do frustracji.

 

Jeśli uważnie przyjrzeć się zdjęciu poniżej, można zauważyć dwa, różne żółte znaki

Pojedynczy ( góra po prawej i dół po lewej), podwójny (góra po lewej, dół po prawej)

 

                                         

 

Z lupą musisz  znaleźć podobne plamy na zębach Koła Zębatego Przekładni. Uważaj, czasami naprawdę ciężko jest je odszukać.

 

Dopasuj znaki kół zębatych do znaków na ramie 653

Bez dobrego dopasowania niemożliwe jest wykonanie montażu przekładni obiegowej 653 z kołem centralnym 658 bez użycia ciężkiego sprzętu uderzającego.

Gdy zęby są w linii ze znakami, koło centralne 658 bez problemu montuje się w przekładni obiegowej 653

 

                                         

                                         

                                         

 

                                         

 

                                         

 

Następnym krokiem jest montaż przekładni obiegowej 653 do obudowy głównej 36 w łożysko wyciskowe sprzęgła 675

 

                                                        Czas na kontrole!

 

Włóż śrubokręt przez otwór palca siłownika i przytrzymaj taśmę hamulca 654 w miejscu następnie obróć układem przekładni obiegowej kilka razy i sprawdź, czy znaki się pokrywają

 

                                         

 

Załóż podkładkę wałka sprzęgłowego 652 a następnie łożysko 651 na układ przekładni obiegowej. Używając jak trzeba wazeliny technicznej.

 

                                         

 

                                         

                                          10. Montaż sprzęgła biegu trzeciego.

 

Składanie sprzęgła trzeciego zaczynamy od założenia wewnętrznej uszczelki tłokowej 635 w bębnie trzeciego sprzęgła 634 za pomocą wazeliny technicznej. Upewnij się, że uszczelka jest założona szerszą stroną do dołu bębna.

 

                                         

 

                                         

Zamontuj uszczelkę zewnętrzną tłoka 637  na tłu sprzęgła 638 używając wazeliny technicznej.

Upewnij się, że kulka w tłoku 638 , przez potrząsanie, porusza się luźno. Użyj kropli czystego ATF

                                         

 

                                         

 

Nasmaruj wazeliną techniczną wnętrze bębna trzeciego sprzęgła 634 i tłok sprzęgła 638 wewnątrz bębna 634

 

 

Instalacja tłoka 638 do bębna 634 może być trudna, ponieważ nowe uszczelnienie 637 ma
kształt stożkowy i nie będzie łatwo umieścić go w cylindrze. Użyj odpowiednich narzędzi

 

                                          NIGDY nie używać nadmiernej siły!

 

                                         

 

Umieść 12 sprężyn tłokowych 611 na tłoku sprzęgła trzeciego 638

 

                                         

 

Umieść siedzisko sprężyn 639 na 12-stu sprężynach

 

              `                           

 

Zainstaluj Pierścień 640 na wewnętrzny tłok podczas ściskania siedziska 639 w dół.

Upewnij się, że pierścień siedziska trzyma 12 sprężyn w odpowiednich wgłębieniach.

 

Ponieważ nie posiadam odpowiedniego narzędzia zrobiłem swoją wersję sprężarki.

Pamiętaj  o umieszczeniu miękkiego materiału między imadłem a bębnem!

 

                                         

 

Umieść pierścień sprzęgła 641 w wewnątrz bębna sprzęgła 634

 

                                         

 

                                         

Złożyć stalowe tarcze sprzęgłowe 642 z tarczami ciernymi 643 w całość.

 

                                         

 

                                         

 

Prawidłowa kolejność: stalowa-cierna-stalowa-cierna-stalowa-cierna-stalowa-cierna-stalowa-cierna. Tak więc 5 płyt stalowych 642 i 5 płyt ciernych 643

             

                                         

 

 

Płyty są nasączone świeżym ATF

Piąta tarcza cierna stykać się będzie przy montażu klina obrotowego (sprag race) 647

Nie wszystkie modele 4L30E mają pięć tarcz ciernych, niektóre mają cztery.

Grubość mojego po złożeniu wynosi 20.35 mm z nowymi tarczami ciernymi

 

Zainstaluj podkładkę 644 (jedna z grubszych)  na wenętrznym tłoku bębna trzeciego sprzęgła 634

                                         

                                         

 

Zainstaluj łożysko wałka 645 na podkładce 644

                                         

Zainstaluj podkładkę 636 na łożysku 645

 

Spasuj przekładnie obiegową 646 z rowkami tarcz ciernych trzeciego sprzęgła.

 

                                         

 

Upewnij się, że rowki są tarcz ciernych są w linii i NIGDY nie używaj siły aby włożyć przekładnie do końca.

                                         

              11. Montaż klina obrotowego (sprag race) – gdzie wszystko możę pójść źle.

 

                                                                      Czytaj uważnie

 

Montaż klina obrotowego

 

Urządzenie składa się z 4 części

1.      Klatka 650

2.      Pierścienia obrotowego 647

3.      Dwóch pierścieni oporowych 649

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin