7. Pierwszym etapem jest montaż prętu wybieraka
Zacznijmy od prostej rzeczy:
Montujemy pręt wybieraka 61 w obudowie głównej 36
Montujemy uszczelkę prętu wybieraka 62 używając wazeliny technicznej
Siłownik blokady parkingowej 56 połączyć z dźwignią wybieraka 60
Następnie dźwignię blokady parkingowej przykręcamy za pomocą nakrętki 57 w obudowie głównej 36
Montujemy sworzeń 59 nie wciskając go do końca
Na tym etapie zapominamy złączce 58, będzie ona montowana znacznie później, podczas montażu korpusu zaworów.
8. Montaż elementów wewnętrznych.
Obracamy główną obudowę 36 o 180 stopni
Zainstaluj tamśę hamulcową 664 na spodzie obudowy głównej 36
Zainstaluj łożysko wyciskowe sprzęgła 675 używając wazeliny technicznej
Zainstaluj osłonę hamulca 659 wewnątrz taśmy hamulcowej 664
9. Zrobimy kilka przekładni obiegowych typu Ravigneaux…
Brzmi nieźle, by pochwalić się wnukom, ale jest bardzo ważny etap.
Czytanie i wykonywanie tej procedury, może doprowadzić do frustracji.
Jeśli uważnie przyjrzeć się zdjęciu poniżej, można zauważyć dwa, różne żółte znaki
Pojedynczy ( góra po prawej i dół po lewej), podwójny (góra po lewej, dół po prawej)
Z lupą musisz znaleźć podobne plamy na zębach Koła Zębatego Przekładni. Uważaj, czasami naprawdę ciężko jest je odszukać.
Dopasuj znaki kół zębatych do znaków na ramie 653
Bez dobrego dopasowania niemożliwe jest wykonanie montażu przekładni obiegowej 653 z kołem centralnym 658 bez użycia ciężkiego sprzętu uderzającego.
Gdy zęby są w linii ze znakami, koło centralne 658 bez problemu montuje się w przekładni obiegowej 653
Następnym krokiem jest montaż przekładni obiegowej 653 do obudowy głównej 36 w łożysko wyciskowe sprzęgła 675
Czas na kontrole!
Włóż śrubokręt przez otwór palca siłownika i przytrzymaj taśmę hamulca 654 w miejscu następnie obróć układem przekładni obiegowej kilka razy i sprawdź, czy znaki się pokrywają
Załóż podkładkę wałka sprzęgłowego 652 a następnie łożysko 651 na układ przekładni obiegowej. Używając jak trzeba wazeliny technicznej.
10. Montaż sprzęgła biegu trzeciego.
Składanie sprzęgła trzeciego zaczynamy od założenia wewnętrznej uszczelki tłokowej 635 w bębnie trzeciego sprzęgła 634 za pomocą wazeliny technicznej. Upewnij się, że uszczelka jest założona szerszą stroną do dołu bębna.
Zamontuj uszczelkę zewnętrzną tłoka 637 na tłu sprzęgła 638 używając wazeliny technicznej.
Upewnij się, że kulka w tłoku 638 , przez potrząsanie, porusza się luźno. Użyj kropli czystego ATF
Nasmaruj wazeliną techniczną wnętrze bębna trzeciego sprzęgła 634 i tłok sprzęgła 638 wewnątrz bębna 634
Instalacja tłoka 638 do bębna 634 może być trudna, ponieważ nowe uszczelnienie 637 makształt stożkowy i nie będzie łatwo umieścić go w cylindrze. Użyj odpowiednich narzędzi
NIGDY nie używać nadmiernej siły!
Umieść 12 sprężyn tłokowych 611 na tłoku sprzęgła trzeciego 638
Umieść siedzisko sprężyn 639 na 12-stu sprężynach
`
Zainstaluj Pierścień 640 na wewnętrzny tłok podczas ściskania siedziska 639 w dół.
Upewnij się, że pierścień siedziska trzyma 12 sprężyn w odpowiednich wgłębieniach.
Ponieważ nie posiadam odpowiedniego narzędzia zrobiłem swoją wersję sprężarki.
Pamiętaj o umieszczeniu miękkiego materiału między imadłem a bębnem!
Umieść pierścień sprzęgła 641 w wewnątrz bębna sprzęgła 634
Złożyć stalowe tarcze sprzęgłowe 642 z tarczami ciernymi 643 w całość.
Prawidłowa kolejność: stalowa-cierna-stalowa-cierna-stalowa-cierna-stalowa-cierna-stalowa-cierna. Tak więc 5 płyt stalowych 642 i 5 płyt ciernych 643
Płyty są nasączone świeżym ATF
Piąta tarcza cierna stykać się będzie przy montażu klina obrotowego (sprag race) 647
Nie wszystkie modele 4L30E mają pięć tarcz ciernych, niektóre mają cztery.
Grubość mojego po złożeniu wynosi 20.35 mm z nowymi tarczami ciernymi
Zainstaluj podkładkę 644 (jedna z grubszych) na wenętrznym tłoku bębna trzeciego sprzęgła 634
Zainstaluj łożysko wałka 645 na podkładce 644
Zainstaluj podkładkę 636 na łożysku 645
Spasuj przekładnie obiegową 646 z rowkami tarcz ciernych trzeciego sprzęgła.
Upewnij się, że rowki są tarcz ciernych są w linii i NIGDY nie używaj siły aby włożyć przekładnie do końca.
11. Montaż klina obrotowego (sprag race) – gdzie wszystko możę pójść źle.
Czytaj uważnie
Montaż klina obrotowego
Urządzenie składa się z 4 części
1. Klatka 650
2. Pierścienia obrotowego 647
3. Dwóch pierścieni oporowych 649
...
Liban8